A. Lange & Söhne kommer til Oslo

Hvem ville dere valgt om det sto mellom disse?

For meg så er Lange 1 (den første) et større ikon enn Langematik-Perpetualen. Synes også den er penere på tross av en ikke like symetrisk urskive.

Synes du skal vise urverkssiden også før folk gjør seg opp en mening. Micro-rotoren på Langematik'n er fantastisk flott håndverk, men jeg må si at jeg liker baksiden til den manuelle Lange 1 - Moonphasen best.

Edit: Ser at det ikke er Langmatik Perpetual, men det som vel nå heter Saxonian Annual calender. Men bortsett fra det, så står jeg for min mening. (og er uenig med Edzilla - synes Lange 1 funker veldig bra i YG)
 
Redigert:
Dessverre så fungere ikke disse i YG for meg. WG eller aller helst PT950
 
Et kjempe vanskelig valg @Timekeeper , men jeg hadde nok her jeg sitter nå valgt Lange 1.
Glad du vurdere Lange 1 og ikke Grande Lange 1.

Den tar seg så absolutt ut i YG @Edzilla ;)

BzpezB3.jpg


CeymjEb.jpg
 
Redigert av en moderator:
@Timekeeper

Et meget vanskelig valg. Hadde jeg måtte velge i dag hadde jeg gått for Saxonia Annual. Synes generelt at denne designen er mer tidløs enn Lange 1. På den andre siden er Lange 1 mer ikonisk enn Saxonia Annual. Hmm.. Nei, vanskelig valg.
 
Redigert av en moderator:
hehe, da er det deg det er noe galt med.. (seriøst galt) smak og behag, men du svarte jo ikke på spørsmålet.
Btw begge er i rotguld

Har vel kastet en brannfakkel inn i tråden din @Timekeeper Men meningen er i grunn at jeg personlig liker nok begge modellene i WG eller PT950. Så skulle jeg valgt én av disse, så hadde det blitt disse to i WG :cool:
Liker spesielt godt detaljene med blånerte visere på Saxonia.

ftqbzc.png

Reference: 117.028
2u8gpk4.png


e8nx1h.jpg

Reference: 330.025
2i8aa9c.png
 
Redigert av en moderator:
Hvem ville dere valgt om det sto mellom disse?

BlUEIs2.png



J6qbKwQ.png


.

Litt konservativ er jeg og foretrekker litt mer "klassisk"; Nederste med "normal" skive.

Selvfølgelig er det hyggelig å kunne trekke en slik klokke manuelt.... Men det nydelige arbeidet med automatikken veier opp.

Nederste er mitt valg.

:cool:
 
For meg er det Lange 1 som virkelig er "Lange".

Saxonia-kolleksjonen syns jeg, jevnt over, blir litt karakterløs og kjedelig rent visuelt.
 
For meg er det Lange 1 som virkelig er "Lange".

Saxonia-kolleksjonen syns jeg, jevnt over, blir litt karakterløs og kjedelig rent visuelt.

Enig at Lange 1 er virkelig lange.. Mnn at Saxonia kolleksjonen, men bla annet Langematik Perpetual og Datographen osv er kjedelig i utrykket er jeg nok langt fra enig i..
 
Enig at Lange 1 er virkelig lange.. Mnn at Saxonia kolleksjonen, men bla annet Langematik Perpetual og Datographen osv er kjedelig i utrykket er jeg nok langt fra enig i..

Uenigheten skyldes at Lange har ryddet opp i (redusert) kategoriseringen av urene (Datograph, Datograph Perpetual etc. het "Höchste Urmacherkunst"). Jeg trekker tilbake påstanden min. Saxonia eier!

Jeg tenkte på de enklere Saxonia-modellene...de har såvidt jeg vet ikke vært spesielt populære heller :)
 
Til de som mener Lange 1 er usymmetrisk:

Joda den er jo det, men skiven er jo lagt opp etter Fibonacci-spiralen (det gyldne snitt) så de er vel tilgitt for det? :eek:
 
Lange 1 er helt nydelig. Må si meg litt enig i at Saxonia blir litt kjedelig. Kjedelig blir feil ord, men Lange 1 er mer karakteristisk for merket. Begge er svært pene klokker, men jeg ville valgt Lange 1.
 
Til pågående diskusjon ville jeg definitivt gått for Lange 1. Rødt gull er mye penere på lyse håndledd i mine øyne, i tillegg til at det er en mye mer interessant skive på den. Mer levende hvis det gir mening.

Noen som vet om ALS har dukket opp hos Tidemann enda? :)
 
Hva med 1815-kolleksjonen? Jeg synes denne er helt nydelig:

ALS1815UpDown-Press-6.jpg


ikke er den helt uoppnåelig heller.
 
Enig @Tarjei, et nydelig ur! Selv om jeg kanskje føler at en IWC Portuguese gir deg mye av det samme til en hyggeligere pris. (Spesielt nå som de har fått nytt verk, og dermed forhåpentligvis fikset det viktigste ankepunktet mot uret: presisjonen. Jeg har hatt en Port auto tidligere, og kanskje jeg skal ha det igjen? Men tilbake til Lange ...)

Jeg liker denne _svært_ godt! Synes månefasen gir Lange 1 litt lekenhet mitt oppe i alle ... tyskheten :mrgreen: Men så er jeg også blitt glad i månefaser etterhvert, noe jeg aldri ville ha trodd for 10 år siden. Den nye store månefasen er også hakket hvassere enn den gamle Lange 1 månefasen ...

Grand Lange 1 Moon Phase

BPB_8916.jpg
 
Redigert av en moderator:
Men tilbake til trådtittelen: Noen som vet noe mer om når dette faktisk kommer til Oslo og Tidemann?
 
Redigert:
Ikke at dette vil bli et problem for "studenten" med det første, men hvor ofte ville de av dere som har anledning til å kjøpe en Lange faktisk bruke uret?