Lagt merke til det samme. Er på utkikk etter en Twelve, men til disse prisene står jeg over når man kan få en Tissot PRX til halve prisen (bruktmarkedet). CW har gjort mye riktig de siste årene og har fått en velfjortent posisjon i markedet, men jeg mener at klokkene som legges ut er for optimistisk priset. Tror det fortsatt er en del av covidflipperne som enda holder på, og mitt inntrykk er at det er disse som fortsatt tror på høye priser for microbrands på bruktmarkedet. Jeg forventer at disse skal stupe i pris de kommende par årene og kjøper heller en da.Er det bare meg, eller har bruktprisene på CW begynt å bli optimistiske? Ja, kursen er fæl og nyprisen har gått opp, men…
For 2,5 til 1,5 år siden kjøpte og solgte jeg en 42mm Trident C60 Pro 300 med hvit skive for 8000,- (begge veier) …som jeg synes var "riktig".
Nå blir de lagt ut for opp mot 15K, som virker sprøtt.
Tanker?
Veldig god metafor for en klokke som har design- og funksjonselementer fra flere forskjellige verdener! Den minner mye om Tudors Black Bay 36/41, som også kan kalles en felt-dykker. Kanskje har CW hentet litt inspirasjon derfra, men de har uansett gjort en god jobb med å lage sin unike variant.felt-dykker med tørrdrakt.
Har bare lånt denne, men mener den er 41mm@Ckirkemo: en C60 Reef? De er skikkelig fine, jeg synes det er imponerende at tykkelsen er 11,5 mm. Hvilken størrelse er dette? 41 eller 44 mm?
Alltid hatt lyst på en Iwc Ingenieur men den er langt utenfor hva jeg er villig til å betale for en klokke, men denne var rålekker, perfekte proposjoner og så slank. Spørmålet er bare farge -klassisk hvit kanskje? Hva tenker @seiltid om fargevalg på denne? Utfordringen er jo også at noe må ut av klokkeboksen for å gjøre plass til denne og det er alltid vanskelig synes jeg.Vis vedlegg 408468
Dette likte jeg.
Med en kasse på 38 mm, tykkelse på 6,6 mm og Sellita SW210-1 imponerer den i alle fall på papiret.
Håper jeg får anledning til å prøve en av de.
Vis vedlegg 408469
Enig i det, oppdaget først nå at den ikke har sekundviser ogsåEn liten (rar) detalj er at de har valgt å ikke videreføre justeringen ved lenkelåsen, slik den «normale» 38mm stål Twelve’n har. Jeg skjønner at lenken er smalere, men er det så smalt at det ikke lar seg gjøre å bruke samme løsningen? Vis vedlegg 408515Vis vedlegg 408516