Aksjetråden

Gjør klar fiskeutstyret. Har imidlertid ingen hast ennå. Skal synke mye mer før snøret kastes over rekka.
 
  • Liker
Reaksjoner: Alinoe
Stille her...? Bunnfisker dere, forbanner dere over at det føles for sent å selge eller gliser bredt i short posisjoner?
Jeg venter enda litt med bunnfiskingen, gjerne noen uker/mnd for å så gå "all in" på noen relativt trygge long posisjoner.
 
Er vel mange som har mer enn nok med å berolige kunder og familiemedlemmer.
...Er rimelig panikk i gangene.
 
09.03.2020
Gjest: Erik Bruce, sjefstrateg i Nordea Wealth Management. Bruce frykter at aksjemarkedene ikke vil bedre seg med det første.

 
Endret til og med investeringsprofilen i pensjonssparingen til 0 (ingen aksjer) i starten av januar.
 
Har US noen gang hatt slike fall?

Skjermbilde 2020-03-09 kl. 19.55.43.png
 
Fristende å gamble på Norwegian nå men usikker på om de velter helt. Noen andre som har noen tanker om det?
 
Skal man satse, så sats på selskap som overlever garantert i 6-12 måneder. Dvs. oljeoperatørselskap. Ikke flyselskap og ikke oljeserviceselskap.

 
Ja, jeg kjenner til de sikre kortene. Men hvis man skal gamble litt? Gevinsten kan jo bli formidabel hvis noen hoster opp en vaksine og folk begynner å reise igjen. Er jo ikke lenge siden kursen var på over 50 kroner pr aksje, jeg tror det er realistisk at de kan komme opp dit igjen med litt medvind. Men enig i at det fornuftige er å sette pengene i equinor e.l. lignende. Telenor er vel også en trygg havn.
 
Ser liten grunn i å være eksponert sålenge VIxen er såpass høy. Ser også liten grunn til å være eksponert mot NOK.

folk ler fremdeles bort coronaviruset, og folk fremstår veldig interesserte i å kjøpe bunnen.

hva dere enn gjør så sørg for å ha en form for risk management
 
Har ingen tro på at man klarer å time bunnen, og tror ikke at verden skal gå til helvete.

Så jeg steg ut av det 12-årige aksjesølibatet mitt, og kjøpte litt for småpenger jeg overlever om jeg taper :)
Samme her, kjøpt litt i fond (lav-kurtasje) på vei nedover i forrige uke, og i går. Kjøper mer om det blir flere markante nedganger.
Kommer jo an på hvilken tidshorisont man har og hvor aktiv man tenker å være.
For min del er dette skilsmisse- og selvrealiseringsfondene til når guttene flytter ut, og med tiltakslysten i kommende generasjoner er vel det 20 år til. Tåler å bomme litt på bunnen noen ganger, og stå igjennom noen krakk hvis man ikke kommer seg ut på perfekt timing.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Samme her, kjøpt litt i fond (lav-kurtasje) på vei nedover i forrige uke, og i går. Kjøper mer om det blir flere markante nedganger.
Kommer jo an på hvilken tidshorisont man har og hvor aktiv man tenker å være.
For min del er dette skilsmisse- og selvrealiseringsfondene til når guttene flytter ut, og med tiltakslysten i kommende generasjoner er vel det 20 år til. Tåler å bomme litt på bunnen noen ganger, og stå igjennom noen krakk hvis man ikke kommer seg ut på perfekt timing.

Er det slik at man bør sette av til skilsmissefond? :rolleyes:
 
Spørs helt an på hvordan du har ordnet deg før du gikk inn i ekteskapet ;)
Jeg lever i synd, men tror nok uansett det skal gå greit hvis man mot formodning skulle havne i den situasjonen;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mavo