Askeland Ur & Smykker (Kristiansand, Stavanger)

Medlem
9. nov. 2009
Innlegg
353
Har handlet i mange år hos Askeland ur. Veldig fornøyd med service, de har eget Rolex servicesenter(autorisert av Rolex).
 
Nja... De er flinke på service når man ønsker å handle. I Stavanger blir de straks mer interesserte i å pusse disken eller rydde, dersom man signaliserer at man bare er inne for å titte litt. Kuttet ut Askeland for et par år siden pga. dette.
 
Leverte inn en Sub til trykktesting før ferien for å være på den sikre siden.
Den skal bare svømmes med, så den ble bare testet til 100m. Da slapp jeg også å komme tilbake en annen dag når verkstedet var åpent.
Unnagjort på 10 minutter.

Hvor mye skylder jeg? spurte jeg når jeg hentet den.
Ingenting sa karen bak disken.:D

Det kaller jeg god service. Hyggelig opplevelse!:cool:
Sånt gir et godt inntrykk i min bok.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos og Mr.Erling
Positiv kjøpsopplevelse. Jeg gikk bare innom for å kikke på diverse klokker jeg bare har sett på nett, men endte opp med å kjøpe en Tudor Black Bay. Veldig trivelig selger.

Jeg ser for meg at jeg skal ha klokka inn til finjustering om en måneds tid. Det blir spennende å se om inntrykket forblir positivt når det ikke er utsikter til salg, men det tror jeg.

Todda
 
Nja... De er flinke på service når man ønsker å handle. I Stavanger blir de straks mer interesserte i å pusse disken eller rydde, dersom man signaliserer at man bare er inne for å titte litt. Kuttet ut Askeland for et par år siden pga. dette.

Jeg har ofte hatt samme erfaring, men enkelte ansatte der er svært hyggelige, så det kommer an på hvem du treffer.
 
Fantastisk service fra Askeland Kristiansand i dag. Tok forsikringstakst "på sparket" til en billig penge. Tommel opp :)
 
Leverte du den inn til finjustering?

...Jeg ser for meg at jeg skal ha klokka inn til finjustering om en måneds tid. Det blir spennende å se om inntrykket forblir positivt når det ikke er utsikter til salg, men det tror jeg.

Todda
 
Leverte du den inn til finjustering?

Nei, jeg gjorde ikke det. Den gikk seg så godt til at den er innenfor COSC.

Jeg var faktisk innom i dag (Askeland Stavanger), men det var for å sugle på en Submariner. Fikk tipp topp service i dag også. Urmakeren jeg snakket med, hadde veldig høye tanker om Grand Seiko, forresten.

Todda
 
Ah, ok. :) Var innom der selv for å sugle på det samme. Fikk se på modeller og prøve dem, så servicen var flott den. Imidlertid så fant jeg ut at de jeg prøvde ikke ga meg noe økt puls - så slikt sett fungerte eliminasjonsmetoden.
 
Askeland Stavanger har solgt meg bla 2 Rolex det siste fem år. Har hatt noe små problemer men de har fikset alt uten stress eller mass. :)
 
Hei!

Var en tur innom Askeland i Kristiansand i sommer. Kjempe flott butikk og bra utvalg. Men må si jeg opplevde litt samme som nevnes ovenfor her. Straks de ansatte hører at man bare vil se litt - så var det absolutt ingen videre oppfølging i det hele tatt. Nok til at besøket ble meget kort for min del. Forøvrig 2 ansatte på jobb og ingen andre kunder i butikken, så de hadde jo hatt plenty med tid til å PRØVE å selge meg noe ;)
 
Leverte inn en Sub til trykktesting før ferien for å være på den sikre siden.
Den skal bare svømmes med, så den ble bare testet til 100m. Da slapp jeg også å komme tilbake en annen dag når verkstedet var åpent.
Unnagjort på 10 minutter.

Hvor mye skylder jeg? spurte jeg når jeg hentet den.
Ingenting sa karen bak disken.:D

Det kaller jeg god service. Hyggelig opplevelse!:cool:
Sånt gir et godt inntrykk i min bok.

@UJU

Min trykktest kostet den nette sum av 190,- . Så tydelig at det er veldig opp til hvem man møter da :)

Fikk også veldig inntrykk av at det var en sommervikar jeg hadde med å gjøre. Ante ingenting om de klokkene som de selv hadde i butikken.
 
Redigert av en moderator:
@UJU

Min trykktest kostet den nette sum av 190,- . Så tydelig at det er veldig opp til hvem man møter da :)

Fikk også veldig inntrykk av at det var en sommervikar jeg hadde med å gjøre. Ante ingenting om de klokkene som de selv hadde i butikken.

@viz0id

Hadde en klokke inne til trykktesting tidligere i sommer.
Måtte da ut med et par hundrelapper for dette. Tydeligvis ikke noe de gjør gratis over en lav sko.
 
Redigert av en moderator:
Var innom askeland i Stavanger i dag med min nye (for meg) Sub for tilpasning av lenke. De var veldig hyggelige og spurte om jeg ville prøve noe på mens jeg ventet. Jeg siklet litt på en deepsea. Uansett, de tilpasset lenken gratis selv om jeg ikke hadde kjøpt klokken der.
 
Nettopp fått tilbake to Explorers fra service hos Askeland i Stavanger. Meget fornøyd, strålende jobb.
 
Var innom Askeland i Kristiansand, fikk satt på lenke på DJ2 samt justert en annen lenke. Kostnad = 0, igjen.
Under påfølgende hyggelig klokkeprat la jeg merke til at de førte Victorinox og lurte på om de hadde inne den nye Inox? Nei, vi skal slutte med det merket, de vi har går ut med 20-30% avslag, var svaret - om noen skulle være interessert i slikt.
 
Hentet ut et ur fra service idag fra Askeland Stavanger. Veldig fornøyd.

Link til utboksing

Har det siste året samlet sammen delene til et klokkeprosjekt. Nå som alle delene har kommet i hus leverte jeg de til Askeland for montering og service. Ble veldig godt tatt imot med tilhørende klokkeprat. Ble forespeilet 4 uker ventetid. Uret var ferdig etter 2 uker. Prisen som ble avtalt var også helt innafor, og det ble ingen sprekk.

Har levert en del klokker til service og reperasjoner oppgjennom årene, dette var en av de bedre opplevelsene.
Viktig at gode opplevelser også kommer frem!
 
Må bare slå et slag for Askeland i Stavanger igjen.
Var innom med en klokke til trykktesting for kostnad = 0.:)
Har både betalt og ikke betalt for dette ved tidligere anledninger.
Det bryr meg ingenting å betale en bagatellmessig sum for dette, på samme måte som det helt sikkert ikke koster dem noe å la meg få det.
Det er uansett hyggelig at de tilsynelatende har forstått dette med positiv serviceinstilling.

Også er det greit for meg å vite akkurat hvor jeg kommer til å gå for å få service på Rolexsamlingen min når den tid kommer.;)
 
Redigert:
Kjøpte en Tudor Black Bay hos Askeland i Stavanger.
Utrolig god og hyggelig service:)
 
For min del var det god service når jeg ville kjøpe. Ble møtt av en hyggelig selger i full dress og sløyfe. Fikk svar på det jeg spurte om.
Men ved oppfølging og frem til jeg hentet klokken var selgeren svært lite behjelpelig og serviceinnstilt.
Når jeg hentet klokken virket det som han var sur, og orket ikke en gang å si takk for handelen, eller adjø med et smil når jeg forlot butikken. Ble også lovet litt reklamevarer fra klokkemerket når jeg skulle kjøpe, men de fikk jeg heller aldri.

Når man legger igjen litt penger for en klokke, forventer jeg i alle fall litt service, selv etter man har sagt man går for klokken. Det finnes jo flere andre autoriserte forhandlere i landet, med gratis frakt og posten tar jo ikke mange dager. Valget mitt neste gang faller på en annen forhandler.