Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Gratulerer til dere som har bestilt! Synes både den sorte og hvite er utrolig flotte, men holder en knapp på den hvite som favoritt. Kan ikke si at jeg synes at det er noe problem med det visuelle rundt subdialene, klokken som helhet ser i det hele tatt veldig balansert og fin ut i mine øyne. But that's me.

DSC02189.jpg

Sukk... :)

• Liker
Reaksjoner: Callahan og Rød
Rolex har postet hele videoen på youtube, vet ikke om dere har sett den enda? Ikke mangel på nærbilder for å studere detaljer her. :)

Ringte for å bestille jeg også, og var i bilen på vei for å betale depositum da jeg ombestemte meg. Er veldig glad i min 116520 med stålbezel. Hvit skive er lekkert med sorte ringer rundt subdials, men jeg ser for meg at dette blir en helt annen klokke enn med stålbezel. Må se den live før jeg tar et valg. Da kan det jo faktisk også ende med at jeg ikke bestiller den, men min Daytona grail:

3004150c.jpg

Det hørtes ut som et godt alternativ:) For min del blir det iallfall ikke bytte til stål-Daytona med C-bezel.

• Liker
Reaksjoner: KMK9000
Noen greier sikkert å photoshoppe de subdialsene (uten den ytre hvite ringen) som sitter på den sorte over på den hvite skiven?

Gratulerer @Callahan.
Et spørsmål; Er diameteren den samme som den "gamle"?
Ser den er 40mm, men er ikke den gamle 39mm.

Tror det er 40mm nå ja :)
Tror det er samme kasse som tidligere:

Rolex puts great thought and care into how they update their models, which is precisely why if the previous Daytona were a child, it would be starting to apply to colleges, as it was released in 2000. I suppose much of the reason for that is that there's really no good reason to change anything when it comes to something like the Oyster Case. Waterproof to 100 meters, the Rolex Cosmograph Daytona's middle case is made from a solid block of 904L steel. We still see the fluted, unadorned case back here, looking as staid and cool as ever. There's something about a case back that's not trying to impress you that makes you love and chase it even more...

http://www.ablogtowatch.com/new-rolex-cosmograph-daytona-watch-cerachrom-bezel/

Hiver meg litt i baksetet på denne, synes den fremstår som litt glatt og leketøysaktig. Har liksom mistet litt av ærverdigheten til tidligere modeller. Ettter å ha studert bildene hele dagen føler jeg at den hvite er glattere enn den sorte og at den sorte er glattere enn tidligere modeller. Når hypen legger seg spår jeg et skifte av fokus først fra hvit mot sort og så fra sort mot tidligere modeller. Slik vi har sett før.