Alf Lie konkurs?

Ser ut som om det skjer litt ja. Dog ikke så mye på butikkfronten.

For uten et forsøk på solbrilledesign ligger det nå bilder av nye modeller på hjemmesidene dems.

Denne falt meg faktisk veldig i smak. Prisen er nok fæl.

a0bb73a185-1ALF-LIE_PontsRouges_ACG.gif

Nå var det nettopp en som handlet klokke hos Espen Saastad i Porsgrunn. Hos Saastad, selvfølgelig.

Fikk med meg det ;) Men etter hva jeg har skjønt er der fler som har prøvd å få tak i "butikken", med så som så hel..

Noe spennende at det kommer noen ny klokker selvfølgelig, men egentlig ikke såå spennende da både design og pris er utenfor det jeg liker :p Har forresten sett at tidligere syklist, og nå programleder, Dag Erik Pedersen har fått seg en AL på håndleddet!

Snakket litt med Espen for ca. en uke siden.

- Klokkemerket Alf Lie har hatt noen mindre forsinkelser men lever i beste velgående. Kommer som det står litt lenger oppe her med nye Tourbillon-modeller for 2014.
- Saastad i Porsgrunn har gjennomgått/vil gjennomgå noen forandringer. Mulig event og nyåpning før jul :)

Har ikke noe å si om Alf Lie i Oslo. Neppe noe poeng i å spekulere mer ift. det (mange rare rykter), og Espen vil trolig gi en beskjed dersom det blir snakk om noen nyåpning :)

Det A-L tourbillon ser ut som en Richard-Mille model.
Han fikk det nok gjort for seg: Det ser ut som et samarbeid.
Liker ikke spesielt design´n...

Tourbilion modulen produseres i utlandet av andre etter designet til Espen... Det var hvertfall hva han fortalte på urmakerkurset i fjor!

Noen (f.eks. @Juice) som vet hva som skjer/har skjedd med arkivet til Alf Lie? Jeg har to Rolexer opprinnelig kjøpt hos Alf Lie på hhv. 70-tallet og 80-tallet, og har forsøkt å komme i kontakt med dem for å finne ut mer om historien til klokkene. Har imidlertid ikke fått svar på mail, og heller ikke telefon.

Er det slik å forstå at Saastad har overtatt alt fra restene av Alf Lie?

Redigert av en moderator:
Veldig få klokkehus er i stand til å produsere en Tourbillon: Det utgjør at mest av alle Tourbillon som fins på marked nå er egentlig i mange tilfeller produsert av #en neve# av fabrikanter.
Vi ser mer og mer huser som etter å a produsert in-house i veldig få år, kommer med sin Tourbillon: Mest sansynnlig prefabrikert av andre eldre huser på bestilling.
Den Kinesisk Tourbillon går bestandig opp i kvalitet og vi kan forvente at det skal fortsette til utnyttelse av den 60% "Swissness" lov som skal gjør at en -Swiss-Made- Tourbillon skal egentlig stemme fra Kina og få finish´en i Sveits: Hvis det foregår ikke allerede:rolleyes:

Redigert: