Audemars Piguet-tråden

Sorry folkens, jeg fikk ingen PM før jeg postet, og om jeg har tråkket noen på tærne så beklager jeg det.
Jeg diskuterer med et generelt syn på servicepris og kvalitet, og problemet er for meg at en service som koster skjorta tydeligvis ikke har blitt gjort bra nok.
Og da stiller jeg spørsmål ved hele AP produktet og kvalitetskontrollen deres.

Og, for å presisere, jeg vurderte denne klokka, og hvor skal jeg ellers henvende meg for informasjon om AP enn her på AP forumet???

Jeg beklager at denne diskusjonen fortsetter, det er ikke meningen å forsøple AP-tråden.

@Klokkomaniac, du fikk en PM kl. 11.36 i går, men fortsatte likevel diskusjonen.

Du er ikke den eneste som stiller spørsmål ved AP, service og kvalitet - det er helt greit, jeg har gjort det selv i andre tråder. Dette tror jeg de aller fleste tåler, det er vel snarere tonen i dine poster (og PM) som oppfattes som lite konstruktiv.

Til slutt vil jeg si at jeg ikke har spesielt lyst til å fortsette og polemisere med deg i det åpne forumet, men du får ikke siste ord når det du skriver er direkte løgn.

Redigert:
Og, for å presisere, jeg vurderte denne klokka, og hvor skal jeg ellers henvende meg for informasjon om AP enn her på AP forumet???

Prisen er den laveste jeg noengang har sett på denne modellen.
Jeg tror at hadde du vurdert klokka så hadde du kommet med ett seriøst bud, å tatt god høyde for at du kunne sentrert visere,byttet skruer og tatt familien med på ferie for summen du sparte.

Jeg tipper du er ett snakketryne, men ikke en handlingens mann ;)

Takk for den, begge to.

Jeg flipper ikke klokker annenhver måned. Det har jeg ikke noen interesse av, og jeg har heller ikke penger til å tape titusener bare fordi klokka ikke "føltes rett". Samtidig gjør det at noen tydeligvis både har penger og lyst til å drive med dette, at det dukker opp gode kjøp innimellom.
Jeg brukte tid på å finne min GMT, og fikk en god pris.
Bretlingen likeså.
Begge blir hos meg, og begge hadde fornøyde selgere og kjøper.

Jeg er på utkikk etter nr 3, men om det tar ei uke eller et år spiller ingen rolle.
Noen AP blir det garantert ikke. Skal det være high end, så skal service og kvalitet være likeså.
Hva tror dere kostnaden ved å sende denne klokka tilbake til AP for å få sentrert viseren og skiftet skruene ville kommet på? Hvor lang tid?
Det hadde nok kostet en ferie. Når noe er "billig" så er det en grunn til det.

Om dere kan leve med visere som ikke er sentrert og skruer som ser ut som at de er skrudd på med en smørkniv, så hadde det vært en godt kjøp.
Cudos til selger for ikke å forsøke å skjule dette.

God Påske!

Hadde en 18K service på min kjære AP Scuba (Sveits/via Bjerke) og da den kom tilbake var viserne ikke sentrert.
Irriterende, men Bjerke fikset dette gratis (selvsagt). Men vanskelig å bli helt imponert av AP-gutta i Sveits ...

Blir en service på min 15300 til høsten. I og med at den begynner å bli noen år og at den har hatt noen eiere før meg har fristelsen om å kjøre en polish i samme slengen meldt seg.

Jeg kan fint leve med de hairlinesene som er der nå; jeg er vil ikke bruke denne som en safe queen. Jeg lar meg imidlertid friste av tanken på å starte fra scratch (pun intended) med å skape mine helt egne hairlines. Samtidig har jeg en iboende aversjon mot å polering. Klarer rett og slett ikke bestemme meg. Så hva sier folket - polering eller ikke polering?

Blir en service på min 15300 til høsten. I og med at den begynner å bli noen år og at den har hatt noen eiere før meg har fristelsen om å kjøre en polish i samme slengen meldt seg.

Jeg kan fint leve med de hairlinesene som er der nå; jeg er vil ikke bruke denne som en safe queen. Jeg lar meg imidlertid friste av tanken på å starte fra scratch (pun intended) med å skape mine helt egne hairlines. Samtidig har jeg en iboende aversjon mot å polering. Klarer rett og slett ikke bestemme meg. Så hva sier folket - polering eller ikke polering?
God tanke, men jeg ville nok beholdt den som den er. Blir de ikke ofte litt rundere etter polering uansett hvor dyktige de er?

• Liker
Reaksjoner: ungeB og Preacher