Oi. Det var kjedelig å lese at du "forlater oss", men høres jo samtidig ut at du har funnet roen med en klokke og vil rette fokus andre steder. Klokker er ikke alt.Ingen endring i boksen i 2025, og tror neppe det blir det i 2026 heller.
Etter å ha "samlet" klokker siden 1994 tror jeg boksen er komplett. Føles slik pr nå.
Klart gjennom 30+ år så har interessen og iveren gått i bølgedaler fra noen år med status-quo, og andre år med mye aktivitet.
Men jeg føler jeg nærmer meg reisens slutt.
I år f.eks så har jeg utenom G-Shock som jeg bruker i jobb daglig egentlig kun brukt en klokke. I 1-2 år nå har jeg lekt med tanken om å bare beholde denne ene ordentlige klokken, gi mine barn 2-3 ordentlige klokker selv (de er sterkt påvirket av far ganske interessert selv alle tre), og rett og slett avvikle resten.
Jeg har bevist/ubevist jobbet mot dette de siste 5-6 årene. Derfor er samlingen også slik satt sammen at 2 sønner og 1 datter kan "arve" 2-3 ordentlige klokker hver av ganske lik verdi hvis dette blir en realitet. Jeg føler meg sikre på at de ikke kommer til å selge de.
Jeg har i mange år fleipet med at når jeg gir meg med arbeid så skal jeg ha meg en ranch i Montana, snake-skin boots, cowboyhatt og en pick-up med gun-rack i bakvinduet. Der skal jeg sitte på porchen og nyte min morgenkaffe i soloppgangen mens jeg titter på min Patek. Kanskje? Lov å drømme hvert fall.
Dette året med kun en klokke i bruk har gjort meg mer og mer sikker på at jeg kan vær tilfreds med å være en one-watch-guy. Nå tar jeg ikke G-Shocks på jobben eller Garmin treningsklokker med i regnestykket da verdi av disse er lav, og bruksområdene noe annet.
Siden jeg kjøpte min første ordentlige klokke i 1994 så har jeg aldri solgt en eneste klokke. Så samlingen har jo etter hvert fått en vis størrelse og verdi.
En stund drev jeg og min gode venn Preben L (han har vel også gitt seg her?) å kjøpte ny Sub hvert år fra Askeland med 10-15% rabatt som vi la i bankboksen. Det var tider det hvor man kjøpte over disk og fikk rabatt. Dere "nye" som har kommet til de siste 7-8 årene tror vel neppe at det var slike tider, men det var det.
Når da jeg er der at jeg tror jeg nærmer meg slutten (ikke på livet altså) så tenker jeg også når jeg og kona har fått våre klokker, og barna sine så blir det vel frigitt en god slump penger også. Et forskudd på arv til neste generasjon som er på god vei inn i etableringsfasen vil kanskje være en like fin gave som klokkene?
Uansett, jeg tror med dette jeg logger av. For godt. Jeg kommer sikkert til å titte innom med jevne mellomrom, men dette blir nok min siste post.
Jeg mistet for noen år siden min originale konto her pga bytte av epost og mistet passord, men jeg har med den kontoen og denne jeg har nå vært med her på forumet omtrent siden oppstarten. Mer aktiv med min forrige konto og flere av dere kjenner nok godt til den, men har sluppet noen ord og bilder i ny og ne med denne også selv om ikke jeg har vært veldig aktiv med den.
Jeg takker folket for turen og ønsker dere fortsatt en fin reise. Og et riktig godt nytt år.
Takk for meg.
Lykke til i jakten på både Patek og bondegård i Montana! Og ikke minst et godt nytt år til deg og dine!
Og så er du selvfølgelig velkommen tilbake når du føler for det.