114300 vs 214270 vs 116900 - vanskelig valg?

Explorer 1! Men det er fordi jeg også har lyst på en slik. OP er fin men kjedelig. Air King er laget for at man lett skal kunne identifisere folk totalt uten smak! Min mening;)

Mye bra innspill her!
Jeg følger nok hodet og hjertet når det endelige valget skal tas. Problemet er å få prøvd alle 3 på armen. Urmaker Bjerke har ingen av dem inne, og har ikke hatt det den siste mnd.
Hvis noen her inne tilfeldigvis vil stille opp for en liten prøve-session, er jeg villig til å kjøre et godt stykke om det trengs. Er bare å sende en pm. Holder til i Rælingen rett utenfor Oslo.

Jeg liker OP klart best. Er den mest typiske Rolex'en, og med fin farge. Jeg er også opptatt av et "rent" uttrykk, og da fungerer denne skiven best. At Rolex-krona er stor og står som 12-markør er et pluss for meg. Det er IKKE feil at klokka lett kan identifiseres som en Rolex.
Kunne også trives med Ex. I, men den blir hakket mer kjedelig.

AK er ikke etter min smak. Overdresset (rotete) skive, for mange/store tall, for mange farger, og ikke minst, en font på "Air-King" som er helt atypisk Rolex.

Men det er ditt valg, lykke til!

• Liker
Reaksjoner: RemiWM
Har nettopp vært i kontakt med Urmaker Jørgensen ang Explorer. De hadde den på lager, og kan sende den med EON. Hvis jeg bestiller, er det ingen tvil om at jeg kommer til å bestille derfra. For en service! Og ikke minst raske svar uansett hva man spør om. Nå drar jeg på ferie ut helgen, så jeg får tenke litt til i noen dager.

Håper du blir fornøyd med Exploreren din.
Jeg hadde selv lignende kvaler men endte på en Air-king. Jeg er en av de (få?) som likte bildene allerede etter Basel og når jeg fikk prøve den på armen var valget enkelt. En modig Rolex, full av spennende detaljer. Man enten elsker eller hater den og jeg syns det er urovekkende at butikksjefen i en av Norges største urmakerforretninger tillater seg å være så flåsete at han omtaler den som "Rolex sin Breitling". Men smaken er som baken og jeg vil anbefale alle som ikke har sett den å ta en tur på sin lokale Rolexsjappe og se den up close. (Dette skrives selvsagt i Rolex-rus og med enorm tilstedeværelse av inhabilitet)

Håper du blir fornøyd med Exploreren din.
Jeg hadde selv lignende kvaler men endte på en Air-king. Jeg er en av de (få?) som likte bildene allerede etter Basel og når jeg fikk prøve den på armen var valget enkelt. En modig Rolex, full av spennende detaljer. Man enten elsker eller hater den og jeg syns det er urovekkende at butikksjefen i en av Norges største urmakerforretninger tillater seg å være så flåsete at han omtaler den som "Rolex sin Breitling". Men smaken er som baken og jeg vil anbefale alle som ikke har sett den å ta en tur på sin lokale Rolexsjappe og se den up close. (Dette skrives selvsagt i Rolex-rus og med enorm tilstedeværelse av inhabilitet)

Ja, jeg liker den nye Air-King også, men synes det blir litt mye tall bare. Jeg vil gjerne ha en litt anonym Rolex som passer til alt.

Enkelt valg 214270, ender selv opp med denne muligens i neste uke

Ja, det blir nok en 214270. Den er simpel, fin og elegant. Mye historie har den også. Har lest meg opp de siste ukene og denne vokser stadig på meg. Jeg er såpass sikker i mitt valg, at jeg egentlig ikke trenger å prøve den før bestilling hos Jørgensen.

• Liker
Reaksjoner: Ruos
Spurte min bedre halvdel nå. Hun mener Air-King står i MYE bedre stil til hva jeg pleier å kle meg i til vanlig. Exploreren mener hun er for classy og kjedelig. Jeg kler meg gjerne fargerikt til vanlig...
Shit, dette blir vanskelig...

• Liker
Reaksjoner: jayeff
Beste av alle verdner: 116000 OP36mm med 114270 visere. :)

4f017e3086e2b7de2939e49667146b1f.jpg

Spurte min bedre halvdel nå. Hun mener Air-King står i MYE bedre stil til hva jeg pleier å kle meg i til vanlig. Exploreren mener hun er for classy og kjedelig. Jeg kler meg gjerne fargerikt til vanlig...
Shit, dette blir vanskelig...

Har prøvd begge, tror gjerne en går kjappere lei den fargerike. Explorer er langt fra kjedelig, heller diskret og classy