Audemars Piguet-tråden

Denne hjemsøker drømmene mine om dagen, damn damn damn :cool:

tumblr_mtfdqsNKRI1ryv722o1_1280.jpg
 
Ahh, noen ganger skulle jeg ønske jeg kledde gull.. Heldigvis ser ikke AP så ille ut på meg hvertfall;)
 
Joda, @Anders, den er lekker som få. Og jeg har også jaktet samme klokke. Ble ikke noe napp i norge, gitt, men ønsker deg lykke til.
Uansett; sjekk denne linken for noen flotte reviews/bilder av ulike ap-er. Sweet, ikke sant?!
Audemars Piguet

Det er mulig å finne bilder av andre brands også. Noen av Richard mille - klokkene er jo rå. Jeg digger rm11.
 
Redigert av en moderator:
Herr Axwell er ikke helt førnøyd med sin dj beater 

null_zps3b709a4c.jpg


En sinnsykt fin klokke er det hvertfall 

null_zps77a5d8f1.jpg
 
@Anders Skal vi ikke snart få se din AP?

Jeg elsker AP og akkurat nå vurderer jeg faktisk denne.




















Med dette som en outsider (kanskje litt for stor i 44 mm, men oppleves som 46 mm..):







Fantastisk klokker. Utfordringen er å finne en slik i Norge til ok pris og at jeg må selge enten 116718 eller 116618. Vi får se..
Det er lov å drømme, men jeg savner en AP!
 
Redigert av en moderator:
AP? Må gå og sjekke i boksen ...

(Sorry, jeg har ikke hatt tid til noe klokkefotografering på lenge, mulig at jeg derfor ligger litt etter på den fronten.)
 
@Anders Skal vi ikke snart få se din AP?

Jeg elsker AP og akkurat nå vurderer jeg faktisk denne.




















Med dette som en outsider (kanskje litt for stor i 44 mm, men oppleves som 46 mm..):







Fantastisk klokker. Utfordringen er å finne en slik i Norge til ok pris og at jeg må selge enten 116718 eller 116618. Vi får se..
Det er lov å drømme, men jeg savner en AP!



Skulle gjort de uten tvil :)
 
Redigert av en moderator:
AP ROO Safari 42mm

"AP ROO Safari er en rå klokke, dessverre finnes den kun i 44mm." - 2013


I år kom AP ROO Safari i 42mm, og plutselig ble den veldig aktuell for meg, dessverre har jeg ikke sett et priseksempel på den. Er det noen som har noe informasjon om den?
 
Hmm, jeg var sikker på at Safari alltid har vært i 42mm..:Safari er jo en av de gamle traverne...sammen med Panda, Rubberclad, Navy osv..
 
"Gamle" safarien er også 42 mm, men oppleves som en 44 mm. Liker den oppgraderte modellen, som har samme størrelse, men synes skiven på den gamle er penere.

Her er noen pics av den jeg eide - til inpirasjon/enabling :)











En klokke som kler svart rem like godt som den brune.
 
"AP ROO Safari er en rå klokke, dessverre finnes den kun i 44mm." - 2013


I år kom AP ROO Safari i 42mm, og plutselig ble den veldig aktuell for meg, dessverre har jeg ikke sett et priseksempel på den. Er det noen som har noe informasjon om den?

Hmm, jeg var sikker på at Safari alltid har vært i 42mm..:Safari er jo en av de gamle traverne...sammen med Panda, Rubberclad, Navy osv..

Som andre har sagt, safari har alltid vært 42mm.

En annen ting om årets ROO på 42mm er hvor mye mer moderne de oppleves. Er subtile forskjeller mellom disse nye og de gamle, men har hatt mange av de nye på armen og det er virkelig noe annet, merkelig nok. Største forskjellen er jo på trykkere og krone som nå er keramiske.


Fantastisk fine klokker og innsynet bak er gull verdt.
 
Uten "rutemønster" på tallskiven?

Jeg må innrømme at AP tidligere ikke har fanget min interesse.
Jeg syntes tidligere at AP har hatt ett for spesielt design og har vært kraftig overpriset.
Har aldri helt skjønt hvorfor en rotor i gult gull og skruer i hvitt gull på bezel ringen nær dobler prisen, i forhold til feks hva en Rolex Datejust II med hvitt gull bezel koster?
Det samme har jeg for øvrig også lurt på når det gjelder Patek sine "enklere" modeller i stål, men det får være en sak for en annen tråd.

OK - hvorfor skriver jeg så dette innlegget i en AP tråd?
@TomB pakket nylig ut et helt utrolig flott ur, som jeg flere ganger har vært inne å tittet på med velbehag:
http://www.tidssonen.no/forum/utpakking-unboxing-24/gr%F8nn-boks-300-meter-22770/

Kjenner at det etter å ha sett på dette uret, nå er i ferd med å skje en modning i mitt forhold til AP.

MEN -- det er en ting som jeg kjenner at er en "terskel" som det er vanskelig å komme over for meg. "Rutemønsteret" på tallskivene på AP RO og ROO - dette liker jeg virkelig ikke:(
(Heller ikke mønsteret på Patek tallskivene syntes jeg noe om)

Så spørsmålet er; finnes det noen AP RO/ROO, nåværende eller historiske modeller, UTEN dette "rutemønster" på tallskivene?
 
Redigert av en moderator:
Jada det finnes. Messi limited edition feks. Aberet er at den er i platina og koster en medium fin bil.

Mener det har vært andre opp gjennom årene også, spesielt i ROO land.