A. Lange & Söhne-tråden

alange-soehne-richard-lange-jumping-seconds-12.jpg


alange-soehne-richard-lange-jumping-seconds-15.jpg


Sjekk ut min omtale av Richard Lange Jumping Seconds :)

https://www.tidssonen.no/alange-soehne-richard-lange-jumping-seconds/
 
I det hele tatt vanskelig å finne Lange-klokker som ikke er fantastiske. Jeg var innom Tidemann i forigårds og fikk prøvd flere av de (forholdsvis) rimelige modellene; Saxonia Thin 37 og 1815 i basisversjonen uten gangreserve. For noen klokker! Og veldig kult å prøve dem ved siden av JLC Ultra Thin Moon i gull, som jo faktisk er priset over førstnevnte.

Husker noen veiledende priser på 1815 i 38.5mm-versjonen? Finnes det en norsk prisliste et sted?
 
Denne skapelsen fra Lange er 20 år i år. Det var første inhouse mekaniske kronograf produsert av noen produsenter på over 20 år! Og det kun 4 år etter gjenoppstandelsen til A. Lange & Söhne i 1994. I tillegg var det, og fortsatt er, et av de estetisk vakreste verkene noensinne produsert. Et kolonnehjulsverk med jumping minutes og flyback i solid extra white 950 platinum. Har noen av gigantene egentlig kommet i nærheten med en «enkel krono» Og det 20 år etter.. min soleklare favoritt fra Lange.. Datograph!

2936B8DA-9E40-442B-930A-E33B1ABB405D.jpeg

3F1A45CE-9795-4475-9BA7-8AEA9B1D1EBF.jpeg
 
@carlings
Gå inn på nettsidene til ALS, og bestill katalogen (boken!!). Da følger prisliste med.
Sitter med katalog og prisliste her nå. Men her er prisene oppgitt i euro, og er vesentlig høyere enn 215’ nok (45’ eur).
Er det faktisk så stort differanse mellom veiledende og faktisk pris?
Må si jeg ble litt paff av veiledende pris på 150k eur(!) på en Zeitwerk...
 
Denne skapelsen fra Lange er 20 år i år. Det var første inhouse mekaniske kronograf produsert av noen produsenter på over 20 år! Og det kun 4 år etter gjenoppstandelsen til A. Lange & Söhne i 1994. I tillegg var det, og fortsatt er, et av de estetisk vakreste verkene noensinne produsert. Et kolonnehjulsverk med jumping minutes og flyback i solid extra white 950 platinum. Har noen av gigantene egentlig kommet i nærheten med en «enkel krono» Og det 20 år etter.. min soleklare favoritt fra Lange.. Datograph!

Vis vedlegg 108592
Vis vedlegg 108593
Nydelig. Min favoritt også. One day... one day....
 
Vis vedlegg 123243 Vis vedlegg 123244 Jeg vurderer å selge min 1815 (hvitt gull), men er usikker på hva som er riktig pris?
Nyprisen er 216' og klokken er kjøpt hos Tidemann i januar 2018.

Veldig vanskelig å sette en pris på disse, spesielt her i Norge.

Potensielle kjøpere er relativt lavt og det er en dyr klokke. Jeg ville sett på Chrono24 og tatt det som et utgangspunkt, men regner med at en realistisk pris her i Norge vil ligge helt i nedre sjiktet av prisene på Chrono, kanskje også under.