Bilsnakk

Haha!
Jeg viste den ville komme.🥸
Det er et par andre grunner som er mer utslagsgivende for at jeg ikke kjøper Mercedes. Det skal vi kanskje ikke gå inn på her, men jeg kan si såpass at jeg har vært skap-fan av AMG i mange år, men jeg mangler egentlig 10-20 før det er akseptert å kjøpe det.🤪
Nå har jeg holdt meg til porsche i 10 år, så jeg er redd det blir det videre også. V8 og hybrid er en fin combo og skal jeg ha det i amg så er det 2.3. 1 M mer enn jeg er villig til å betale.
Jeg elsker Mercedes, men jeg er jo en gammel sjel så det passer meg utmerket.
Hybrid har ingenting i en Porsche eller AMG å gjøre. Skal det være fullblods så skal det være fullblods. Hybrid er et kompromiss.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Men burde man ikke regne inn verksted kostnaden også om man begynner å snakke italiensk?🤨
Jeg kan forsvare å bruke en del fler hundre tusen på en tysker enn en italiener på bakgrunn av det…..

En ting ang verksted @Rød:
Jeg har hørt rykter om et verksted i nærheten av der du holder til som spesialiserer seg på dyre italienere og tyskere. De skulle ha 8’ for service på en 2019 cayenne hybrid mens Porsche skulle ha 21’. Har du kjennskap til hvem dette kan være?

Usikker på hvilket verksted det kan være?
Foreløpig har jeg vært heldig med F355 jeg hadde (takket være forsikring) og garanti ut året på Maserati :)
Fire år med mer eller mindre «null» kostnad og rimelig forsikring.

• Liker
Reaksjoner: gullet
Jeg elsker Mercedes, men jeg er jo en gammel sjel så det passer meg utmerket.
Hybrid har ingenting i en Porsche eller AMG å gjøre. Skal det være fullblods så skal det være fullblods. Hybrid er et kompromiss.
Delvis enig.
Men en V8 på 550 HK som far kan kose seg med alene og en liten el motor på 130 hk som kan brukes til og fra skole/bhg gjør livet mitt enklere og «litt» rimeligere. Haha.

• Liker
Reaksjoner: Rød
Det var noken i Barnehagen som her i fjor hadde en slik 63 amg stående. Når dei startet opp så fikk dei alle foreldre og unger til å stoppe opp , snu seg og nyte i 30sec. Den lyden altså. Den er verdt en god del
Kaldstart på 5.5 liter og snaue 600hk med eksosspjeldene åpne er gåsehud hver eneste morgen og verdt halve prisen av bilen.

Kaldstart på 5.5 liter og snaue 600hk med eksosspjeldene åpne er gåsehud hver eneste morgen og verdt halve prisen av bilen.
Ja, kaldstart av rå maskinist er undervurdert.

Var på Sogndalcup for et par helger siden, og der fikk jeg bevitne kaldstart av en Lambo Urus. Det var noe av det bedre jeg har hørt på lenge!
Hadde og flaks og fikk høre ikke en like kald, men like fullt rå start av denne da jeg var på vei hjem med ny-bilen.
Det er noe ved 450 sugehester i V10 som er litt ekstra rått.
IMG_1266.jpeg

En kollega av meg fyrte opp V8’n utforbi barnehagen,etter å ha hentet minste barnet.lot den stå på tomgang litt.var rått vær og dugg innvendig på ruta.etter -2-3 minutter så kom det en kar å banket på sideruta. Rullet ned å spurte hva det var.
-Synes du det er greit å forpeste ungene?
-ja,bilen er eu godkjent og innforbi alle krav

Er det mulig?😊
Hvilken vei går samfunnet?

Jeg er veldig enig, lyd er undervurdert når man tenker motorer. Jeg har hatt V8 i 4.6 liter, 4.7 liter, 5.8 liter, og 7 liter. Selvfølgelig gjør type eksosanlegg og motorvolum en forskjell, men så lenge man har dobbel eksos vil man få den gode V8 lyden. Og det er deilig!

• Elsker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Eg har jo en bil med 5l v8 og raka rør , masse grom lyd . Og den var alltid en slager i barnehagen , men den raspende lyden i Mercedes 5,5litern er noke eget altså.

En venninne av meg hadde en Viper Gts i fleire år . Den motoren må vel også ha et av dei flotteste lydbildene frå motorer.

En kollega av meg fyrte opp V8’n utforbi barnehagen,etter å ha hentet minste barnet.lot den stå på tomgang litt.var rått vær og dugg innvendig på ruta.etter -2-3 minutter så kom det en kar å banket på sideruta. Rullet ned å spurte hva det var.
-Synes du det er greit å forpeste ungene?
-ja,bilen er eu godkjent og innforbi alle krav

Er det mulig?😊
Hvilken vei går samfunnet?
Da hadde jeg jo ruset litt ekstra. For en kødd.

Dette med motorlyd er helt klart subjektivt, og mange elsker en V10 og moderne fancy mototer som e.g. en 6-er fra Porsche. De gir meg ingenting i forhold til en V8-er fra 1960-tallet. En V8-er fra den tiden høres helt magisk ut på (noe så kjedelig som) tomgang. Alle verdens oppsprita motorer kan ikke slå en sløy V8 fra ekte gamle dager. Den gang biler, var biler. Når en kompis tar frem sin seksitalls SS Camaro cabriolet fra garasjen på våren og vi drar på langtur…ren lydterapi. En kollega har en Mustang, og den gir samme feeling.

Moderne motorer; go home.

Redigert:
Dette med motorlyd er helt klart subjektivt, og mange elsker en V10 og moderne fancy mototer som e.g. en 6-er fra Porsche. De gir meg ingenting i forhold til en V8-er fra 1960-tallet. En V8-er fra den tiden høres helt magisk ut på (noe så kjedelig som) tomgang. Alle verdens oppsprita motorer kan ikke slå en sløy V8 fra ekte gamle dager. Den gang biler, var biler. Når en kompis tar frem sin seksitalls SS Camaro cabriolet fra garasjen på våren og vi drar på langtur…ren lydterapi. En kollega har en Mustang, og den gir samme feeling.

Moderne motorer; go home.

V8/10/12 lyd for meg er kun europeisk.
England, Tyskland og Italia er favorittene.
Sjelden jeg snur meg for en gammel Mustang - «lik lyd» har jeg hørt siden jeg var guttunge.
Unikt og særpreg er det som trigger meg.
Om det kommer et flak av en bil, en eldre Camaro eller Mustang så vekker det jo oppmerksomhet, men for meg blir det vanlig og kjedelig, sorry.
Bra vi er forskjellige😊

• Liker
Reaksjoner: Ivar og GrimReaper