Aksjetråden

Er det ikke bedre å se når trenden snur igjen før man kjøper seg inn? Vanskelig å spå bunnen foreløpig, vet jo ikke hvordan virus eller oljekrigen utarter seg ennå. Bedre å miste noen prosent oppgang i starten av en ny opptrend enn å tape på vei til ukjent bunn.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Det samme tenkte jeg. Når (hvis) vi ser 6xx så setter jeg inn litt penger i et fond og lar de stå. Det er vel umulig å si når bunnen er nådd, men dette må vel gå over etterhvert...

Da er det bare å gå all inn, karer. (Jeg for min del tror dette har potensiale til å bli vesentlig styggere, men hvem vet.)
 
Da er det bare å gå all inn, karer. (Jeg for min del tror dette har potensiale til å bli vesentlig styggere, men hvem vet.)

Går aldri all inn..
Men er i allefall billigere å kjøpe nå enn når indeksen var 900+.. For min del er dette lange penger. Ser gjerne lav 600 jeg...og gjerne 5xx :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Stvg100
En gull seng var kanskje ikke så dumt som mange trodde.

dragon.gif
 
  • Liker
Reaksjoner: Stvg100
Gikk i 100% renter på pensjonsordningen fra arbeidsgiver i 2Q2019. Venter litt til før denne går i 100% globale aksjer.
Fortsetter månedlig fondssparing i Odin Aksje og Storebrand global multifaktor som vanlig.
Kjøpte DNB på 110, Hunter på 3,5, begge med klar exitstrategi på nedsiden.

Den som lever får se.
 
Lar ting gå over helgen...
men satser på å legge inn litt fra mandag..
Vi er jo bak kina tidsmessig og handlingsmessig, og har ikke nådd peak utbrudd her.. men hvem vet
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Pinto
Har sittet helt rolig i dag, minus litt småtrading i BWE og kjøp av en litt følgemedpost i Aker BP.
Noterer meg at krisepakken ikke får unisont bifall, og satser på enda bedre muligheter neste uke
 
  • Liker
Reaksjoner: JanSkrotnes
Etter at viruset har herjet litt i USA med landets begrensede helsetilbud for en stor del av befolkningen, i kombinasjon med en leder som avfeier det hele som bagateller, skal jeg vurdere å gå long igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: daghoi og sf82
Kjører alt av kontanter inn i utenlandske indeksfond, noe denne uken, litt mer påfølgende uker i porsjoner. Velger å gå til fond med valutahedging, når kronen styrker seg blir det andre fond uten valutasikring - og kanskje 10 til 20 % av midlene inn på Oslo Børs. Vix’en har jo gått bananas, spørsmålet er vel bare hvor nærme man er bunnen i markedet.

Hadde litt flaks, fordi jeg rett før Corona-krisen bestemte meg for å reallokere store deler av fondsporteføljen, og dermed satt på kontanter. Pensjonsporteføljen er gått helt sur, er vel i samme gate som å gå all-in i Breitling hos AD, for så å selge på Finn.no dagen etterpå :rolleyes:
 
Pensjonsprofil fortsatt 0% aksjer siden primo januar. Alt i kontanter, men begynte å kjøpe aksjer i går. Nå har mange nok forstått det akutte alvoret og alle kilder har malt virusfanden berettiget på veggen dette de siste dagene. Men - man ser ikke lyspunktene hist og her. Når man ser de lyspunktene, så kryper vi oppover igjen i det korte tidsintervallet.

Når Trygve Hegnar snur og blir mindre pessimistisk, så er vi allerede på god vei oppover.

Edit: Credpoeng til Danmark - https://www.dagbladet.no/nyheter/danmark-stenger-grensene/72247297
 
Redigert:
Har sett en kar på en fb-gruppe som fører stats over bruktpriser på tvers av Rolexmodeller. Hadde vært snacks med en graf som sammenligner OSEBX, gullprisen og et samlet snitt på brukt rolex i stål.
Kun på ert :p
 
  • Liker
Reaksjoner: natu86
Jeg står i alle fall klar om prisene på 1655 stuper :)
Senere års utvikling på min 16750 tyder vel på at det er en vel så god invistering som hovedindeksen