Audemars Piguet-tråden

Enda uret jag ångrar jag sålde. Tack Facebook :cool:
5C3CBDF8-9E54-43E5-A247-0346E1A262CD.png
 
Hvordan er nypris vs bruktpris på relativt ny og grei 15300 eller 15400, og hvordan oppleves tilgjengelighet i Norge?

Vurderer å gjøre noen omrokkeringer i min beskjedne samling i forbindelse med snarlig endret jobbsituasjon.
 
Hvordan er nypris vs bruktpris på relativt ny og grei 15300 eller 15400, og hvordan oppleves tilgjengelighet i Norge?

Vurderer å gjøre noen omrokkeringer i min beskjedne samling i forbindelse med snarlig endret jobbsituasjon.
Dukker opp både 15300 og 15400 i div forumer i ny og ne, så bare å følge litt med.
Virker som den hvite skiven prises litt lavere enn den sorte. Men blå skive er det lenge mellom hver gang jeg ser til salgs, og da går de gjerne for 20-30k høyere enn en fair priset med hvit skive igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: larskp86
Siden 15300 er gått ut av produksjon for 6 år siden er nyprisen nå uinteressant, men bruktprisene er garantert høyere enn nyprisen i 2012. Jeg har innrykk at bruktprisene på 15400 ligger litt høyere enn 15300. Det er litt rart, men jeg foretrekker 15300 med hvit skive og 15400 med blå skive. Sort skive synes jeg Ikke kler noen av modellene, men smaken er som baken. Jeg valgte 15300 ( produsert i siste produksjonsmåned) og har ikke angret ett sekund.

44C5CA34-59F8-401A-900B-8984F146B7E2.jpeg
 
Siden 15300 er gått ut av produksjon for 6 år siden er nyprisen nå uinteressant, men bruktprisene er garantert høyere enn nyprisen i 2012. Jeg har innrykk at bruktprisene på 15400 ligger litt høyere enn 15300. Det er litt rart, men jeg foretrekker 15300 med hvit skive og 15400 med blå skive. Sort skive synes jeg Ikke kler noen av modellene, men smaken er som baken. Jeg valgte 15300 ( produsert i siste produksjonsmåned) og har ikke angret ett sekund.

Vis vedlegg 89541
Glad du fortsatt er fornøyd @Celter

Må innrømme et lite savn enkelte dager, selvom jeg til slutt fant min blå :)
 

Vedlegg

  • C7A99E31-C4A2-4C5D-9337-D4870D936744.jpeg
    C7A99E31-C4A2-4C5D-9337-D4870D936744.jpeg
    189,4 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: KentOve og Preacher
Tenkte jeg skulle prøve meg forsiktig frem med mitt første innlegg her på sonen.

Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en 15400OR.
Har aldri sett akkurat denne i virkeligheten, men etter bilder og utallige videoer på YouTube må jeg innrømme at klokken vekker noe i meg.

Jeg har fra før PAM292 OG PAM1312.

Grunnen til at jeg nevner dette er at jeg liker veldig godt hvordan paneraiene mine «går under radaren».

Jeg skjønner at en klokke med kasse av gull skriker litt ut, men vil det f.eks bli litt «glorete»?
Er dette en klokke jeg kan ha på meg i det daglige på jobb uten at jeg virker oppmerksomhetssyk eller stormannsgal?
Hvordan opplever dere signaleffekten?

Hva kan jeg forvente av verditap på en 15400OR med sort skive og lær rem fra 2017 hvis klokka koster 220k?
Er det et snevert marked for videresalg av disse dersom man finner ut at dette ikke var riktig grail likevel?

Takker for alle svar :)
 
Hei og velkommen til galehuset :) Det er vanskelig å gi spesifikke råd når det gjelder klokkekjøp. Kjøp det DU liker. Ikke bry deg om hva andre mener. Selv kunne jeg godt ha gått med en 15400OR, selv om jeg foretrekker Royal Oak modellene med lenke. Når det gjelder verditap så vil det sikkert bli høyere enn om du kjøper en stålmodell av 15400, særlig hvis du får tak i en med blå skive.
Uansett, lykke til og hold sonen underrettet om prosessen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Banksy
Tenkte jeg skulle prøve meg forsiktig frem med mitt første innlegg her på sonen.

Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en 15400OR.
Har aldri sett akkurat denne i virkeligheten, men etter bilder og utallige videoer på YouTube må jeg innrømme at klokken vekker noe i meg.

Jeg har fra før PAM292 OG PAM1312.

Grunnen til at jeg nevner dette er at jeg liker veldig godt hvordan paneraiene mine «går under radaren».

Jeg skjønner at en klokke med kasse av gull skriker litt ut, men vil det f.eks bli litt «glorete»?
Er dette en klokke jeg kan ha på meg i det daglige på jobb uten at jeg virker oppmerksomhetssyk eller stormannsgal?
Hvordan opplever dere signaleffekten?

Hva kan jeg forvente av verditap på en 15400OR med sort skive og lær rem fra 2017 hvis klokka koster 220k?
Er det et snevert marked for videresalg av disse dersom man finner ut at dette ikke var riktig grail likevel?

Takker for alle svar :)

Jeg har en 15450.OR med brun rem og hvit skive.

Klokka er ikke blingy.

Min opplevelse er at denne er perfekt om du ønsker å gå under radaren, men ha interessant klokkeprat med de som vet hva de ser.

Mht. størrelse så bruker jeg vanligvis 42 - 40 mm. Da jeg skulle velge mellom 15450 eller 15400 ble det tydelig for meg at APene bærer MYE større enn andre (Sub, Speedy, DJ41).

Jeg anbefaler deg å prøve både 15450 og 15400 før du lander på størrelse. Min HØYST subjektive erfaring er at den større er «gangsterrapper», mens den mindre er mer «classy». Kommer an på hvilket uttrykk du vil ha :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Banksy
Takker for svar. Riktignok har helgen bydd på nye muligheter.

Hva tenker klokkefolket om en ny Offshore Elephant levert i utlandet for 188.000,-
Er dette et godt kjøp?

Synes noen av Offshore variantene ser fine ut og prøvde en nå på fredag.
Min umiddelbare tanke er at klokka er fin, men bygger kanskje noe høyt?
 
Jeg har selv hatt en Offshore (Safari), som jeg likte veldig godt. I motsetning til 15400 synes jeg Offshore kler skinnrem (Hornback). Klokken bygger en del, men jeg oppfattet den som behagelig på mitt håndledd. Om klokken er verdt pengene kan bare du svare på. 188’ + moms er ikke billig.
Til den prisen regner jeg med at klokken er ny.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Banksy
Offshore er glimrende. Kjøp en uten Chrono, så slipper du at de bygger høyt.
De gamle gode Scuba-modellene :)