Aksjetråden

Jepp @Trulle75 :)
Plukket opp en neve med disse samme dag som spørsmålet ble stilt. Håper og tror den skal over 33 hvertfall.

Ihht dagens dnb morgenkommentar på webtv i dag er det forventninger om OCY opp mellom 32 - 36 :D Me like!

Redigert av en moderator:
Bet meg merke i dette jeg også, men er alltid skeptisk til slike nyheter.

Tror den vil vise seg som volatil, men blir ikke overrasket om den når 40 etterhvert.

:)

REC bikket 3 tallet i dag (3,026) og jeg tipper den skal enda opp enda mer.

Hva tenker folket om REC Solar? Hvor mye stiger den over tegningskursen?

tror REC møter motstand på 3,5 som "alltid" men hadde vært morro om den gikk høyere.

Solar vet jeg ikke, magefølelsen sier at solar er startet for å avlaste REC, men hva tror du? @Trulle75

tror REC møter motstand på 3,5 som "alltid" men hadde vært morro om den gikk høyere.

Solar vet jeg ikke, magefølelsen sier at solar er startet for å avlaste REC, men hva tror du? @Trulle75

@Entropy. Jeg er en novice på dette feltet og det er ganske langt unna mitt daglige virke, så ta min kommentar som det det er nemlig synsing.
Det lover bra at over 90 % av aksjene er tegnet når det ikke var mulig med overtegning.
I alle emisjoner vil det være en del småsparere (som meg) som ikke får med seg at tegningrettene faktisk må brukes, ellers er verdien 0.

Det ble nesten hjerteinfarkt på formiddagen!
Hvordan er det mulig at Morgan Stanley fikk solgt noen tusen aksjer til 70 blank dagen etter kursen var i området 78?
Heldigvis har jeg balansert porteføljen med noen mer stabile aksjer.

DnB oppgraderer OCY til 38. Me like!

Jeg har solgt meg helt ut:) venter at det blir en del salg før nyttår. Tror ikke alle har tjent penger i år, og følte det riktig å selge nå:)

Sitter med litt aksjer i Algeta, som jo i skrivende stund er i ferd med å bli kjøpt opp av Bayer.
Er ikke noe stor post jeg har, knapt nok en pent brukt Omega. ;) Tenkte uansett jeg kunne benytte anledningen til å lære meg hvordan en forholder seg best når et selskap en har aksjer i er i ferd med å bli kjøpt opp.
Om noen vet om noe lesestoff så tar jeg gjerne i mot tips! :)

Jeg lar ikke dette påvirke noe. Om det er varslet emisjon eller omstrukturering etc så er det annerledes.

Tror du bayer vil bidra til økt verdiskapning i Algeta? Isåfall beholder du aksjene.
Tror du verdien er høyest nå i forkant av en avtale, så selger du...?

Sitter her på årets første dag og ser på aksjeporteføljen.
2013 gav en verdiøkning på 22% etter en rekke småsalg og kjøp.
Ca. Halvparten av aksjene er en langsiktig investering i et energiselskap, den andre halvparten er 2-3 mindre poster jeg sjonglerer med.

Nå til det store spørsmålet!
Hvilke aksjer har folket her tro på vil få en solid økning i 2014?

Mitt valg i dag hvis jeg hadde hatt råd og skulle legge inn penger, ville det vært å legge inn i KM (Kongberg Maritime) og hende de ut igjen om en tre til seks års tid. Hvis de er rent mulig å "hande hos".
Mener det er en del å hente der etter hva den siste kvatalrapporten tilsier, eller hva tenker dere?
Mulig jeg har missforstått helt, men er veldig fersk på området.
Prøver for tiden å sette meg inn i Aksjer og Valuta trading, i det små og følge med. Veldig spennende!
Lærer stadig noe nytt, hvor finner dere informasjon om aksjer og alt vedrørende om jeg kan spørre?

Redigert:
Noen som fått med seg denne og har noe formeninger om hva det kan bety for eksisterende (og fremtidige) aksjonærer? :cool:

Aker Solutions deles i to - DN.no

Utskillelsen ventes å skje rundt slutten av september, og begge selskaper vil være notert på oslo Børs.
Eksisterende aksjonærer vil få en ny aksje i Aker Solutions for hver aksje de har i dag, og beholde aksjene i dagens Aker Solutions,
som omdøpes Akastor.