Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Ringte for å bestille jeg også, og var i bilen på vei for å betale depositum da jeg ombestemte meg. Er veldig glad i min 116520 med stålbezel. Hvit skive er lekkert med sorte ringer rundt subdials, men jeg ser for meg at dette blir en helt annen klokke enn med stålbezel. Må se den live før jeg tar et valg. Da kan det jo faktisk også ende med at jeg ikke bestiller den, men min Daytona grail:

3004150c.jpg
 
Er veldig glad i min 116520 med stålbezel. Hvit skive er lekkert med sorte ringer rundt subdials, men jeg ser for meg at dette blir en helt annen klokke enn med stålbezel.

Kunne ikke vært mer enig. På bilder ser den helt sinnsyk ut og var også på vei til å bestille en. Men fikk en følelse av at bazelen er litt for "glossy/flashy" når jeg så den på video. Jeg eier en 116520 med hvit skive og er veldig happy med den. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: KMK9000
Det artige med den nye Daytona er at den mørke beelen visuelt skyver subdials mot sentrum av urskiva og subdials ser mindre ut. Ble litt Tissot look på den. ;)

s-l300.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preben Lidi
Eh...? Her tror jeg vi to må være enige om at vi er uenige :)
Satt på spissen, seff. Men - studer den gamle hvite skiva / modellen opp mot den nye litt nøye, så ser du poenget mitt. :) Ikke la deg forføre helt av den nye bezelen...
 
Redigert:
At denne både i hvit og sort blir en "hit" er det liten tvil om.
At bruktprisen for min egen 116520 fra november/2015 i dag falt en del tusen, er det vel heller ikke noe tvil om:(.
Så da ble vel denne plutselig en "keeper";)?

Jeg klarer objektivt sett, allikevel ikke å la meg helt begeistre over den nye Daytona'n.
Jeg får nemlig litt "Tag Heuer" eller "Speedmaster" vibber av utseendet.
Føler også at Rolex sin designavdeling, nå har prostituert seg skikkelig og kun laget et design basert på kommentarfeltene fra ulike nettforum.

Så hva om Rolex plutselig tilbød de som nylig har kjøpt seg Daytona'r, en oppdatering til ny modell, ville jeg benyttet meg av det?
Jeg vet faktisk ikke, men mest sannsynlig så hadde jeg vel småløpt ned til Bjerke og levert inn uret tenker jeg;):D.
 
Hadde jeg fått tilbud om å bytte min med hvit skive mot denne nye helt gratis, så hadde jeg ikke gjort det. Vet ikke hva det er med den nye som gjør at jeg ikke fikk superlyst på den, men kanskje det er noe ved min som gjør at jeg digger min.

Den svarte tiltrekker meg merkelig mer enn den hvite.
 
Gratulerer til dere som har bestilt! Synes både den sorte og hvite er utrolig flotte, men holder en knapp på den hvite som favoritt. Kan ikke si at jeg synes at det er noe problem med det visuelle rundt subdialene, klokken som helhet ser i det hele tatt veldig balansert og fin ut i mine øyne. But that's me.

DSC02189.jpg



Sukk... :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og Rød
Rolex har postet hele videoen på youtube, vet ikke om dere har sett den enda? Ikke mangel på nærbilder for å studere detaljer her. :)

 
Ringte for å bestille jeg også, og var i bilen på vei for å betale depositum da jeg ombestemte meg. Er veldig glad i min 116520 med stålbezel. Hvit skive er lekkert med sorte ringer rundt subdials, men jeg ser for meg at dette blir en helt annen klokke enn med stålbezel. Må se den live før jeg tar et valg. Da kan det jo faktisk også ende med at jeg ikke bestiller den, men min Daytona grail:

3004150c.jpg

Det hørtes ut som et godt alternativ:) For min del blir det iallfall ikke bytte til stål-Daytona med C-bezel.
 
  • Liker
Reaksjoner: KMK9000
Noen greier sikkert å photoshoppe de subdialsene (uten den ytre hvite ringen) som sitter på den sorte over på den hvite skiven?