3 pluss og 3 minus

Christopher Ward Trident 38mm GMT

Mer interessant er det om den nye og oppdaterte versjonen har blitt bedre. Time will show - jeg fikk i alle fall et eksemplar i dag. Datovinduet er flyttet, lumen er bra, og jeg kjøpte uten lenke

Så, etter 2.5mnd er det oppgjørets time. Var den nye versjonen bedre enn den gamle? Var 38mm for lite siden jeg også mente 42mm hadde god bærekomfort? Det får vi bare vite om størrelsen er en av de 3 beste eller dårligste egenskapene.


HOtMkty.jpg


3 highs:
- perfekt diskré skogsgrønn keramisk bezel.
- størrelsen. Mindre enn Orisen i diameter, men mye tykkere (wr 600m som gjør det tenker jeg), som gjør at det i alle fall for meg ikke blir en gutteklokke. Deilig med en dykker som ikke får hendene mine til å se ut som fyrstikker.
- fortsatt et av de kuleste visersettene jeg vet. (unntaket er gmtviseren, se under). Dråpeformen passer veldig godt til en dykker, og den neptungaffelen på sekundviseren det samme.

3 lows:
- Hvitt datohjul. Det er ikke like fremtredende som i forrige versjon siden datoen ligger klokken 3, men jeg tror uansett sort datohjul hadde sett MYE bedre ut.
- For stor GMT-viser. Minner fælt om ExpII. Vet ikke om det er der inspirasjonen kommer fra, men føles litt sånn.
- Skinnrem på dykker. Det var mitt valg fordi den nye lenken ikke hadde kommet ennå, men nesten rart å tilby det likevel. Passer ikke alt for godt i alle fall, spesielt siden klokken er såpass tykk at det virke rart å ha den til skjorte.
 
  • Liker
Reaksjoner: Skoggy og gulenissen
New Frédérique Constant Classic Manufacture Moonphase




3 pluss:
1: Nydelig skive med pene detaljer.
2: Tidløst design og god bærekomfort.
3: Pent innhouse urverk med månefase.

3 minus:
1:Tykk!!!
2: Direkte dårlig kvalitet på original reim.
3: dato viseren bommer litt på enkelte dager.


 
  • Liker
Reaksjoner: Skoggy og Hansur