Øl og klokker.

7753263676_afd4ac44b9_z.jpg

Jeg bare quoter denne jeg. Godt øl, men det er ikke grunnen :cool:
 
Kissmeyer west coast pale ale og speedy. Bildet er på bruker entropy_ på instagram. Sååå mye enklere:)
 
Hvordan er den?

Nå er jeg ekstremt dårlig til å beskrive øl, men vil ikke si at den gikk helt hjem hos meg.
Den hadde en god smak når jeg tok en slurk, men en veldig kraftig ettersmak av noe som minnet om lakris, og dette var i overkant for min del :p
Skulle gjerne beskrevet hver øl dag for dag, men mangel av kunnskap gjør at jeg ikke drister meg til det.
 
Nå er jeg ekstremt dårlig til å beskrive øl, men vil ikke si at den gikk helt hjem hos meg.
Den hadde en god smak når jeg tok en slurk, men en veldig kraftig ettersmak av noe som minnet om lakris, og dette var i overkant for min del :p
Skulle gjerne beskrevet hver øl dag for dag, men mangel av kunnskap gjør at jeg ikke drister meg til det.

OK, takk for svar.

Uansett er det bra at du faktisk prøver nye øl. Det er jo det man lærer av.

Sjekk ut Gouden Carolus Christmas her for å set hva andre skriver om ølen du drikker og se om du kjenner deg igjen i omtalen.
Et nyttig verktøy både for å se om en øl er verdt å kjøpe samt å lære om smaksnotaer og omtaler.
 
OK, takk for svar.

Uansett er det bra at du faktisk prøver nye øl. Det er jo det man lærer av.

Sjekk ut Gouden Carolus Christmas her for å set hva andre skriver om ølen du drikker og se om du kjenner deg igjen i omtalen.
Et nyttig verktøy både for å se om en øl er verdt å kjøpe samt å lære om smaksnotaer og omtaler.

Den siden har jeg ikke sett før, tusen takk! :)
Alltid gøy å prøve noe nytt, må begynne å lese meg litt opp på det forskjellige. Må få rotet meg til å ta et ølkurs i løpet av neste år, kanskje noen andre her inne også kunne tenke seg dette?
 
Ikke noe bild på den, men var en tur nedi flasken igår på en Nøgne Ø God Jul.
Mye øl og mye smak. Men det er noe i den som blir for "fyldig", lurer på om det er røksmak jeg aner. Det blir uansett litt for mye bare å nyte den et glass for seg selv. Burde kanskje gjøres til mat eller søtt (?)

Dagens derimot, takk rettes til Entropy/Mathfjeld som satt igjen en del godøl

Ganska lett, fruktig og svært så fint måltidsølnog som sikkert funket fint for seg selv

Øko og greier med!

71be951144c2d892d6c18ea265b12065.jpg
 
Enig med deg at det er mye øl og mye smak. Men synes den klarte seg bra alene, men tror også at det kunne vært en kjempe øl til mat.
Kan helt klart anbefale denne til de som liker god og mørk juleøl med mye smak. Denne går inn på en foreløpig andre plass, bak Haandbryggeriet - Bestefar.

818FEC50-0097-4CF0-BE3B-F99235C5D562-618-0000004DFFC55DDA.jpg
 
Nok en Nøgne og nok en leftover fra duon nevnt over
Nøgne Ø _ Tiger Trippel, brygget efter prinsippet/forbildet Belgian Triple Ale (hva nå det er)

Nydelig varm gul farve med søt, litt fruktig, ung smak, noe begrenset gjennomsiktighet og litt ungdommelig (gjærete er kanskje ordet men klinger negativ og her tenkt positivt)
Denne var morsom.

def4c7b60ef83eac0d8ec255fad6c0ef.jpg
 
Redigert:
Det ble en Zeitgeist fra BrewDog i kveld. Det er en organic idiosyncratic black lager :confused:
Meget mørk med relativt mye bitterhet. Stort innslag av humle?? Ikke helt ulik en del av de andre sortene fra BrewDog

DSC_0045.jpg