Audemars Piguet-tråden

Her er min lille reise hos AP.
 

Vedlegg

  • AP ROO.jpg
    AP ROO.jpg
    81,4 KB · Visninger: 0
  • AP RO.jpg
    AP RO.jpg
    87,5 KB · Visninger: 0
  • 20131121_190052.jpg
    20131121_190052.jpg
    69,8 KB · Visninger: 0
Service på AP
Ofte hører jeg folk som snakker om 30-40K. Entry Level på 20K+. Tenkte jeg derfor skulle legge disse "ryktene" døde, slik at dere som sitter på gjerdet fint kan hoppe over til det grønne gresset hos AP.

Jeg hadde min AP ROO på service hos AP i Geneve. Klokken hadde ikke vært på service siden den var ny i 2007, så jeg fryktet selvsagt de svimlende summende som er blitt "markedsført" her på forumet.

Som alle vet er AP RO en skikkelig ripemagnet, så det er klin umulig å holde bezel ren for riper dersom du bruker klokken til hverdags. Så for min 10 år gamle var det på tide å få en polering, full service og nye skruer til lås og endlinks.

Forespeilet pris var CHF 1650. Siden jeg hadde hørt at entry var 20K var jeg overbevist om at det kom til å komme en regning på noen syke delebytter.

Etter 4 uker fikk jeg en telefon fra AP. Klokken var ferdig. Jeg ble selvsagt fornøyd med det, men syntes det var rart at de ikke hadde tatt kontakt dersom prisen skulle endre seg med delebytter. Beroliggende var det da å høre at prisen selvsagt ikke hadde endret seg. Til min store overraskelse hadde de til og med renset Hornback strappen i tillegg. Så den trenger jeg ikke lenger å bytte (ihvertfall ikke umiddelbart.)

Så for å oppsummere:

- Full service
- Polering
- Nye skruer til clasp og endlinks
- renset rem
- Reiseboks
- Caps (?)


Pris i NOK 14 500.
 
Redigert:
Jeg er i ferd med å bestille 15400 blå dial fra AP Boutique Fusterie i Geneve. Betaler 50% nå og resterende 50% ved henting av klokka tidlig 2018 (ren valutaspekulasjon som gjør at jeg ikke betaler hele beløpet nå). Har videre to alternativer, jeg kan hente klokka ved Boutique Fusteri og betale totale beløpet inklusiv 8% VAT, eller ikke betale 8% VAT og hente klokken i tax-free sone på flyplassen i Geneve. Toll betales ved ankomst til Norge.

Noen som har erfaring med henting av klokke i boutique vs. tax-free. Hva er å foretrekke? Noen andre tips/takeaways ved kjøp av klokke i Geneve? Feller å unngå?
 
Betal uten VAT, hvis ikke må du nok betale norsk mva på VAT beløpet også. For så å søke om å få tilbake norsk mva på VAT beløpet.
 
  • Liker
Reaksjoner: SNG
Det var det jeg tenkte. Minst mulig arbeid med søknader om refund er fint.

Da høres tax free fint ut. Tror også du får igjen et høyere beløp ettersom det ikke er et refusjonsfirma som skal ha noen %.
 
  • Liker
Reaksjoner: SNG
Jeg er i ferd med å bestille 15400 blå dial fra AP Boutique Fusterie i Geneve. Betaler 50% nå og resterende 50% ved henting av klokka tidlig 2018 (ren valutaspekulasjon som gjør at jeg ikke betaler hele beløpet nå). Har videre to alternativer, jeg kan hente klokka ved Boutique Fusteri og betale totale beløpet inklusiv 8% VAT, eller ikke betale 8% VAT og hente klokken i tax-free sone på flyplassen i Geneve. Toll betales ved ankomst til Norge.

Noen som har erfaring med henting av klokke i boutique vs. tax-free. Hva er å foretrekke? Noen andre tips/takeaways ved kjøp av klokke i Geneve? Feller å unngå?

Tenker å gjøre det samme med en 15202 @SNG
Men rent bortsett fra et lite gebyr på de 8% en får tilbake (og noen ukers venting) er det vel ikke noe særlig mer komplisert enn en "vanlig" tax-free operasjon? Så kan en ta en liten sightseeing i Genève før man reiser hjem igjen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: SNG
Bare å gratulere! Nydelig klokke
Da er klokken bestilt og depositum betalt. Ender med å hente den på tax-free, men kjøper gjennom Boutique i Geneve. AP kommer med 5 års garanti i oktober i følge butikksjefen så det er en liten bonus :) Takk for gode tips.
 
  • Liker
Reaksjoner: SNG
Da er klokken bestilt og depositum betalt. Ender med å hente den på tax-free, men kjøper gjennom Boutique i Geneve. AP kommer med 5 års garanti i oktober i følge butikksjefen så det er en liten bonus :) Takk for gode tips.

Hvordan var prosessen med å få betalt depositum og få satt seg på listen? Jeg har forsøkt å uttrykke ønske om å bli satt op for en 15202 i to mailer nå, men virker ikke som Mario der nede tar meg på ordet eller forstår meg.. :/