Øl

Gårsdagens uoffisielle juleøltest (med noe skotsk for å renske ganen)
grsdagen_zps7d375800.jpg
 
Resultatet då @Lemen.

Nøytralt, ikkje sett Kinn først pga arbplass:)

Nøytralt vil jeg si at Ægir sitt julebrygg kom godt ut, Hod derimot falt ikke i smak blant de inviterte. Den var god, men et tradisjonelt julebrygg var det jo ikke (mer som ett mjød sa flere) :) Siden dommerpanelet bestod av utvandrede Florøværinger så var det selvfølgelig ikke helt upartisk, men Julefred gjorde det skarpt! @Oddemann
 
Redigert av en moderator:
Var innom å kjøpte meg 3 flasker tidleg i sesongen av Tomasmesse.
Digg, leit det vart tomt så fort.

Det var synd, men desverre ikke noe man kunne forutsett @Oddemann ! Jeg gleder meg i alle fall til noen dager fri og godt øl, spesielt Svarthumle som ikke er produsert på i alle fall 3-4 år skal bli spennende å prøve igjen (håper det er like godt som jeg tror å huske det var) :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Det var synd, men desverre ikke noe man kunne forutsett @Oddemann ! Jeg gleder meg i alle fall til noen dager fri og godt øl, spesielt Svarthumle som ikke er produsert på i alle fall 3-4 år skal bli spennende å prøve igjen (håper det er like godt som jeg tror å huske det var) :mrgreen:

Var jo rimelig fort tomt ifølge sjæfen Lothe
 
Redigert av en moderator:
I Nice drakk jeg denne pilsen. Frisk og fin.

P1200196_zps8b74b442.jpg



Veldig god til å være butikkøl.

DSCF0002_zpsff62710d.jpg



Hveteøl fra en bekjent. Knallbra.

DSCF0290_zpsf1a09173.jpg



Denne nå i sted. Skulle kjøpt mer av denne når jeg var nedi Europa.

DSCF1176_zps42afbc68.jpg
 
Austral pilsener fra verdens sydligste bryggeri (i Punta Arenas, syd i Chile). Drukket i Santiago i oktober. Meget god, litt mere smak enn mange standardpilsnere. Minnet litt om min norske favorittpils (Hansa).

 
Goose Island Dark Amber, drukket til tacos på gastropub i Midtown East, Manhattan i november. Den var søtere og sterkere enn andre ambere jeg har smakt, men det passet bra til krydret mat.

 
Mikkeller Black Buffalo. 19,3%. Imperial stout brygget med champagnegjær og lagret i Buffalo Trace boubon fat.
Overraskende balansert. Masse sjokolade, kaffe, litt bourbon. Oljete munnfølelse. Alkoholen er godt gjemt.

Passet godt til litt god hvit sjokolade. Byttet flasken til meg for noen år siden.



DSCF1517_zpscf40e2e7.jpg
 
Øl de siste kveldene:
oslashl1_zpsf77b4918.jpg

oslashl2_zps2025cdae.jpg

oslashl4_zpsca8accd4.jpg

oslashl3_zpsaeb1035d.jpg


Av disse var utvilsomt St. Louis Gueuze Fond Tradition den store vinneren. Fantastisk syrlig og lett lambic, ettersmaken var spesielt god med en flott overgang fra sur til deilig bitter. Godt kjøp på polet!
 
WHISKY CASK AGED IMPERIAL SCOTCH ALE

12.5%

ARRIVES: SEPTEMBER 2011

4200 bottles

Whisky Cask Aged Imperial Scotch Ale


DSCF1552_zpse3fede1a.jpg




Denne var helt dau. Som saft med ølsmak. Den gikk rett i vasken.
 
Glitrende klosterøl fra Westmalle som er et område nordøst for Antwerpen i Belgia.

"COMMERCIAL DESCRIPTION
A reddish brown trappist ale, malty and fruit, featuring a 3 week secondary fermentation. This ale has a full, pale yellow head. The bouquet is full of esters and fruitiness. Notes of ripe banana predominate. The taste is fruity and slightly bitter, with a long, dry finish."

DSCF1598_zpsf0058bc4.jpg