A. Lange & Söhne-tråden

a-lange-soehne-zeitwerk-gen-2-4.jpg


A. Lange & Söhne oppdaterer kultklassikeren Zeitwerk med nytt urverk og justert eksteriør.

 
Jeg digger Zeitwerk jeg. Skulle gjerne hatt en 142.025 på svart skinn.

Noen som har sjekket pris hos Bjerke?
 
Spørsmålet er vel om Bjerke får den inn i det hele tatt? Lange har blitt ganske restriktive på hvilke modeller som kan selges utenfor egne boutiques.

Du sier noe der. Jeg sender de en mail og hører.

Har du noen tanker om hvor det eventuelt hadde blitt billigst og kjøpt en Zeitwerk utenlands fra ALS boutique?
 
Om Bjerke ikke får den vil jeg tro Ungarn pga 27% VAT vil være der hvor norsk mva blir utjevnet best. Tyskland har «kun» 19% så det blir hakket dyrere.

Ser nå at Ungarn ikke har noe BTQ så da blir vel Tyskland det eneste alternativet her med litt VAT refund?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Du sier noe der. Jeg sender de en mail og hører.

Har du noen tanker om hvor det eventuelt hadde blitt billigst og kjøpt en Zeitwerk utenlands fra ALS boutique?
Tipper du betaler omtrent det samme om du handler i Norge eller i Tyskland etter du får refundert vat.
Noen boutiques tilbyr å overføre tilbake 19% på kortet etter at du har betalt norske avgifter.
En stor fordel med å handle i Tyskland vil være at du mest sannsynlig vil få kjøpe andre attraktive modeller senere (som du ikke får kjøpt i Norge).
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Fikk bekreftet på mail fra Bjerke tidligere i dag at de nye Zeitwerkene er begge forbeholdt boutiques. Kjedelig, men sånn er det.

Får helt åndenød av tanken på å handle noe så dyrt fra utlandet. Det er så mye enklere med en dagstur til hovedstaden.
 
Riktignok har en del merker, med rette, fjernet en del AD-er hvor kjøpsopplevelsen ikke stod i stil med det merket representerer, men føler vi er forbi det stadiet nå.

Nå er Boutique-konseptet er først og fremst for å heve egen inntjening, delvis korrekt og i stor grad fordekt under påskudd av «bedre kjøpsopplevelse» og «bedre kontroll på hvem som får kjøpe ettertraktede klokker»..
 
  • Liker
Reaksjoner: ludokid
Ryktene på byen skal ha det til at Richemont flere ganger nå har vurdert egne Boutiques i de skandinaviske hovedstedene. Oslo inkludert.

Utviklingen ble stanset av at ADene, bl.a Bjerke, fikk tydeligere shop-in-shop profil, men jeg mistenker også at den kraftige omleggingen av salgs- og markedsorganisasjonen til Richemont i Amsterdam spilte en rolle.
Så det blir spennende å følge dette de neste 4-5 årene @Jørgen