Audemars Piguet-tråden

fick en 15300 som delbetalning tidigare i veckan. Var först lite skeptiskt till 39 mm.

Men fungerar förvånansvärt bra trots man gått med en Off Shore sista året., lite flash to class känsla



överanskande bra på läder :)






 
Du får sende meg en PM om du skal selge reimen @Ceramic ;)

Skille

Får holde liv i AP-tråden med litt bilder.
fsXIRRV.png

KFFwE36.png

JhuLP6X.png

7Wag0qx.png

FqNTA3Q.png

ilXC3hJ.png

aGkOpYa.png
 
Redigert av en moderator:
De selges på apbands.com :)


Eller orginal fra AP.

- Rubber Strap BR.403.064.002CA

- Folding clasp DP.0402.018.ST

- Alternative 18mm Tang AD.0288.018.ST

- 4 X Plots PL.222.014.ST

- 2 X Screws for strap VI.254.066.ST

- 2 X Nuts for screw above VI.253.056.ST

- 4 X Screws for attaching strap to case VI.254.023.BC
 
Var egntlig tenkt å sjå på gmt 2 blnr eller sublv , men etter å ha sett begge urene på nært hold så synest eg nok dei Virka lite spennende i forhold til Vc overseas , AP RO og Blancpain fithy farhoms . Kordan er det å leve med en 15400/300 som hverdagsklokke ?
 
Redigert:
Var egntlig tenkt å sjå på gmt 2 blnr eller sublv , men etter å ha sett begge urene på nært hold så synest eg nok dei Virka lite spennende i forhold til Vc overseas , AP RO og Blancpain fithy farhoms . Kordan er det å leve med en 15400/300 som hverdagsklokke ?

Det går faktisk utmerket @Blodstrupmoen. Men, den er en hairlinemagnet. Den er dog ganske enkel å gi en brushup faktisk. Men den er nok mer en litt "finere" klokke. Jeg bruker speedyen og Seadwelleren min som hverdags klokker og veksler på fler bla AP15300 og Nautilus 5711, som finere hverdagsklokker..
 
Redigert av en moderator:
Var egntlig tenkt å sjå på gmt 2 blnr eller sublv , men etter å ha sett begge urene på nært hold så synest eg nok dei Virka lite spennende i forhold til Vc overseas , AP RO og Blancpain fithy farhoms . Kordan er det å leve med en 15400/300 som hverdagsklokke ?

Uret er jo en drøm:mrgreen: @Blodstrupmoen
Nå som solen har begynt å titte frem også, så er det nesten farlig å bevege hånden i sollyset:cool: Uret er jo som nevnt over her ett finere sportsur, uten at det setter særlige begrensninger for min bruk. Uret bærer utrolig komfortabelt og med under 10 mm høyde på kassen ligger den pent over håndleddet.. Lenken har dessverre ingen microjustering slik mange andre sportsur tilbyr, men du treffer stort sett bra. Anbefaler derfor å prøve en på hånden før du evt går til innkjøp.

60 timer gangreserve hjelper på hvis du en dag ønsker å benytte deg av ett annet ur.

Som du sikkert er klar over kommer uret med tre forskjellige farger på skiven, blå, hvit eller svart. Så her er det bare å finne din favoritt og kline til:D

Legger ved ett par bilder av min her:
fsXIRRV.png

BbJq6gD.png

yytoiLW.png

TsRyqvF.png

80lfTXR.png

Jr1hWI2.png


Fant også ett bilde jeg tok av @Timekeeper sin flotte hvite
6R47dgL.png


Er min sorte, men med filter så ble den nesten blå
t0GS1Bj.png
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Blå og sort er nok favoritten. Eg er ca 205-210mm rundt lanken så det er nok ikkje alt av oem Lenker som passer. Ser også for meg at 15400 nok vil ha rette størrelsen uten å eksludere 300 helt då.

Stort sett ser eg at det blir veksla mellom Panerai 312 og en av seiko automaticene på jobb. Mest pga god lume og behagelig nato på seikoen samt den er såpass rimelig at en slepper å ta hensyn til den. Men et litt meir dressy sportsur som sniker seg under en skjorte har vært på radaren en liten stund.
 
AP 15400 i sort er min grail. Stort mer kan det ikke sies om den saken.

Til dere som har ymse varianter av andre ur og en AP 15400 eller 15300: Flippe 2 Rolexer for en AP 15400 eller pante flasker til en AP 15400 kan slå lag med resten av klokkeboksen?

Det som bekymrer meg en smule er det jeg har lest om skjørbarheten til RO og at den er en ripemagnet. Det andre er skrekkhistoriene om servicekostnader på 20-30K. Hva sier folket om dette?

All informasjon mottas med takk. :D

/TF