Bilsnakk

Bare så fryktelig trist at de har gått vekk fra de deilige V8'erne som hører hjemme i en AMG. I den nye C63 er det en 4'er nå. Det blir helt feil. Det erkjente de høye herrer i Daimler-Benz også.
De innrømte etter å ha sett på salgstallene at dette ville ikke AMG-kundene ha.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og DJ41
Bare så fryktelig trist at de har gått vekk fra de deilige V8'erne som hører hjemme i en AMG. I den nye C63 er det en 4'er nå. Det blir helt feil. Det erkjente de høye herrer i Daimler-Benz også.
De innrømte etter å ha sett på salgstallene at dette ville ikke AMG-kundene ha.

Det burde dei vel ha skjønt . Sjå berre på Porsche som kuttet ut v8 på gts cayenne og panamera til fordel for en v6 , samt kutta 6ern på Cayman/boxer til fordel for en 4 cyl sak .
V8ern kom tilbake og ingen vil ha v6 med turboer . Cayman/bokser med flat6 holder seg godt i pris i forhold til dissa 4 sylindere sakene .

Kryr av disse her i Sør-Afrika og det er en skam at de ikke selges i Norge. Kommer til og med som en 5-dørsvariant som har vokst litt.

1744861276326.jpeg

Er det noen som har erfaring med Yokohama Advan Sport V107, Continental SportContact 7 eller Goodyear Eagle F1 på samme bil.
Dekkdim 245/35-20 og 275/30-20
Tenker på sporing og støy da det er lite med kjøring på bane.

Eg har sport contact og pilot sport på samme bil , dog ikkje i samme dimensjon. Synest sport contact muligens virker litt mjukere og har veldig bra grep på tørre veier . Eg har vel likevel mest brukt Michelin pilot sport siste tiden ettersom eg synest dei er nesten like gode, men føles litt tryggere i regn , samt sport conntact slites mykje meir .

Eg har yokohama advan sport dekka på x5 og meiner Bmw leverer dei med en del biler . , virker til å sitte skikkelig godt

• Liker
Reaksjoner: DJ41
Jeg har kjørt Yokohama "i alle år" som sommerdekk, selvfølgelig fordi jeg har vært veldig fornøyd. Da i andre dimensjoner enn du tenker på. Disse har jeg vært veldig fornøyd med. Nå på Lexus IS.

Min datter har gått for Continental på sin Audi A4. Jeg ble imponert over lavere hjulstøy fra disse dekkene. Vel. Nå er det mye mer enn dekkene som er forskjellen her, men det er ikke usannsynlig at jeg prøver Continental ved dekkbytte neste år.

Ellers så har min erfaring med hensyn til dekkbredde vært at "bredere dekk enn standard" = "sporing". På min MX5 endret de brede 205-dekkene på 17" felg til en maskin som sporet veldig. De brede 165/70/10 på min gamle Cooper S var bare ukomfortable. Der byttet jeg tilbake til 145/100/10.

8

• Liker
Reaksjoner: DJ41
Er det noen som har erfaring med Yokohama Advan Sport V107, Continental SportContact 7 eller Goodyear Eagle F1 på samme bil.
Dekkdim 245/35-20 og 275/30-20
Tenker på sporing og støy da det er lite med kjøring på bane.
For ditt brukt vil jeg ikke gått for SportContact 7 hvertfall, er lagd for mer aktiv kjøring og banekjøring. De har ganske myk gummi og vil slites fortere, enn f.eks Eagle F1 som du nevner. Jeg har testet ut Eagle F1 asymmetric 6 på en Golf GTI jeg hadde tidligere og ble veldig positivt overrasket. Kan ikke si at jeg la merke til veldig stor forskjell mellom Pilot sport 4s og disse. Verdt å nevne at Goodyear er betraktelig mye billigere enn Michelin. Med tanke på støy så er Eagle F1 asymmetric 6 bedre enn Michelin. Kan ikke si noe om Advan da jeg ikke har noe erfaring med de. Personlig fortrekker jeg Michelin Pilot Sport 4s, og har ennå ikke møtt noen som har vært misfornøyd med de.

Redigert: