Christopher Ward-tråden

seiltid

Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2022
Innlegg
612
Sted
Østfold
Jeg har saumfart forumet i jakt på en lignende tråd. Rent bortsett fra noen gamle tråder som handler om erfaringer (her, her og her), så finnes ingen slik. Jeg var fristet til å kalle tråden Den store Christopher Ward-tråden, men ærlig talt. Denne tråden blir neppe så stor.

Christopher Ward er et merke som ble startet av tre briter tilbake i 2004 - passende nok på Themsen. Navnet ble valgt ved å ta navnet til den av de tre som var mest britisk. Som en av de første (kanskje de første) satset de på direkte salg til kunder fra nettside. Klokkene er designet i England, og Swiss Made. Omdiskuterte logoendringer og designstategier har nok bidratt til at mange klokkeentusiaster ser til andre merker. Heldigvis har de mer å by på enn sekundvisere med trefork. De siste årene har flere spennende modeller dukket opp, slik som C1 Moonglow og C1 Bel Canto.

Merket fortjener definitivt sin egen tråd, og kanskje litt mer oppmerksomhet.
 
Med to Christopher Ward-klokker i boksen, og en til jeg hadde i en veldig kort periode, så starter jeg tråden med et par bilder. Ingen trefork her, men en ærlig feltklokke og en knallfin SKIL.

cw-1.jpg

cw-2.jpg


DSC04752.jpg


Feltklokken er en C65 Sandhurst, og SKIL’en er en the Twelve i fargen nordisk blå. Jeg har skrevet mer om førstnevnte her.

*SKIL = SportsKlokke med Integrert Lenke.
 
Redigert:
Jeg kjøpte denne på salg. 5000 kroner med inhouse verk og chronometer sertifisert. Veldig fornøyd med den dealen
Denne var ikke dum! Hvilken modell er det?

Jeg viste ikke at Christopher Ward syslet med egne urverk, kan det være et modifisert Sellita? :)
 
Denne var ikke dum! Hvilken modell er det?

Jeg viste ikke at Christopher Ward syslet med egne urverk, kan det være et modifisert Sellita? :)
Malvern 5 days chronometer tror jeg er navnet. Nei det er ikke Sellita. Det er deres eget sh21 verk. Kanskje de har sluttet å produsere de? Jeg har ikke fulgt så nøye med på merket de siste åra :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Jeg har hatt en C4 Peregrine Corax. Fint design på den, men skulle egentlig ønske de hadde brukt et annet verk - ikke fordi det som satt der var dårlig i og for seg, men det finnes kronografverk som er bedre.

En ting jeg liker godt med Christopher Ward er transparensen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Hva er det denne 'skribenten' prøver og fortelle oss da?
Hvilken funksjon er dette?
Modig valg av klokke. Gratulerer så mye.

1708081829107.png
 
  • Elsker
Reaksjoner: kire
Må si meg enig med @Phenix der. Modig valg, hadde neppe turt å gå for en like spenstig farge selv. Ellers er det jo bare helt rått…
 
  • Liker
Reaksjoner: kire