70-talls klokke med integrert lenke, Seamaster, DS-3, etc

Da var den på plass, nydelig sak med ETA-urverk som med min enkle timegrapher-app så ut til å være i ikke helt håpløs form. Men lenken akkurat litt for kort og noen ledd var veldig trege. Rett til urmaker for bestilling av to lenkeledd og service hvis det går greit å finne ledd (y)
1000009868.jpg

Just to share this information, the bracelet was made by Chatelain company, which is owned by Chanel now.

"G&F Châtelain SA continues to expand and moves into new buildings, where Sandoz & Co also takes up residence. Diversification continues through the manufacture of metal bracelets. On June 8 of the same year, G&F Châtelain registered the Master "C" hallmark, testifying to a growing reputation and an easily identifiable quality label."

Chatelain is still making Chanel and Bell & Ross watches, and others...

Noen modeller av Certina DS-3 har samme lenke og lås som Cosmicen ser det ut som: https://watches83.com/en/vintage-ce...al-c-e-004-eta-2784-oversize-spectacular.html
Etter å ha sammenlignet slitasjen på urskiven er jeg 99,7% sikker på at denne på watches83 er identisk med den jeg kjøpte fra ebay. Det er jo litt artig, men taler kanskje for at denne virkelig er en rarietet.

Jeg jakter på ekstra ledd til lenken nå både her på forumet og gjennom Gjertsen. Certina svarer ikke, men Omega har forhåpentligvis ledd som passer, så ett nytt er bestilt for å teste men hvis noen har liggende er det veldig interessant.