Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Speedmasteren har ikke slått like hardt an som det jeg trodde den skulle. Hvordan har opplevelsen til dere andre vært med tanke på hvor lang tid det tok før den virkelig ble fast i samlingen?

Jeg har en lærrem jeg ønsker å teste, kanskje det er det som trengs. Noen som har tips til hva som er «bankers» rem på svart speedy? :)
Speedy-Pro er ingen "in your face" klokke og har ingen spesiell "whoa factor" heller.
Du må se på den som en verktøyklokke som (i motsetning til de fleste) passer til alt og alle anledninger.
Det vet jeg etter mange år med min(omtrent 14) for den har vært med meg på mange vinter og sommer fjellturer, på grove fester og finere anledninger.
Nato, tropic, mesh, lenke, lær... i de fleste farger og former, Speedmaster passer alt og den følger deg overalt, uten å bli "flashy".
Speedmasteren er også din eventyrklokke på alle måter, så lenge du bruker den ikke for dykking.
Omega gir klokken for 50m, men min ble testet til 100m etter service uten problem.
Jeg har aldri badet men min Speedy, og det er også mest fordi jeg har klokker som pusjer fra 200, 300, 700, 1000, 3000 og 6000m.
Da har jeg godt valg om jeg går under vannet.

Ingen klokke ble såpass testet som din Speedmaster Professional og det sier noe når det gjelder hvor mye juling klokken kan ta, og fortsette å bli fungerende.
Det har jeg også testet😆 med klokken i hånden min og ved kraftige gjentatte smadringer på sofas armlene (for å spare klokken, selvfølgelig), og bare kronometerens funksjonen stoppet.
Jeg så problemet når jeg åpnet klokken: "hammeren" (1728) var ut av sporet sitt, hvor den sitter nær rubinene.
omega860_1728.jpg

861 hammer.jpg

Da var det bare å dytte hammeren nede på plass med et tannpirk, og vips...alt var som før igjen.
Det var nok i 2012 tror jeg og siden det, har jeg aldri opplevd problem med beistet😉
Moon.jpg

Speed.jpg

Speedmasteren har ikke slått like hardt an som det jeg trodde den skulle. Hvordan har opplevelsen til dere andre vært med tanke på hvor lang tid det tok før den virkelig ble fast i samlingen?

Jeg har en lærrem jeg ønsker å teste, kanskje det er det som trengs. Noen som har tips til hva som er «bankers» rem på svart speedy? :)
Verdt å nevne at Speedy er en notorisk "selg, kjøp, selg, gjenkjøp for nte gang" klokke her på forumet 😄 og prisen tikker jevnt opp.

• Liker
Reaksjoner: CJM og MikroKrone
Haha, det er jo helt spinnvilt😂 Du holder Omega i gang da, om ikke annet.
Gjorde en opptelling. Det korrekte svaret er 15
Til mitt forsvar er bare seks av dem ordinære Speedy Pro.

2x DSOTM
2X Broad Arrow
Mitsukoshi
Apollo 11
Gemini 4
Speedy Tuesday
Speedy Tuesday Ultraman
Speedy Pro 98
Speedy Pro 11
Speedy Pro 15
2x Speedy Pro 18
Speedy Pro 21

Redigert:
Gjorde en opptelling. Det korrekte svaret er 15
Til mitt forsvar er bare seks av dem ordinære Speedy Pro.

2x DSOTM
2X Broad Arrow
Mitsukoshi
Apollo 11
Gemini 4
Speedy Tuesday
Speedy Tuesday Ultraman
Speedy Pro 98
Speedy Pro 11
Speedy Pro 15
2x Speedy Pro 18
Speedy Pro 21
Uten er diagnose i bunnen tror jeg dette må dreie seg om en slags rekord 🤔
Men et par godbiter er det jo her da, Mitsukoshi og Speedy Tuesday er jo nydelige. Snedig at du ikke har vært innom FOIS, som etter mitt syn er den peneste speedyen ever.

Uansett en fascinerende liste, ihvertfall med tanke på at det fortsatt er work in progress 😄

• Liker
Reaksjoner: TomB
Uten er diagnose i bunnen tror jeg dette må dreie seg om en slags rekord 🤔
Men et par godbiter er det jo her da, Mitsukoshi og Speedy Tuesday er jo nydelige. Snedig at du ikke har vært innom FOIS, som etter mitt syn er den peneste speedyen ever.

Uansett en fascinerende liste, ihvertfall med tanke på at det fortsatt er work in progress 😄
Jeg og flere andre her inne har nok en eller annen diagnose. Hvis ikke hadde vi ikke blåst lassevis med penger på haugevis av klokker 😂

Når det gjelder FOIS har jeg ikke fått full tenning på den. De to jeg gjerne skulle hatt tilbake er Gemini og Apollo. Den blå skiven på Gemini er veldig vellykket imo. På Apollo liker jeg den røde datoen.

IMG_5446.jpeg
IMG_8641.jpeg