Øl

Forøvrig litt usikker på de sokkene dine, Marius...




Har smakt på dette siden sist:

L1030567.jpg


L1030571.jpg


L1030591.jpg


L1030621.jpg



Nummer tre er vel kostbar, men forbanna god. En stor og blomstrende stout.

Firern nyder jeg nå. Både lukter og smaker som en noe dempet IPA. Godt jeg handlet flere når jeg først var i gang. Nam.

Sitat om India Saison fra kjempetorsken.com:

"Dette ølet er brygget i samarbeid med det australske mikrobryggeriet Bridge Road Brewers. De brygger ølet på hvert sitt bryggeri, og dette er Nøgne Øs versjon. Ølet er nesten pilsgult i glasset og har en kraftig skumtopp. Såvidt tåkete i glasset, men nesten helt klar. Den ser svært så innbydende ut. Lukten er utpreget IPA, med en nesten umerkelig aroma av belgisk saison. Smaken er frisk og gir assosiasjoner til grapesoda og bitter lemon. Det er denne mineralvannfølelsen som skiller denne fra en 6er.

Det finnes følgelig massevis av sitrus, grapefrukt og litt lime i smaken. En typisk IPA-smak ved bruk av nye australske humlevarianter (ifølge etiketten). Samtidig kjenner man den lett gjenkjennelige belgiske saisonen i ettersmaken. Som en typisk belgisk ølgjær. Smakene passer egentlig godt sammen, og det er spennende å smake blandede øltyper på denne måten.

Bryggeriene sier: India Saison is the hoppy, crisp and refreshing result of a north south collaboration. Classic Belgian malts and yeast, pungent Australian new hop varieties and clean Norwegian water. Served chilled and enjoy with cheeses and charcuterie. This product is bottle conditioned and has a slight sediment at the bottom of the bottle."
 
Tiroler beer kjøpt grunnet flasken i innsbruck, på spar for 50 norske. To liters flaske. Faktisk sykt god smak.
543077b0-621d-7061.jpg
 
Utrolig mye spennende øl som blir presentert her i tråden :D Det liker vi! Ser at det er litt flere mørke øl en lyse.

Jeg om mine kamerater er i gang med Ølklubben 2012 og jeg har lagt ut litt bilder og en liten anmeldelse av den siste ølen vi smakte + litt info om hvor vi var i Bergen og hvordan atmosføren var der. Ølet vi smakte på var Kwak.

 
Kom over Aas Gourmet før helgen, mulig det ikke er nytt men aldri sett det her oppe før. Var godkjent alle sammen :)
 
Bulmers er jo en god gammal kjenning. Bland 50/50 med øl og du får drikken "snake bite". Lurer du på hvorfor det heter det? Prøv og du finner det ut dagen derpå;)

Navnet Snakebite kommer ikke av hodepinen du får dagen derpå, men fordi man egentlig skal ta en rød grenadin og lage to eller fire røde flekker i skummet som kommer av blandingen øl og sider.
De røde flekkene skal ligne hoggmerker..
 
På skolen der hvor jeg går, er det solbærsyrup de bruker. Det er en giftig kombinasjon som er genial hvis du skal ta igjen noen som tjuvstartet å drikke..
 
Ikke noe bilde, men har konsumert 10 talls Guinness de siste 2 dagene :):) nom nom ;);)