Øl

Var på ølsmaking hos ett mikrobryggeri i Vilnius,Litauen i helgen.
Noen veldig gode og noen mindre gode varianter der, en litt spesiell som hadde blitt brygget med cannabis !!!!(i tillegg til det vanlige) var interessant :)
 
blonde.png


Seneste hjemmebrygget skal tappes på flaske innom kort tid, gleder meg!
 
  • Liker
Reaksjoner: reim
20150715_204404_zps0azo2t1n.jpg
20150715_204428_zpsa2m1nccd.jpg
20150715_204436_zpsdrrcbqoa.jpg

Får legga ut ei flott blondine som få har smakt,men som forhåpentligvis fleire får prøve seg på etterkvart.
Lokalbryggeriet heime,TYA, som har lansert første ølet sitt.
Det kjem snart 4 andre.
Dei er vel og dei einaste i landet (?) med svart flaske. Kjem i matt og høgglans.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kamil og Preacher
Dark Horizon 2. Kjøpt i 2008. Drakk den ene ølen akkurat fem år før denne og den første husket vi som markant bedre. Denne var som en trippel espresso med lakris, men uten friskheten. (Kanskje jeg har lagret den litt for varmt?)

DSCF4781_zpsdehu2jss.jpg


DSCF4783_zpsgoarld69.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: DJDAN
Sitter i skrivende stund i BrewDog's originale bar i Aberdeen å smaker det jeg kommer over :)

Vinneren så langt er #mashtag 2015, ett magisk øl som ikke smaker så mørkt som det ser ut :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
Det østerriske bryggeriet Schloss Eggenberg sin "Samichlaus". En dobbelbock med 14% som kun brygges 6. desember hvert år. (Samichlaus er det syd-tyrolske navnet på St. Nikolaus).
Et meget søtt øl, med en nesten oljete konsistens. Rosiner og brunt sukker, men dog, utrolig godt!
Kjøpte et par flasker til, i den hensikt å lagre dem.
82D64C87-684B-4DA6-9AB2-32E0A4BC9187_zpswq0fny1v.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Det østerriske bryggeriet Schloss Eggenberg sin "Samichlaus". En dobbelbock med 14% som kun brygges 6. desember hvert år. (Samichlaus er det syd-tyrolske navnet på St. Nikolaus).
Et meget søtt øl, med en nesten oljete konsistens. Rosiner og brunt sukker, men dog, utrolig godt!
Kjøpte et par flasker til, i den hensikt å lagre dem.

Har igjen en flaske fra 2013. Knekkern til vintern, tror jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: DJDAN