A. Lange & Söhne kommer til Oslo

Wow.. Gleder meg. Det blir spennende hos Tidemann.

Lille Norge med PP, VC og Lange. Endelig.
 
Noen som har hørt noen datoer for arrival? Har så lyst til å klå at jeg blir gal.. Hjalp ikke å lese gjennom katalogen heller. Her må det prioriteres:(
 
Noen som har hørt noen datoer for arrival? Har så lyst til å klå at jeg blir gal.. Hjalp ikke å lese gjennom katalogen heller. Her må det prioriteres:(

I steden for å vente i flere uker elle måneder så ta heller turen til London.
2vhww9y.png
65wd5k.png

Watches of Switzerland, 155 Regent Street, London W1B 4AD, United Kingdom
Wempe Exquisite Timepieces & Jewellery, 43-44 New Bond Street, London W1S 2SA, United Kingdom
Harrods, 87-135 Brompton Road, London SW1X 7XL, United Kingdom

Evt. tar turen over til Søta Bror i Stockholm.
AB Nymans Ur 1851, Biblioteksgatan 1, 111 46 Stockholm, Sweden
 
I steden for å vente i flere uker elle måneder så ta heller turen til London.
2vhww9y.png
65wd5k.png

Watches of Switzerland, 155 Regent Street, London W1B 4AD, United Kingdom
Wempe Exquisite Timepieces & Jewellery, 43-44 New Bond Street, London W1S 2SA, United Kingdom
Harrods, 87-135 Brompton Road, London SW1X 7XL, United Kingdom

Evt. tar turen over til Søta Bror i Stockholm.
AB Nymans Ur 1851, Biblioteksgatan 1, 111 46 Stockholm, Sweden

takk for tips :) spørs om jeg får muligheten før de allikevel kommer. Blir spennede uansett.
 
Sist jeg hørte med dem sa de februar/mars så kanskje mot slutten av februar?

Edit: mye rot i grammatikken gitt
 
Redigert:
Jeg mottok katalogen/prisliste i går - feil dette er ikke en katalog, men en flott innbundet bok på 1,7kg. Frakten så jeg var hele EUR 159,- så Lange er ikke akkurat kjipe med markedsføringen sin.
Fy f.. For noen ur! Patek ser jo ut som noe "rask" i forhold ;)

Det fulgte også med en oversikt over AD'r, Tidemann var ikke nevnt her.
 
Utrolig bra pakke. Gleder meg til å se dem i RL i Oslo.

Om de kan matche Nautilus....
(Tviler?)

:cool:
 
Jeg mottok katalogen/prisliste i går - feil dette er ikke en katalog, men en flott innbundet bok på 1,7kg. Frakten så jeg var hele EUR 159,- så Lange er ikke akkurat kjipe med markedsføringen sin.
Fy f.. For noen ur! Patek ser jo ut som noe "rask" i forhold ;)

Det fulgte også med en oversikt over AD'r, Tidemann var ikke nevnt her.

I mine øyne er på tide at vi får en egen klokkekategori for Glashütte, der vi kan diskutere alle merker som kommer ut fra den byen :)

Har sendt en mail til fyrsten som jeg håper han tar stilling til.

Hva sier dere? Hadde vi fått bedre oversikt over diskusjonene med L&S, GO, Union G, Mühle og resten av gjengen hvis Glashütte ble satt opp med en egen kategori?
 
I mine øyne er på tide at vi får en egen klokkekategori for Glashütte, der vi kan diskutere alle merker som kommer ut fra den byen :)

Har sendt en mail til fyrsten som jeg håper han tar stilling til.

Hva sier dere? Hadde vi fått bedre oversikt over diskusjonene med L&S, GO, Union G, Mühle og resten av gjengen hvis Glashütte ble satt opp med en egen kategori?

Personlig håper jeg at @Fyrsten velger å begrense antall kategorier. Ønsker ikke at Tidssonen skal bli en ny WUS der det er klin umulig å få oversikt :eek:
 
Redigert av en moderator:
Personlig håper jeg at @Fyrsten velger å begrense antall kategorier. Ønsker ikke at Tidssonen skal bli en ny WUS der det er klin umulig å få oversikt :eek:

Jeg er enig i at et forum fort kan bli uoversiktlig hvis det blir for mange kategorier, men det kunne kanskje vært greit med et opprydding.

Under overskriften "Klokkemerker" ligger i dag kategoriene:
-De tre store
-Panerai
-Omega
-Rolex og Tudor
-Zenith

Hvis du skal finne en tråd om andre merker som f.eks IWC, Jaeger, GO eller andre må du se under overskriften "Klokkediskusjon". Jeg kunne ønske meg at man fant alle lenker som var dedikert et klokkemerke under "Klokkemerker". Så får noen andre vurdere om et merke fortjener en egen kategori eller om det opprettes en diverse-kategori for andre merker. (Når det er sagt så fortjener vel kanskje IWC, Jaeger, GO og mange andre en egen kategori like mye som Zenith og Panerai i mine øyne :) )
Håper @Fyrsten vil vurdere dette.

Beklager at dette innlegget ikke har så mye med ALS å gjøre men det var nå her dette spørsmålet ble tatt opp.
 
Redigert av en moderator:
Personlig håper jeg at @Fyrsten velger å begrense antall kategorier. Ønsker ikke at Tidssonen skal bli en ny WUS der det er klin umulig å få oversikt :eek:

Alt med måte. Når du skal inn å finne noe i et leksikon så har du jo en innholdsfortegnelse. Blir litt pes å bare begynne å lese... Ja, man kan søke. Men min hensikt var simpelthen å samle trådene under en fellesnevner. Man bør ikke ta den helt ut som på watchuseek men en gyllen middelvei hadde vært strålende.

Kategorien klokkediskusjon er for generell for min del...
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Prowler
Jeg tror ikke akkurat at det er mangel på tilgjengelighet eller subforum som begrenser antall tråder om de nevnte merker :eek:
 
Jeg tror ikke akkurat at det er mangel på tilgjengelighet eller subforum som begrenser antall tråder om de nevnte merker :eek:

Mulig jeg er i overkant glad i systematikk...

Forskere har tidligere definert uryddighet som en slags symbolsk forurensning. Jeg har ikke noe med det og heller ingen påvirkningskraft, men allikevel så plager det meg :)
 
Hvem ville dere valgt om det sto mellom disse?

BlUEIs2.png


Denne bak

GqWc4uf.jpg


Eller

J6qbKwQ.png


Denne bak

zExBd3E.png


Åpenbare forskjeller er automatikk vs mekanisk opptrekk, la dette holdes utenfor ved vurdering..
 
Redigert: