Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Gratulerer @Callahan.
Et spørsmål; Er diameteren den samme som den "gamle"?
Ser den er 40mm, men er ikke den gamle 39mm.
 
Tror det er 40mm nå ja :)
Tror det er samme kasse som tidligere:

Rolex puts great thought and care into how they update their models, which is precisely why if the previous Daytona were a child, it would be starting to apply to colleges, as it was released in 2000. I suppose much of the reason for that is that there's really no good reason to change anything when it comes to something like the Oyster Case. Waterproof to 100 meters, the Rolex Cosmograph Daytona's middle case is made from a solid block of 904L steel. We still see the fluted, unadorned case back here, looking as staid and cool as ever. There's something about a case back that's not trying to impress you that makes you love and chase it even more...

http://www.ablogtowatch.com/new-rolex-cosmograph-daytona-watch-cerachrom-bezel/
 
Hiver meg litt i baksetet på denne, synes den fremstår som litt glatt og leketøysaktig. Har liksom mistet litt av ærverdigheten til tidligere modeller. Ettter å ha studert bildene hele dagen føler jeg at den hvite er glattere enn den sorte og at den sorte er glattere enn tidligere modeller. Når hypen legger seg spår jeg et skifte av fokus først fra hvit mot sort og så fra sort mot tidligere modeller. Slik vi har sett før.
 
Syns den nye bezelen ser tjukk ut. Hvis du ser på gullversjonene som har samme design på tachymeter-skalaen så er skalaen plassert helt inntil glasset, mens på den nye er det god avstand fra glass til skala. Det er det forsåvidt også på sjokotonaen, men der har jeg ikke lagt like godt merke til at bezel ser for bred ut.
 
Synes den nye Daytonaen, spesielt pandaen, ser helt rå ut. Har sikkert i likhet med halve TS satt meg på venteliste :p :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Tek
Er veldig spent på tilgangen på denne modellen, blir vel kaos som det har vært tidligere. Rolex vet som kjent hvordan de skal holde interessen på max, så de kommer vel tvilsomt til å mette markedet de første årene!
 
Jeg er ikke verdens største fan av daytona i utgangspunktet, men den her var på ingen måte inntertier for min del. Synes den er langt mer elegant uten keramisk bezel, og daytona skal i mine øyne være et elegant ur.
Får assosiasjoner til dette påfunnet mitt:

photo_1440510012698_zpsmwec5a4r.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost og Genta
110K er ikke ille. Snakket med min AD idag, 7 på liste. Kan tyde på at denne kommer til å skape litt venteliste framover!
 
Personlig elsker jeg 116520/116505, men grunnet ny modell nå, hoppet jeg på.
Mulig jeg liker den gamle bedre, det vet jeg jo ikke ennå.
Så om noen av dere langtbakirekkenpåventelistehosAD ønsker å stå på venteliste hos meg, så hyl ut. Har satt prisen på 100-140K :D
Jeg tror den nye faller i smak, men man vet jo aldri?
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta