Askeland Ur & Smykker (Kristiansand, Stavanger)

Var innom Askeland i Kristiansand, fikk satt på lenke på DJ2 samt justert en annen lenke. Kostnad = 0, igjen.
Under påfølgende hyggelig klokkeprat la jeg merke til at de førte Victorinox og lurte på om de hadde inne den nye Inox? Nei, vi skal slutte med det merket, de vi har går ut med 20-30% avslag, var svaret - om noen skulle være interessert i slikt.

Hentet ut et ur fra service idag fra Askeland Stavanger. Veldig fornøyd.

Link til utboksing

Har det siste året samlet sammen delene til et klokkeprosjekt. Nå som alle delene har kommet i hus leverte jeg de til Askeland for montering og service. Ble veldig godt tatt imot med tilhørende klokkeprat. Ble forespeilet 4 uker ventetid. Uret var ferdig etter 2 uker. Prisen som ble avtalt var også helt innafor, og det ble ingen sprekk.

Har levert en del klokker til service og reperasjoner oppgjennom årene, dette var en av de bedre opplevelsene.
Viktig at gode opplevelser også kommer frem!

Må bare slå et slag for Askeland i Stavanger igjen.
Var innom med en klokke til trykktesting for kostnad = 0.:)
Har både betalt og ikke betalt for dette ved tidligere anledninger.
Det bryr meg ingenting å betale en bagatellmessig sum for dette, på samme måte som det helt sikkert ikke koster dem noe å la meg få det.
Det er uansett hyggelig at de tilsynelatende har forstått dette med positiv serviceinstilling.

Også er det greit for meg å vite akkurat hvor jeg kommer til å gå for å få service på Rolexsamlingen min når den tid kommer.;)

Redigert:
Kjøpte en Tudor Black Bay hos Askeland i Stavanger.
Utrolig god og hyggelig service:)

For min del var det god service når jeg ville kjøpe. Ble møtt av en hyggelig selger i full dress og sløyfe. Fikk svar på det jeg spurte om.
Men ved oppfølging og frem til jeg hentet klokken var selgeren svært lite behjelpelig og serviceinnstilt.
Når jeg hentet klokken virket det som han var sur, og orket ikke en gang å si takk for handelen, eller adjø med et smil når jeg forlot butikken. Ble også lovet litt reklamevarer fra klokkemerket når jeg skulle kjøpe, men de fikk jeg heller aldri.

Når man legger igjen litt penger for en klokke, forventer jeg i alle fall litt service, selv etter man har sagt man går for klokken. Det finnes jo flere andre autoriserte forhandlere i landet, med gratis frakt og posten tar jo ikke mange dager. Valget mitt neste gang faller på en annen forhandler.

Når man legger igjen litt penger for en klokke, forventer jeg i alle fall litt service, selv etter man har sagt man går for klokken. Det finnes jo flere andre autoriserte forhandlere i landet, med gratis frakt og posten tar jo ikke mange dager. Valget mitt neste gang faller på en annen forhandler.
Synd at du opplevde det slik. Jeg har handlet både Rolex og Omega hos Askeland, fått trykktest og takst på Rolex som er kjøpt der, hos andre norske og utenlandske AD, og alltid fått topp service fra forskjellige ansatte. Hvis klokken ikke er kjøpt der må man gjerne betale for test og takst, ellers gjør de alt gratis.
Jeg er også innom fra tid til annen for å kikke og teste og opplever alltid generøsitet og vilje til å vise frem modeller.
Anbefales!

Var hos Askeland Kristiansand i sommeren og opplevde folk som hyggelig der.
De kom til meg men for min del liker jeg å ha fred når jeg kikker rundt og det fikk jeg.
To kunder kom plutselig og jeg spurte om å se nærmere på en klokke : ingen problem, damen åpnet fort skapet.
Jeg kjøpte ingenting men hadde en god opplevelse og en hyggelig prat med en fyr som var innom for å få en ny Speedmaster Pro.

Må igjen skryte av Askeland i Kristiansand, topp service!

I dag fikk jeg hjelp til å justere en lenke med noen gjenstridige skruer på en klokke jeg ikke hadde kjøpt der, jeg fikk til og med en tube Loctite - alt uten å betale :)

Redigert:
Jeg har tidligere uttalt meg negativt om Askeland, pga. det jeg har oppfattet som dårlig serviceinnstilling.

Det trekker jeg nå tilbake, og vil takke Tore Askeland for meget hyggelig klokkeprat, omvisning og kjøpsopplevelse :)

Hvor ser du dette? Gikk forbi butikken i går, da var Rolex utstillingen på plass i vinduet.

Ringte bort istad for å høre hvordan det gikk med Daytonaen min. Fikk da fortalt at de ikke lenger vil mota noe fra Rolex og at de har mistet merket fra nå.