2022 Tesla S Plaid forbikjøringsegenskaper

Jeg er på min 3. Tesla (totalt kjørt rundt 100k uten å ha vært innom servicesenter verken for utbedringer eller "service". I går var jeg imidlertid og prøvekjørte BMW IX. Må si den fristet veldig. Vurderer å legge inn en bestilling. Jeg har nå en Model Y og den er veldig godt sammenskrudd i forhold til feks. 2019 Model 3. BMW var et hakk opp, men ikke som natt og dag.
 
Jeg er på min 3. Tesla (totalt kjørt rundt 100k uten å ha vært innom servicesenter verken for utbedringer eller "service". I går var jeg imidlertid og prøvekjørte BMW IX. Må si den fristet veldig. Vurderer å legge inn en bestilling. Jeg har nå en Model Y og den er veldig godt sammenskrudd i forhold til feks. 2019 Model 3. BMW var et hakk opp, men ikke som natt og dag.

Syns IX´en var veldig atypisk BMW - men glimrende familiebil. Som den grinete og konservative gubben jeg er har jeg bestilt en i4 M50 som har et mer tradisjonelt interiør (liker godt sportssetene til BMW. IXen hadde litt mer sofaseter :) Skulle gjerne hatt ladenettverket til Tesla! Spent på første langtur på vinteren (blir jo neste vinter mtp leveringstid).
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac
Det ER mange bra alternativer nå, likevel kjøper folk ID4 og Model Y så blekket spruter på kontraktene.
Estetisk sans, hvor ble den av?
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Det ER mange bra alternativer nå, likevel kjøper folk ID4 og Model Y så blekket spruter på kontraktene.
Estetisk sans, hvor ble den av?

Må ikke glemme grillen til iX
1639658665522.png
 
  • Haha
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo, Torf og DoDe
Oi. Kunne skrevet "Monster energy drink" på den når de først var i gang. Kutte prisen litt for sluttkunden.
 
Artig å se hvor mye følelser biler gir og hvor sterke meninger det er om Tesla. Har selv kjørt V6 og deretter 3 stykk V8 biler i senere år. Tenkte alltid at Tesla ikke var noe for meg og kjedelige biler som kun hadde rask 0-100. Solgte deretter siste V8 jeg hadde og kjøpte en Model X for noen år siden. Det er en helt rå bil og gir like sterke følelser som en nice V8 eller annen bil. Man må prøve for å skjønne dette :) det er bil på en helt ny måte. Designet vokser også på en etter litt eierskap :)

Ikke aktuelt å gå tilbake til en "premium" bil for min del, er mye de mangler som Tesla har. Bilen har ikke kun rask 0-100. Vi har en M3lr som bil nummer to. Når jeg ratter denne på svingete vei, ved forbikjøring eller annet synes jeg få andre biler gir like morsom kjøring. 4x4 , plenty av hester, lang rekkevidde etc.
 
  • Liker
Reaksjoner: Makken
Jeg har "alltid" hatt Audi eller BMW. Før jeg kjøpte Model Y, hadde jeg Model 3 Performance. Denne kjører veldig veldig bra synes jeg. Model Y er helt elendig på veien i forhold. Jeg har prøvd det meste av nyere BMW, og det er ingen jeg synes er like moro som Model 3 Performance.
 
Jeg har "alltid" hatt Audi eller BMW. Før jeg kjøpte Model Y, hadde jeg Model 3 Performance. Denne kjører veldig veldig bra synes jeg. Model Y er helt elendig på veien i forhold. Jeg har prøvd det meste av nyere BMW, og det er ingen jeg synes er like moro som Model 3 Performance.

Enig i din observasjon av M3-perf., har en MY-perf i bestilling. Får håpe den er bedre å kjøre enn du opplever med MY.
 
Jeg har "alltid" hatt Audi eller BMW. Før jeg kjøpte Model Y, hadde jeg Model 3 Performance. Denne kjører veldig veldig bra synes jeg. Model Y er helt elendig på veien i forhold. Jeg har prøvd det meste av nyere BMW, og det er ingen jeg synes er like moro som Model 3 Performance.
Hva gjør Y så elendig? Spør da den er på shortlist på støgge, men praktiske elbiler for en småbarnsfamilie.
 
Liten korrigering: Model Y er helt topp og kjører bedre enn svært mange biler. Men den er ikke en «kjøremaskin» slik som Model 3 Performance eller en kraftig BMW 3-serie.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
Det høres jo veldig stusselig ut å si at IX har en ekstremt stygg pynte-plate.

Ikke det - IX er sikkert en veldig bra bil, men kommer nok til å bli et velkjent tilskudd på "tidenes styggeste biler" listene ved siden av ssangyong rodius, og det er ikke bare på grunn av pynte-platen!
 
Det høres jo veldig stusselig ut å si at IX har en ekstremt stygg pynte-plate.

Ikke det - IX er sikkert en veldig bra bil, men kommer nok til å bli et velkjent tilskudd på "tidenes styggeste biler" listene ved siden av ssangyong rodius, og det er ikke bare på grunn av pynte-platen!
Med over 3000 iX solgt i Norge allerede og ventelister inn i 2023 på noen varianter, folk har tydeligvis dårlig smak!
 
Med over 3000 iX solgt i Norge allerede og ventelister inn i 2023 på noen varianter, folk har tydeligvis dårlig smak!

Sikkert noen av de 3000 som digger looken, men man skulle jo tro at flesteparten kjøper bilen på tross heller enn på grunn av utseende.