A. Lange & Söhne-tråden

...og glem heller ikke at Lange, i likhet med mange merker, nå kutter ut mellomleddene og selger direkte til sluttkunde selv gjennom egne boutiques.
 
Lykke til med å få tak i en av de 200 - og som kun selges gjennom deres egne butikker - vi heier på deg! (y):D

Oppdatering:

Jeg klarte ikke å la denne ligge. Jeg måtte undersøke litt. "Heldigvis" så var jeg i Genève for noen uker siden. Da booket jeg også en avtale med Lange Salon i byen hvor vi ble sittende i flere timer. Vi prøvde klokker, pratet og drakk Gin Tonic.

Så jeg tok en sjanse jeg, og ringte dem i dag. Mannen som svarte var samme person jeg satt med i flere timer for noen uker siden. Han husket meg, hvilke klokker jeg prøvde og hva vi snakket om. Han kunne garantere meg en 1815 Rattrapante viss jeg kjøpte en annen klokke først. 1815 Rattrapante hadde en leveringstid på 18-24 måneder.

Det viser at det finnes en mulighet, men 1815 Rattrapante ble jo plutselig en del dyrere enn "planlagt" :LOL:
 
Oppdatering:

Jeg klarte ikke å la denne ligge. Jeg måtte undersøke litt. "Heldigvis" så var jeg i Genève for noen uker siden. Da booket jeg også en avtale med Lange Salon i byen hvor vi ble sittende i flere timer. Vi prøvde klokker, pratet og drakk Gin Tonic.

Så jeg tok en sjanse jeg, og ringte dem i dag. Mannen som svarte var samme person jeg satt med i flere timer for noen uker siden. Han husket meg, hvilke klokker jeg prøvde og hva vi snakket om. Han kunne garantere meg en 1815 Rattrapante viss jeg kjøpte en annen klokke først. 1815 Rattrapante hadde en leveringstid på 18-24 måneder.

Det viser at det finnes en mulighet, men 1815 Rattrapante ble jo plutselig en del dyrere enn "planlagt" :LOL:

Spennende!
Var det nevnt pris på denne? Kan du bytte Daytonaen inn i denne, og kanskje ha litt til overs, så høres valget lett ut spør du meg.. Prisene på platinum Daytona på chrono24 er i hvert fall helt pling-plong.
 
Oppdatering:

Jeg klarte ikke å la denne ligge. Jeg måtte undersøke litt. "Heldigvis" så var jeg i Genève for noen uker siden. Da booket jeg også en avtale med Lange Salon i byen hvor vi ble sittende i flere timer. Vi prøvde klokker, pratet og drakk Gin Tonic.

Så jeg tok en sjanse jeg, og ringte dem i dag. Mannen som svarte var samme person jeg satt med i flere timer for noen uker siden. Han husket meg, hvilke klokker jeg prøvde og hva vi snakket om. Han kunne garantere meg en 1815 Rattrapante viss jeg kjøpte en annen klokke først. 1815 Rattrapante hadde en leveringstid på 18-24 måneder.

Det viser at det finnes en mulighet, men 1815 Rattrapante ble jo plutselig en del dyrere enn "planlagt" :LOL:
Null stress om det var det eneste kravet, da bare kjøper du en Odysseus i stål i tillegg ;):mrgreen:
 
  • Haha
Reaksjoner: KentOve
Spennende!
Var det nevnt pris på denne? Kan du bytte Daytonaen inn i denne, og kanskje ha litt til overs, så høres valget lett ut spør du meg.. Prisene på platinum Daytona på chrono24 er i hvert fall helt pling-plong.
Er ikke nådd bunnen enda platona.
4075DC86-0C46-4049-AB89-66E5975B5CCC.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Spennende!
Var det nevnt pris på denne? Kan du bytte Daytonaen inn i denne, og kanskje ha litt til overs, så høres valget lett ut spør du meg.. Prisene på platinum Daytona på chrono24 er i hvert fall helt pling-plong.

Absolutt spennende!

Daytonaen må ut, om denne skal inn. Jeg er usikker på om jeg er klar for det enda. Liker heller ikke at jeg blir "tvunget" til ett ekstra kjøp først. Prisen på 1815 Rattrapante er ca 151k CHF.
 
Ser den.. Ble det hintet noe om hvilken annen klokke du måtte kjøpe for å få kjøpe Rattrapanten, eller kan du komme unna med noe til 200'?
 
sjukt igrunn - tvangsshopping. tenk om det var tilsvarende ved andre av livets sider:
gifte seg? da må du først gifte deg med noen du ikke vil ha. kjøpe hytte på sørlandet? da må du først kjøpe en leilighet på jan mayen.

jeg gir det omtrent 1 år til, så tenker jeg all slik praksis fra produsenter har opphørt :geek:
 
Ser den.. Ble det hintet noe om hvilken annen klokke du måtte kjøpe for å få kjøpe Rattrapanten, eller kan du komme unna med noe til 200'?

Selger hos Lange merket at jeg likte "Lange 1 Time Zone", så den ble jo foreslått helt konkret. Ellers sa selger også at jeg måtte sette med ned å se på modellene deres om jeg fant noe annet jeg likte. Jeg tolker det som jeg kan komme unna med noe "rimeligere".
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix og Sindregb
Samboeren var ikke videre imponert over lenkefestet på Odysseus og totalslaktet det egentlig. Jeg skjønner henne godt, for jeg ble også skuffet. Jeg syns det fremstår "verre" enn på bilder. Når det kommer til klokken i seg selv er den nydelig, og gummien kjennes både komfortabel ut, og til å være av god kvalitet:

IMG_8501.jpg
 
  • Elsker
  • Wow
Reaksjoner: ludokid og holmby
Jeg fastholder min konklusjon: Odysseus er som god vin. Den trenger kanskje litt tid, men deretter blir den bare bedre og bedre.

Tok meg noen år.. Liker den bedre og bedre :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve og havarduf