Jepp. To Ashby-jakker. Både revokset og reparert - endog ble det lagt inn helt nye felt på nedre del av ermene etter en "drittjobb" fra en lokal skredder. Reparasjonene ble sendt til Sverige, men voksingen gjør de selv. Kom vel på knappe 3000,- for begge jakkene med postsending hjem og det hele - men det var det verdt. To "ny-brukte" jakker klare for flere år med moro! Kan klart anbefales. Selvsagt bonus at dama bak disken kommenterte klokka mi - en Seamaster MidsizeHar noen erfaring med å levere inn jakke til Barbour (butikken i Oslo) for å reparere hull og/eller re-waxing? Ser ut på nett som at det skal være mulig, men har ikke fått tatt turen og spurt enda.
Kom over en vintage jakke i utlandet hvor eneste feil var en rift på ene armen og at den kunne trenge en behandling med voks. For 400kr tok jeg sjansen på å kjøpe for så å fikse, men lurer litt på hva en kan forvente å måtte betale og hvilket resultat man får ved å levere den inn til Barbour. Koster det flere tusen kan jeg jo like gjerne se på en ny.
Leverte min inn. Viste seg å være «Lightweight» Beaufort jeg hadde kjøpt, altså lettere stoff som ikke kan vokses på vanlig måte, men med hardvoks som fønes inn i stoffet (må gjøre på egenhånd (samme som på Fjällräven produkter)). Men de skal fikse en rift og litt annet, helt greit prisestimat på omtrent 7-800kr, men synes 3 måneder før jeg får den tilbake var litt i lengste laget.Jepp. To Ashby-jakker. Både revokset og reparert - endog ble det lagt inn helt nye felt på nedre del av ermene etter en "drittjobb" fra en lokal skredder. Reparasjonene ble sendt til Sverige, men voksingen gjør de selv. Kom vel på knappe 3000,- for begge jakkene med postsending hjem og det hele - men det var det verdt. To "ny-brukte" jakker klare for flere år med moro! Kan klart anbefales. Selvsagt bonus at dama bak disken kommenterte klokka mi - en Seamaster Midsize![]()
De tar 740,- for re-voksing, skal ta ca 2 ukerHar noen erfaring med å levere inn jakke til Barbour (butikken i Oslo) for å reparere hull og/eller re-waxing? Ser ut på nett som at det skal være mulig, men har ikke fått tatt turen og spurt enda.
Kom over en vintage jakke i utlandet hvor eneste feil var en rift på ene armen og at den kunne trenge en behandling med voks. For 400kr tok jeg sjansen på å kjøpe for så å fikse, men lurer litt på hva en kan forvente å måtte betale og hvilket resultat man får ved å levere den inn til Barbour. Koster det flere tusen kan jeg jo like gjerne se på en ny.
Ikke bare "nesten"740,- for voksing er bra.
Jeg har ikke gjort det selv på 20 år, men husker det som 3 timer med blodslit og et helvetes klin. Nesten verdt 740,- for å slippe klinet alene.
Ja, det er jeg helt åpen for.Dere må jo ha gjort noe feil her.
Ah, ha. Men hvordan gjør du det? Legger'n i stekeovnen?Trikset er og forhåndsvarme jakken
Selv så blåser jeg bare varmluft over jakken med en varmepistol (på lavest effekt) jevnlig, når jeg holder på.Ja, det er jeg helt åpen for.
Ah, ha. Men hvordan gjør du det? Legger'n i stekeovnen?
Vet at Barbour bruker oppvarmet bord og når jeg tenker meg om kunne jeg jo skrudd baderomsgulvet på full spiker og gjort det der. Med risiko for voks utover naturstein og fuger, selvfølgelig.