Året som gikk og klokkeplaner for 2026

Fortsette den «uproblematiske» balansegangen mellom kjærligheten for klokker og det å bare ha en. Her illustrert;
Vis vedlegg 418104

Holdt denne posituren med glans siden 91 er det vel nå. Utrolig slitsomt og samtidig veldig givende. Får veldig stor hengivenhet som seriemonogamist til de urene jeg hatt. Nå tre år’ish inn i tredje runde med MK2(kanskje et tegn?)…
Vis vedlegg 418109

På slitne dager drømmer jeg om å dumpe den og bli gammel med det jeg ved siden av Pingu & Square GS Shock tenker er definisjonen av sanne, dokumenterte tollwatches:
Vis vedlegg 418105

Utover det, realiserer jeg tanken om egen OnlyFans(noen må jo begjære meg og??!) så er disse tre mine favoritter:
Vis vedlegg 418106

Vis vedlegg 418107

Vis vedlegg 418108

Skulle en av disse noensinne havne på min arm så lover jeg dere at de skal brukes slik alt annet jeg har brukt har blitt; 1 klokke, alltid på. Prøv det, det er en fantastisk følelse og de tåler så mye mer enn dere tror. En må nesten legge bort økonomien i dette her om man virkelig skal nyte det. Godt da vi ikke tar med oss pengene når vi dør.

Her vil jeg og komme med en shoutout til alle som kjøper femti rimelige klokker og to hundre reimer; skrap sammen alt og kjøp 1. Bare 1.

Avslutningsvis ble jeg litt emo av @Barney Ross sitt innlegg. Selv vært her i ååårevis etter hvert og mange man satte pris på forsvinner. I så måte er vel dette forumet som livet ellers.
hvis 1: L.U.C.
hvis 2: 2 x chopard
+ logg av alt klokkerelatert til evig tid og du er dekket for godt. amen🙏

Redigert:
Min oppsummering av forrige år finner du, tradisjon tro, her:

En helt strålende oppsummering, @Jørgen - og for et driv i teksten. Jeg likte også godt at du var ærlig på dalende klokkeinteresse, samtidig som at innholdet i oppsummeringen vitnet om en helt egen form for entusiasme. Av og til er det kanskje bra å se seg selv litt utenfra. Takk!

Etter bare 6 år med denne hobbyen, så vet jeg at det ikke kan planlegges noe;) I år skal jeg bygge opp god buffer igjen! Minus maks 50.000kr(altså 100.000kr) om jeg plutselig ser noe jeg har hatt lyst på i minst 2 dager(altså 12 sekunder )hos min lokale klokke-dealer, hehe!

Ingen ting verken inn eller ut i 2025 (regner ikke med en muligens ødelagt Certina DS-2 damemodell som jeg fant på loppis til 20 kr).

Jeg har fortsatt "bare" (det er slettes ikke bare-bare) Seiko i samlingen, og har lenge levd veldig godt med det. Tre stk som roteres jevnlig gjennom året. I tillegg lever en G-Shock et hardt liv som beater og leketøy for arvingen, samt et arvestykke som dras fram til dressen.

I 2025 var planen å bytte rundt 30-40k mot en snasen klokke, som for meg er mye penger. Denne jakten fortsetter i 2026, og er egentlig den eneste planen for det kommende året. Ideelt sett vil det være en klokke som kan gis videre når arvingen nærmer seg voksenlivet, men det er kanskje litt mye å forvente.

Godt nyttår! Artig med disse betraktningene, ønskene og planene.
Jeg hadde i 2025 ønske om noe fargerikt. Gikk ikke så halvgalt;

Jeg kunne gjerne ønske meg litt farge i 2025!

Vis vedlegg 388874
Vis vedlegg 388875
Vis vedlegg 388876

Disse to kom inn i 2025. Riktignok en liten vri ift ønskene/planene…

IMG_5652.jpeg

For 2026 har jeg per nå…… veldig ønske om at Nomos lanserer Club worldtimer med noen fargekombinasjoner jeg virkelig faller for, og at jeg kjøper meg en slik…

Ellers klarer jeg ikke la vær å tenke på IWC pilot chrono Lake Tahoe…

IMG_5608.jpeg

IMG_5607.png

Noe i gull og som blir en krone på verket i samlingen får vel vente litt….

2025 fortsatte den kjipe reisen som i 2024, med å redusere innholdet i boksen på grunn endringer i privatlivet, med salg av Speedmaster DSOTM Apollo 8:
1000076806.jpg

I innbytte kom blå Tudor Pelagos 42mm som jeg enda ikke har fått surret meg til å selge fordi den er litt stor for meg, men den har vært testet på et par sommerdager - med hell:

1000076801.jpg

Pelagos 39mm (som jeg har hatt siden 2024), har likevel soleklart fått mest armtid av alle i 2025:

1000075702.jpg

Så ble fristelsen for stor to ganger, når to av klokkene jeg solgte i 2024 kom for salg igjen, så jeg kjøpte de tilbake (hadde tross alt kjøpt de nye selv);

Submariner "Starbucks":
1000076799.jpg

Og IWC Portuguiser med nydelig blå skive:
1000076803.jpg

Så dukket en annen flott blå skive opp i boksen (og trolig årets nest mest brukte, med den beste lenken av alle)..

IWC Mark XX:
1000073983.jpg

Men egentlig har jeg lyst på grønn skive på XX, så vi får se om den dukker opp i 2026... (også fordi den blå ser mest sort ut, og dermed ganske lik mark XVI med sort skive, og har et par andre med blå sunburst skive).

1000076800.jpg

Jeg sikler også på flere nyere Tudor, bl.a. BB58 i rødt (men prøver å "høre" på fornuften, da jeg ikke tror den kommer til å få mest armtid, selv om den er nydelig i juletider, hehe).

1000066760.jpg

Så kom jeg tilfeldigvis over denne i en butikk på flyplass på mellomlanding i Doha, Qatar; Grand seiko SLGA007 (limitert), og ble forelsket, særlig i skiven som er helt vill "live", men kom frem til at det ble litt dyrt i denne omgang, særlig med mva:

1000076808.jpg

Men det er kanskje titan-utgaven uten gull detaljer som taler til meg mest, særlig om den tilfeldigvis skulle komme til salgs her på berget(selv om den ikke er limitert);

GS SLGA019 (Bilde tjuvlånt fra nettet):
1000076804.jpg

Ellers ingen store planer for 2026, annet enn å selge klokker fra "dameboksen", som jeg vel ikke fikk startet på i 2024 eller 2025... 😅

Håper også på mange flere GTG og klokkeevent i 2026!! 😀😎👍