Christopher Ward-tråden

Det ligger en svart til 9K på Finn. Det var jo litt nærmere, men samtidig ligger det en hvit 40mm ute til 12K. Men må vet jo ikke hva de blir solgt for. :)

Er det bare meg, eller har bruktprisene på CW begynt å bli optimistiske? Ja, kursen er fæl og nyprisen har gått opp, men…

For 2,5 til 1,5 år siden kjøpte og solgte jeg en 42mm Trident C60 Pro 300 med hvit skive for 8000,- (begge veier) …som jeg synes var "riktig".

Nå blir de lagt ut for opp mot 15K, som virker sprøtt.

Tanker?
Lagt merke til det samme. Er på utkikk etter en Twelve, men til disse prisene står jeg over når man kan få en Tissot PRX til halve prisen (bruktmarkedet). CW har gjort mye riktig de siste årene og har fått en velfjortent posisjon i markedet, men jeg mener at klokkene som legges ut er for optimistisk priset. Tror det fortsatt er en del av covidflipperne som enda holder på, og mitt inntrykk er at det er disse som fortsatt tror på høye priser for microbrands på bruktmarkedet. Jeg forventer at disse skal stupe i pris de kommende par årene og kjøper heller en da.

• Liker
Reaksjoner: Dazed
I dag ble jeg også CW-eier. Bytta ut Farer Resolute Sorbet med en C65 Dune. Dette var faktisk klokka jeg hadde lyst på rundt den tida jeg landa på Farer-en. Og jeg er glad for at jeg kom hit. Og jeg skal ikke sitere meg selv på at jeg synes C65 Dune Aeolian er finere enn denne versjonen, for det synes jeg faktisk ikke lenger. Det kan hende at det er andre klokker som har røsket meg litt bort fra no-date-tankegangen, og mashupen av elementer.

Oris Big Crown pointer date - som jeg nevner ofte, fordi jeg virkelig elsker den - har et slags uryddig utseende med staver her og der og lag på lag av numeraler, men sammenstillinga fungerer. På samme måte har jeg det med denne første C65 Dune-utgaven.

Og jeg skjønner også hvorfor elementene er som de er. For det første er klokka bygd på Aquitaine, minus dykkerbezel. Og Dune er inspirert av Dune de Pilat som er Europas høyeste sanddyne, som ligger i Aquitaine-regionen i sørvest-Frankrike. Og sanddyna ligger ved kysten og strekker seg helt ned i sjøen. Så på den måten er dette en slags felt-dykker med tørrdrakt. Og trefork-sekundviseren passer etter min mening helt inn. I tillegg er det nok av dybde og gjenskinn i timemarkørene.

IMG_1727.jpeg

Redigert:
felt-dykker med tørrdrakt.
Veldig god metafor for en klokke som har design- og funksjonselementer fra flere forskjellige verdener! Den minner mye om Tudors Black Bay 36/41, som også kan kalles en felt-dykker. Kanskje har CW hentet litt inspirasjon derfra, men de har uansett gjort en god jobb med å lage sin unike variant.

Veldig stilig, og gratulerer med klokken og som CW-eier!

• Elsker
Reaksjoner: Ikaros
Tusen takk, og så fin respons, @Parmined! Jeg tipper at CW ikke er helt uhildet i dette landskapet, men som du sier så synes jeg også at de lykkes godt i å sette sitt stempel på denne typologien. Og i motsetning til flere andre jeg har lest om og sett videoer av, som er skeptiske til den nye logoen så kjøper jeg den fullstendig. Det var noe ganske tungt over hele navnet som logo. Det er et spennende merke som er i utforskningsfasen, og jeg vil gjerne være med på dette løpet!

• Liker
Reaksjoner: seiltid og Vespagt