Sko. Jeg trenger nye. Tips?

IMG_5322.jpeg

Fant disse på Weston’s hjemmeside. Svært god pris for svært gode sko. Gleder meg til å få de!

Er det noen som har erfaringer med Hanwag Gunten?
Er ut etter en god og varig urban «Støvel» til høst/vinter/ vår, som funker til jeans avslappet livsstil

Er det noen som har erfaringer med Hanwag Gunten?
Er ut etter en god og varig urban «Støvel» til høst/vinter/ vår, som funker til jeans avslappet livsstil

Meget god erfaring med disse etter rundt 4 års bruk. Mine har vært brukt hele året, og har vært på mang en fjelltur, så vel som til vandring i mer urbane miljø.
Veldig fornøyd med kundeservice fra Hanwag også, da jeg måtte sende de inn fordi en søm (øverst, nær åpningen) hadde gått opp. Det hadde nok ikke noe å si annet enn estetisk, men Hanwag fikset det på et par uker (der ganske mange dager var i forsendelse).

• Liker
Reaksjoner: allak
Er det noen som har erfaring med UBR Storm Boot?

Noen som vet hvor i Oslo man får tak i gode gammeldagse converse-sko? Google fører meg til rene nettbutikker...

Junkyard har også fysiske butikker i Oslo. Storo eller Byporten.
Men ser ut som Junkyard omtrent ikke hadde sko rundt min størrelse i butikk, kun på nettlager. Og da er man like langt. Finnes det andre steder i Oslo mon tro:unsure:

• Trist
Reaksjoner: kire
Noen som har erfaring med Paraboot Avignon, og kan si noe om de er store eller små i størrelsen?

Jeg var i begravelse for noen uker siden og i minnestunden gikk sålen på de gamle, svarte dresskoene mine fra Ecco i oppløsning. Dette fikk det til å se ut som om jeg strødde mold og dritt utover halve lokalet før jeg ble obs på det.

Men! Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Jeg likte de ikke så godt allikevel. Når jeg nå skal erstatte de vil jeg kjøpe skikkelige sko. Har sett på disse fra Loake, men er åpen for andre gode forslag:

Har fra før noen sko fra Carlos Santos som jeg er kjempefornøyd med og ønsker noe tilsvarende som varer veldig lenge med riktig stell. Kan godt koste under fem løk.. Er det noen som har noen gode innspill?

IMG_0648.jpeg

Jeg var i begravelse for noen uker siden og i minnestunden gikk sålen på de gamle, svarte dresskoene mine fra Ecco i oppløsning. Dette fikk det til å se ut som om jeg strødde mold og dritt utover halve lokalet før jeg ble obs på det.

Men! Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Jeg likte de ikke så godt allikevel. Når jeg nå skal erstatte de vil jeg kjøpe skikkelige sko. Har sett på disse fra Loake, men er åpen for andre gode forslag:

Har fra før noen sko fra Carlos Santos som jeg er kjempefornøyd med og ønsker noe tilsvarende som varer veldig lenge med riktig stell. Kan godt koste under fem løk.. Er det noen som har noen gode innspill?

Vis vedlegg 417501
Samme skjedde med mine ECCO, har også opplevd dette på norske army boots

Vis vedlegg 417501

Jeg er godt fornøyd med et par sko i samme serie. Skulle hatt et nytt par med svarte Oxford jeg også. Hvis noen har noen meninger om Loake vs Crockett & Jones hører jeg gjerne om det. Lurer på om jeg skal begå litt helligbrøde og gå for gummisåle, det er ofte dårlig vær når jeg går med dress..

Hvis noen har noen meninger om Loake vs Crockett & Jones hører jeg gjerne om det.

Okay, I'll bite.

Det er alltid ettellerannet jeg ikke liker med Loake. Det kan være læret, eller det kan være formgivningen - jeg kan ikke sette fingeren på det men det er noe som ser feil ut. Noe som ser billig ut. Jeg har aldri vært på nippet til å kjøpe et par Loake, uansett hvor mye salg de er på. Hos Crockett & Jones er det derimot kun lommeboken som begrenser meg.

Edit: gummisåle er helt OK. Det er en grunn til at C&J lager det.

• Liker
Reaksjoner: lobergen