Audemars Piguet-tråden

Var innom Bjerke for noen måneder siden, akkurat i det de fikk inn en eske fra AP, og fikk vite at 15400 ville synke i pris. Da var de over hundre. Så tydeligvis har de sunket litt. De var vage om hvorfor, men mente det hadde noe å gjøre med AP som effektiviserte produksjonen.
Tror ikke selv hos AP at produksjonskostnadene avgjør utsalgsprisen i nevneverdig grad. 15400 blir nok noe stor. 15202 eller 15300 er nok mer sannsynlig. Kan se ut som jeg da bør vurdere brukt. Har lekt med tanken på å leve på tilnærmet studentbudsjett første året i jobb og bruke halvparten av sparingen på en eskeny go'klokke. Men kommer neppe i mål med det, gitt. Ihvertfalll ikke om jeg får jobb hos førsteønsket, som ikke er bransjeledende på lønninger akkurat.

Prisene på AP av edelmetall Mogens skal/skulle ha på kjøp & salg må jo forresten være svært rimelige når de er i svært god stand og nesten matcher nyprisen på stål. Er kanskje mer verditap på AP enn Rolex?

@ghaugen
Settet er helt tipp-topp. Ikke mulig å se forskjell på de originale leddene og disse. Men det finnes jo ikke remmer å få tak i. Jeg skulle hatt en gummirem - tror 15300 hadde vært fin på den i sommer, men klarer ikke å finne noe. Ser at andre her er flinke på googling, kanskje jeg får litt hjelp i min videre jakt på RO-remmer ...

@Minuteman kjøpte et kitt som han satte på sin 15300. Jeg synes det ble veldig bra.
Ellers må jeg vel si at kvaliteten på apbands-remmene er ok, men de holder ikke ap-kvalitet.

Leddene er altså av god kvalitet, men som andre også nevner er remmene fra samme leverandør mindre vellykkede..

Når det gjelder gummireim har AP en som er beregnet for AP ROC City Of Sails LE. Endeleddene til denne utgaven skal passe de vanlige modellene, men Bjerke ville ikke selge meg disse separat. Fikk derimot inntrykk av at de kunne selge meg gummireimen, så hvis denne passer endeleddene fra Apbands.com har du en mulighet der. Varenummer og mer finner du her.

Redigert av en moderator:
Hm, synes denne klokken liknet litt på en annen modell fra et litt dyrere merke som denne tråden tilfledigvis handler om? Noen sm kjenner historien? Gikk de konkurs etter søksmål? :p

il_570xN.453135874_eqhi.jpg

Bjerke ville ikke selge meg disse separat.

Hver gang jeg hører XXXX ville ikke selge meg om noe som helst får jeg litt vondt. Hva faen er det de formidler, religiøse relikvier? Bah. Er det noe som finnes i sortimentet bør det være til salgs.

Hm, synes denne klokken liknet litt på en annen modell fra et litt dyrere merke som denne tråden tilfledigvis handler om? Noen sm kjenner historien? Gikk de konkurs etter søksmål? :p

il_570xN.453135874_eqhi.jpg

De har etter hva jeg finner aldri produsert noe annet enn AP-kloner i forskjellige varianter. Måtte de brenne i helvete om de ikke har gått konk.

Klokken er jo rett og slett grusom.

@Anders

Kunne ikke vært mer enig. Nesten så jeg ønsker at disse XXXX får samme skjebne som jeg ønsker Astromaster.
AP i USA skal etter sigende selge alle disse delene/remmene over disk.

@ChristianN hadde en slik tidligere, men tror den gikk ut ved siste nyervervelsen.

Jupp! Fantastisk klokke som nå eies av et annet medlem her og kamerat av meg :). Det er en nydelig klokke som jeg savner men som dessverre måtte ut for å opprettholde balansen (hah) i klokkeregnskapet.

Bump

Den här tråden måste finnas längre upp! :)

Vi kör igång en AP lördag folkens!!

image_zps41dba4a3.jpg

image_zps0f3b6a55.jpg