Har dem i garasjen, men glemte å bestille holdere. Bilen er en 1987-modell så får bruke gamle skilt.
Bruk brakett, og fest skiltet til braketten, og braketten til undersiden av støtfangeren.
Har dem i garasjen, men glemte å bestille holdere. Bilen er en 1987-modell så får bruke gamle skilt.
Hehe…Rettet for deg.
Mini Moke. Var laget til forsvaret med tanke på fallskjermdropp. Lett og enkel bil. Det går blant annet tre I høyden i en container. Legg ned frontruten, så kan du se. Akkurat som på Mehari, så fikk du også Moke med to motorer. En foran og en bak; firehjulstrekk.
Bilen var litt lav, så den militære karrieren ble begrenset. Som strandbil del det en slager.
(Fun fact: Brukt som transportkjøretøy i James Bond - Moonraker. )
8- )
Mekking i garasjen, TR6‘en får ny topp med større eksosventiler, hardened ventilseter og høyere kompresjon, ny fast road kamaksel, fordeler overhalt og kalibrert av «Distributor Doctor», en del annet nytt og, det tar kort tid å skru fra hverandre men desto lengre tid å skru det sammen, deler skal vaskes og lakkeres, bolter skal gjennomgås og byttes ut der det trengs. Dette er givende arbeid!
Vis vedlegg 399295Vis vedlegg 399296Vis vedlegg 399297Vis vedlegg 399298Vis vedlegg 399299Vis vedlegg 399366
"Barn find" hos mine foreldre.
1969 Triumph Herald 13/60. (Det er 'big block' motoren).
Nå bilr det til at den blir solgt. Stått siden '91(?), men komplett og sjelden bil.
8- )
Vis vedlegg 399449
Vis vedlegg 399448
Helst skulle jeg fikset selv, men tid og plass mangler....
8
Fikk du oppleve noen interessante overstyring situasjoner på grunn an svingakselen bak på Spitfire Mk1? Spitfire er pene små sportsbiler. TR4 er jo deilig.Hærlig at folket er inne i Triumph sfæren
Min første bil var en Triumph Spitfire Mk1, som raskt ble supplert med en Triumph TR4 IRSSistnevnte dro jeg av vegen med og totalvraket, men jeg fikk da påskuddet til å gjenoppbygge denne til en «grei» standard.
Jepp! Opplevde en følelse av at ett av bakhjulene «la seg under bilen» i en sving i høy hastighetFikk du oppleve noen interessante overstyring situasjoner på grunn an svingakselen bak på Spitfire Mk1? Spitfire er pene små sportsbiler. TR4 er jo deilig.
I det hele tatt var Spirfire en livsfarlig bil å kjøre. I tillegg til å plutselig legge et av bakhjulene under bilen, så opplevde jeg å sitte med rattet løst i hånden, midt i en sving en gang. Utrolig at denne bilen fremdeles er i live (og dens senere eiere) den dag i dag.Jepp! Opplevde en følelse av at ett av bakhjulene «la seg under bilen» i en sving i høy hastighetVar en merkelig konstruksjon av bakakslingen på disse, med en felles bladfjær som lå på tvers av bilen og fjæret begge bakhjulene.
Dette var grundig dokumentert med US Army sin M151 Jeep etter Korea krigen, det er vel det US Army kjøretøyet som har skadet mest personell i fredstid (dette har ingenting å gjøre med Willys, som hadde stiv bakaksel). Problemet fortsatte med blant annet Triumph Spitfire, og den første generasjonen Chevrolet Corvair. Ralph Nader sin bok «Unsafe at any speed» hjalp til å ødelegge renommeet til Corvair, selv etter at den gikk bort fra svingaksel.Jepp! Opplevde en følelse av at ett av bakhjulene «la seg under bilen» i en sving i høy hastighetVar en merkelig konstruksjon av bakakslingen på disse, med en felles bladfjær som lå på tvers av bilen og fjæret begge bakhjulene.
Fikk du oppleve noen interessante overstyring situasjoner på grunn an svingakselen bak på Spitfire Mk1? Spitfire er pene små sportsbiler. TR4 er jo deilig.
Det er rart vi er i live. Jeg husker som 16 åring med Suzuki AC 50 med ulovlig sylinder som ikke var plombert til de tillatte 2.5 hk, den gikk 70 km/timen og skulle bare gå 50 maks. Jeg hadde montert nye stempelfjører som nok ikke var helt korrekte, da de ekspanderte for mye når de ble varme og endte med full motorskjæring og bråstopp av motoren under full speed. Dette hadde gjerne ikke vert et problem om jeg hadde hatt fungerende clutch. Det hadde jeg ikke for clutchwire var røket, og ikke funksjonell.Jo, jeg fikk også "hjulet under bilen" på Herald'en. Jeg husker bilen kastet på seg og gikk fra side til side på veien.
En annen "artig" opplevelse var en gang jeg var sent ute til jobben. (Helgejobb, mens jeg gikk på VGS). Jeg løp ut til Heralden og svei av gårde, det remmer og tøyler tålte. Litt for sent oppdaget jeg (plutselig) at min Far hadde vært ute med bilen kvelden før. Han hadde ikke dratt opp brekket ordentlig. Jeg merket ikke at brekket var (nesten) på før jeg kom inn i en sving. Da hadde tromlene utvidet seg akkurat tilstrekkelig for at bakhjulene låste seg.
Det var også en opplevelse man husker....
8