Å bade eller ikke bade?!

Grunnen til at Bjerke sier at intervallene er på 2 år er rett og slett fordi det er anbefalt fra Breitling. Det samme har Omega. Forøvrig så er det mange som mener at man bør ha minimum 100-150 m vanntetthet for å svømme noe under overflaten. Det høres sinnsykt ut, men du må huske at 100 meter er 10 bar, og et svømmetak under vann krever mye trykk. Vi har sett klokker som er 100m vanntette få fuktskader fler ganger etter vanlig bading, men det har riktignok ikke vært Breitling eller PAM.

Men siden trådstarter har en Breitling som tar 50 bar ville jeg ikke brydd meg i det heletatt. Den eneste grunnen til at man anbefaler folk å ikke bade med en klokke (tilomed en deepsea) er fordi det blir veldig mye smuss i lenken. Dette kan hindres ved å vaske den i ferskvann som du nevner eller enkelt og greit bruke gummirem! :D

Det høres sinnsykt ut, men du må huske at 100 meter er 10 bar, og et svømmetak under vann krever mye trykk.

Akkurat dette har blitt tilbakevist som en myte flere ganger her og andre steder. I forrige tråd om temaet (fra tidligere i sommer..) ble det referert til at et kraftig svømmetak maksimalt utgjør en halv bar ekstra trykk, hvis jeg husker riktig...