Askeland Ur & Smykker (Kristiansand, Stavanger)

Når man legger igjen litt penger for en klokke, forventer jeg i alle fall litt service, selv etter man har sagt man går for klokken. Det finnes jo flere andre autoriserte forhandlere i landet, med gratis frakt og posten tar jo ikke mange dager. Valget mitt neste gang faller på en annen forhandler.
Synd at du opplevde det slik. Jeg har handlet både Rolex og Omega hos Askeland, fått trykktest og takst på Rolex som er kjøpt der, hos andre norske og utenlandske AD, og alltid fått topp service fra forskjellige ansatte. Hvis klokken ikke er kjøpt der må man gjerne betale for test og takst, ellers gjør de alt gratis.
Jeg er også innom fra tid til annen for å kikke og teste og opplever alltid generøsitet og vilje til å vise frem modeller.
Anbefales!
 
Var hos Askeland Kristiansand i sommeren og opplevde folk som hyggelig der.
De kom til meg men for min del liker jeg å ha fred når jeg kikker rundt og det fikk jeg.
To kunder kom plutselig og jeg spurte om å se nærmere på en klokke : ingen problem, damen åpnet fort skapet.
Jeg kjøpte ingenting men hadde en god opplevelse og en hyggelig prat med en fyr som var innom for å få en ny Speedmaster Pro.
 
Må igjen skryte av Askeland i Kristiansand, topp service!

I dag fikk jeg hjelp til å justere en lenke med noen gjenstridige skruer på en klokke jeg ikke hadde kjøpt der, jeg fikk til og med en tube Loctite - alt uten å betale :)
 
Redigert:
Jeg har tidligere uttalt meg negativt om Askeland, pga. det jeg har oppfattet som dårlig serviceinnstilling.

Det trekker jeg nå tilbake, og vil takke Tore Askeland for meget hyggelig klokkeprat, omvisning og kjøpsopplevelse :)
 
Hvor ser du dette? Gikk forbi butikken i går, da var Rolex utstillingen på plass i vinduet.
 
Ringte bort istad for å høre hvordan det gikk med Daytonaen min. Fikk da fortalt at de ikke lenger vil mota noe fra Rolex og at de har mistet merket fra nå.
 
Rolex ønsker at alle sine AD skal ligge "eksklusivt" til og i store flotte lokaler. Askeland Kristiansand har solgt mye Rolex opp igjennom, så det står ikke på det, men har dessverre et lite lokale.
Rolex skal kun selges i Stavanger, men Kristiansand får selge Tudor.

Synd, for imøtekommenhet og hyggelig personell har de i hvert fall.

I Italia er ca. 17 stk. AD sagt opp, så dette er nok en trend vi vil se videre.
 
Jeg hørte et rykte om at 2 AD i Norge skulle miste forhandlerstatus (men, ikke hvem). Litt overrasket over at Askeland i Kristiansand er en av dem.
 
Spørs om Askeland Kristiansand er regnet som en kunde av Rolex. De få jo Rolex klokkene fra Stavanger. Mulig Askeland har kun ett kunde nummer hos Rolex.
 
Rolex ønsker at alle sine AD skal ligge "eksklusivt" til og i store flotte lokaler. Askeland Kristiansand har solgt mye Rolex opp igjennom, så det står ikke på det, men har dessverre et lite lokale.
Rolex skal kun selges i Stavanger, men Kristiansand får selge Tudor.

Synd, for imøtekommenhet og hyggelig personell har de i hvert fall.

I Italia er ca. 17 stk. AD sagt opp, så dette er nok en trend vi vil se videre.
Var hos en AD i Sverige i sommer, som mistet Rolex (og nå har mistet Tudor) i vinter. Der fortalte de at Rolex forventet at de bygget shop in shop, og estimerte en kostnad i flere millioner-klassen som de selv måtte stå for, for å få bygget dette. Funker dårlig i en butikk på toppen 25m2. Selv da var de ikke garantert å få lov til å beholde merket. Så de kjører hardt på forhandlerne nå

Edit: beklager avsporing fra tråden
 
Jeg har bare gode ting å si om Askeland.

Kjøpte nylig en DJ36 hos dem, og det viste seg at denne hadde et lite hår/fiber på skiven. Da jeg forklarte problemet ble jeg møtt av en løsningsorientert gjeng som ville få problemet ordnet så rakst som mulig. Jeg fikk den samme gode og serviceinnstilte tonen nå som klokken trengte service som da jeg kjøpte den. Det er jo ved slike anledninger at kundeservicen virkelig blir testet.

De beklaget at dette kunne skje (det er jo ikke deres feil), og ordnet det på et par timer. Etter å ha saumfart klokken med en sterk lupe kan jeg si at arbeidet ble helt plettfritt utført. Det er jo alltid litt ubehagelig når klokken må åpnes, og det er greit å unngå dette så langt man kan. Men, når det blir gjort så bra som dette er det jo ingen sak.

Da blir det forhåpentligvis 10+ år til neste gang baklokket åpnes. :)

Gode folk!
 
C986B0C6-DAAB-410F-967E-67E410FCF618.jpeg
Hadde 2 Rolex klokker på full service hos askeland i desember og fikk igjen rett før jul!
Supert arbeid,ble oppringt sv urmaker da en del ble anbefalt byttet om jeg ønsket dette,fikk sendings kode (posten) på e-post som jeg bare skrev ut og tapet på esken (inkl forsikring) så her er jeg fornøyd med full pakke! Kommunikasjon,ventetid på service,sending og pris! Anbefales
 
Har bare positiv opplevelser og vise til hos Askeland i Stavanger, har kjøpt noen klokker der og er rett som det innom og bare ser. Alltid hyggelig og hjelpsom betjening. Tommel opp. Garantert at min neste klokke kommer fra de.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Kohe321
Noen andre som har hatt dårlig erfaring fra Askeland i Stavanger? Var innom der forrige uke og snakket med en som hadde briller, men fikk ufattelig dårlig service og gikk til Otteren.