Samletråd for remmer og lenker

Noen som har erfaring mer remmer fra temu?
Er på jakt etter en grønn rem i «sailcloth». Liker ikke lenke og ønsker noe mer classy enn gummi.
Har kommet over denne:

Men så finner jeg denne på Temu:
Vis vedlegg 411548
Det er denne klokken den skal på:
Vis vedlegg 411549
Disse er gode, ikke sailcloth, men gummi som ser ut som det. Men du trenger kanskje 19mm?

• Liker
Reaksjoner: gullet
Noen som har erfaring mer remmer fra temu?
Er på jakt etter en grønn rem i «sailcloth». Liker ikke lenke og ønsker noe mer classy enn gummi.
Har kommet over denne:

Men så finner jeg denne på Temu:
Vis vedlegg 411548
Det er denne klokken den skal på:
Vis vedlegg 411549
I sosiale lag skal man ikke snakke om politikk, sex eller religion, har jeg lært. Men på generelt grunnlag, utenom politisk overbevisning kan jeg støtte Google sitt svar om Temu:

Man bør ikke handle på Temu på grunn av en høy risiko for å motta giftige og helseskadelige produkter, som kan inneholde farlige kjemikalier som formaldehyd og ftalater, manglende produktkontroll og CE-merking, og potensielt støtte tvangsarbeid og brudd på menneskerettigheter. I tillegg er det en risiko for svindel, og Temu bruker manipulerende design for å oppmuntre til overforbruk.

Edit: uten å ha Google som støtte. Gjelder nok Aliexpress også.

Edit 2: er på Høstutstillingen nå, relevant verk, tolk selv
IMG_4156.jpeg

Redigert:
Fikk en Campagnolo seilduk i postkassen i dag (fra Tidssonen)
Var kanskje ikke helt heldig med rødtonen i forhold til urskiven, men ser bedre ut i den virkelige verden =)

Kanskje jeg må få meg en burgunder eller oxblood reim i fremtiden?

20251118_130137 – Kopi.jpg
20251118_130058 – Kopi.jpg

(mobilen tar ikke de beste bildene innendørs)

• Liker
Reaksjoner: Trifide og seiltid
Verdt å gi en refresh til Handdn. Deres fit and finish er meget flott på de to reimene jeg har bestilt derfra. Når jeg ser på nye reimer, er de de jeg besøker først i disse dager. Mange produsenter er muligens like gode, men det er noe spesielt med den finish de klarer å få til. Dette kan nesten høres litt rart ut, men man kan ikke se at de er håndlaget, da håndtverket er så ultrapresist, at det er mind baffeling. Jeg tenker da spesielt på reimer uten søm, som er så fint laget at de fremstår som særdeles elegante alternativ.

Har noen her inne prøvd dette verktøyet? Må innrømme at det ser kjekt ut, jeg har et par lenker der jeg tror det ville egne seg godt.

Jeg har vært veldig nysgjerrig på dette verktøyet, men prisen på 171 euro, altså 2 900 kroner når merverdiavgift er inkludert, føles i overkant drøy.
Fristelsen ble litt i største laget da jeg av en eller annen grunn var innom aliexpress og et lignende produkt (kopi?) dukket opp. Den kostet 187,22 kroner, alt inkludert.

Jeg har fått testet den nå, og den er veldig mye enklere å bruke ved lenkebytte enn klassiske barettverktøy eller verktøyene som ligner passere. Men jeg har ikke prøvd de som ligner pinsett, så det kan jeg ikke sammenligne med. Kvaliteten fremstår god, men om den er jevngod med Delug sin versjon er vanskelig å si. Innpakningen / futteralet er i alle fall mye mer innbydende for Delug sin versjon, men om det er verdt 2 700 kroner mer av den grunn tviler jeg på.

barettverktoy-1.jpg

barettverktoy-2.jpg

barettverktoy-3.jpg

• Liker
Reaksjoner: kire og vgru