Øl

Fikk denne servert på Fish & Cow. Den var skikkelig god synes jeg.

Lervig Galaxy ipa

galaxy-ipa.jpg

Noen som kan anbefale noe av utvalget ( både i standar, BU og superduperSlippet 9. Oktober ) til julematen som nærmer seg med stormskritt?? :)

Nå kommer det jo juleøl i november, men personlig foretrekker jeg andre øl enn juleøl til julemat. Til pinnekjøtt synes jeg Coisbo Pinnekjøttøl passer best, det er på polet nå. Når det gjelder ribbe, kommer det jo an på tilbehøret, men jeg synes ribbe trenger ganske markert bitterhet for å matche, samtidig liker jeg litt mørkere ting enn de lyseste ipa'ene til ribbe. Det er nettopp lansert noen India red ale, de burde gå bra, i tillegg er det en del black India pale ale/ India black ale som som passer bra, for eksempel Green Petrol fra Brewfist.

Koser meg med et par slike ikveld, kona på reise, godt å ha en rolig kveld hjemme, godt øl og dokumentar om Tyson fra Netflix :p

6644744e89e2c6223fb7fca00fb741a2_zpsa678a327.jpg
[/IMG]

Nå drikker jeg en La Trappe Quadrupel. Snadder, fårn si. Nesen er rosiner, honning, banan. Smak av karamell, banan, generell fruktig. Noe bitter avslutning. Kjøpt i Morzine/Frankrike i sommer. Skulle kjøpt mer av denne.

IMG_0055.jpg

Her var det mye fancy greier!

Venter på helga sånn at jeg kan ta meg en god gammeldags Carlsberg og er godt fornøyd med det! :eek: