114300 vs 214270 vs 116900 - vanskelig valg?

Klassisk og evergreen <-> Fancy og grønt tivoli som går av moten
I agree.
Ser for meg Explorer som kan vare i mange mange år, mens Air-King fort blir litt tivoli. Den passer meg nok nå (straks i midten av 30-årene), men kanskje ikke når jeg er 50 om den blir en keeper.

• Liker
Reaksjoner: daghoi
Ok. Her er status:
Den spontane jæ***** i meg sier "kjør på! Bestill Exploreren i morgen!" Med påfølgende unboxing på tirsdag.

Jeg hadde dog før denne jakten begynte noen kriterier som måtte oppfylles før kjøp.

1. Penger på konto uten at det går ut over noe annet. Check!
2. Bruke god tid på research. Check!
3. Kona er bearbeidet til at jeg kan bruke over 55 lakser på nytt ur. Check!
4. Selge min nylig innkjøpte Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer. Uncheck!

Jeg vil si 3 av 4 punkter oppfylt betegnes som godkjent. Eller hva?
Sjöö Sandström'n blir nok solgt etterhvert, men det kommer an på hvor mye jeg må regne med å tape. Den er priset til ca. 30% under veil. pris.

Redigert:
Det står egentlig mellom disse:
(Bilde lånt fra Hodinkee)
RolexAirKing-8.jpg
Airking er kul, men ser ut som en mojito der isbitene og myntebladene flyter om hverandre. Exp1 uten tvil!

Redigert:
Da skjer det saker og ting her...
Fått et bud på min Sjöö Sandström som jeg har akseptert. Klokken skal til sitt hjemland - Sverige! Det ble altså treff på en kjøper via Klocksnack.se. Tapet på den klokka tør jeg ikke tenke på... Menmen.

Samtidig gikk jeg til det skrittet og sendte en bestilling til Urmaker Jørgensen på en Explorer 214270!

Happy? Ja
Skremt? Ja
Får jeg sove i natt? Nei

Edit: Fikk svar fra Jørgensen nå at den siste de hadde inne før helgen ble ble solgt i helgen. De får inn ny leveranse på onsdag. Hvilke andre urmakere svarer på mail kl 23.30 en søndag kveld?? For en service!

Redigert:
Jeg stod i akuratt samme situasjon som deg. Jeg gikk for OP39 hos Saastad i Porsgrunn, fikk enormt bra pris. Jeg ville ikke ha Explorer av den enkle grunnen at jeg synes OP er penere :)
Samtidig så er jo faktisk Oyster Perpetual den første klokken med Automatic. og det er denne klokken som Explorer 1 er basert på. Så jeg vil faktisk si at OP har en stoltere historie enn Explorer ;)

Jeg valgte med grå skive og er utrolig fornøyd, hatt den i 2 måneder nå og angrer ikke et sekund. Den mangler easylink ja, men hadde jeg dette før? Nei.. og trenger jeg det nå? Nei :)

Når dette er sagt, så ser jeg du har ringt og bestilt Explorer 1. Gratulerer :) Men hvis du ombestemmer deg og vil ha en OP39 i stedet, så vil ingen klandre deg for det ;) Saastad har denne inne i Blå også :) Jeg fikk veldig god pris der.

ps. Sa jeg at Rolex kronen klokken 12 på OP er stor og fin, og i hvitt gull?? Mens Explorer er printet :) Just saying :)

• Liker
Reaksjoner: RemiWM og Genta
Jeg stod i akuratt samme situasjon som deg. Jeg gikk for OP39 hos Saastad i Porsgrunn, fikk enormt bra pris. Jeg ville ikke ha Explorer av den enkle grunnen at jeg synes OP er penere :)
Samtidig så er jo faktisk Oyster Perpetual den første klokken med Automatic. og det er denne klokken som Explorer 1 er basert på. Så jeg vil faktisk si at OP har en stoltere historie enn Explorer ;)

Jeg valgte med grå skive og er utrolig fornøyd, hatt den i 2 måneder nå og angrer ikke et sekund. Den mangler easylink ja, men hadde jeg dette før? Nei.. og trenger jeg det nå? Nei :)

Når dette er sagt, så ser jeg du har ringt og bestilt Explorer 1. Gratulerer :) Men hvis du ombestemmer deg og vil ha en OP39 i stedet, så vil ingen klandre deg for det ;) Saastad har denne inne i Blå også :) Jeg fikk veldig god pris der.

ps. Sa jeg at Rolex kronen klokken 12 på OP er stor og fin, og i hvitt gull?? Mens Explorer er printet :) Just saying :)
Gratulerer med en flott OP!
Stemmer det ja, det ankom en Explorer 1 her på fredag fra Jørgensen i Tromsø.
Unboxing finnes her: http://www.tidssonen.no/forum/threads/pakke-fra-urmaker-jørgensen-39mm-med-krone-på-toppen.39681/

...

Hvilke andre urmakere svarer på mail kl 23.30 en søndag kveld?? For en service!

Lervik Ur. Har inntrykk av at Jørgensen og Lervik er ganske like i service.

Gratulerer med ny flott klokke! Du kommer garantert ikke til å angre på ditt kjøp!

Selv gikk jeg for Air King, og har ikke angret på det.

Selv gikk jeg for Rolex's sin Carlsberg firmaklokke som supplement til både sub og gmt. Kall den gjerne tivoli og kontroversiell. Men i mine øyne er den lekker :) Ungdommen digger den og jeg føler meg mange år yngre med denne på armen!! :) Ungdomskilden er funnet :)

IMG_4906.JPG