Audemars Piguet-tråden

Jeg er i ferd med å bestille 15400 blå dial fra AP Boutique Fusterie i Geneve. Betaler 50% nå og resterende 50% ved henting av klokka tidlig 2018 (ren valutaspekulasjon som gjør at jeg ikke betaler hele beløpet nå). Har videre to alternativer, jeg kan hente klokka ved Boutique Fusteri og betale totale beløpet inklusiv 8% VAT, eller ikke betale 8% VAT og hente klokken i tax-free sone på flyplassen i Geneve. Toll betales ved ankomst til Norge.

Noen som har erfaring med henting av klokke i boutique vs. tax-free. Hva er å foretrekke? Noen andre tips/takeaways ved kjøp av klokke i Geneve? Feller å unngå?

Tenker å gjøre det samme med en 15202 @SNG
Men rent bortsett fra et lite gebyr på de 8% en får tilbake (og noen ukers venting) er det vel ikke noe særlig mer komplisert enn en "vanlig" tax-free operasjon? Så kan en ta en liten sightseeing i Genève før man reiser hjem igjen :)

• Liker
Reaksjoner: SNG
Bare å gratulere! Nydelig klokke
Da er klokken bestilt og depositum betalt. Ender med å hente den på tax-free, men kjøper gjennom Boutique i Geneve. AP kommer med 5 års garanti i oktober i følge butikksjefen så det er en liten bonus :) Takk for gode tips.

• Liker
Reaksjoner: SNG
Da er klokken bestilt og depositum betalt. Ender med å hente den på tax-free, men kjøper gjennom Boutique i Geneve. AP kommer med 5 års garanti i oktober i følge butikksjefen så det er en liten bonus :) Takk for gode tips.

Hvordan var prosessen med å få betalt depositum og få satt seg på listen? Jeg har forsøkt å uttrykke ønske om å bli satt op for en 15202 i to mailer nå, men virker ikke som Mario der nede tar meg på ordet eller forstår meg.. :/

Bump... :)
IMG_4282.JPG

Noen som har tanker om jubilantene i offshore-serien?

Re-edition ser enda bedre ut enn den originale, synes jeg.
first-audemars-piguet-royal-oak-offshore-25721st-oo-1000st-01-28955-watchuwant.jpg

Audemars-Piguet-Royal-Oak-Offshore-Self-Winding-Chronograph-1.jpg

Men hva med "nyskapningene" med tourbillon? Jeg synes det ser ganske badass ut. Men kan umulig bli billig...
Audemars-Piguet-Royal-Oak-Offshore-25th-Anniversary-aBlogtoWatch-1.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Dingle og Simtei
Første med hvit skive fikk dessverre lite armtid og måtte gå. Fikk nylig indikasjon på 6mnd lengre leveringstid på 15202 så da steppet gode gamle 15300 inn i rekkene, denne gang i blå drakt.

Vedlegg

• 629EF873-57BC-489F-A7DC-FFBC5FECCD14.jpeg
    629EF873-57BC-489F-A7DC-FFBC5FECCD14.jpeg
    138,4 KB · Visninger: 0
  • B4593F46-33F0-42B8-90D2-7D5C5E1CE5B6.jpeg
    B4593F46-33F0-42B8-90D2-7D5C5E1CE5B6.jpeg
    259,6 KB · Visninger: 0
Godt med litt aktivitet her igjen! Og for en nydelig 15300!
Den blå skiven er utrolig artig, den går fra å være nærmest helt sort om kvelden, mørk blå på dagtid (spes nå på vinterstid med svak sol), til å nærmest opptre som indigo med innendørs LED-belysning.
Blir stas å se hvordan den endrer seg mot sommeren! :)