Swatch-tråden

Min "alarm-kronograf" fra 1999 :)
IMAG0485.jpg
 
Hei!
Jobber i en bruktbutikk og vi har fått inn en Swatch med pager. Finner så mye forskjellig pris, så bare lurer på hva dere mener er en grei og fair pris.
 

Vedlegg

  • AA7FF2F7-2287-432A-862A-B949D93588E6.jpeg
    AA7FF2F7-2287-432A-862A-B949D93588E6.jpeg
    165,9 KB · Visninger: 0
  • 0B291C33-A175-4629-AB8B-2354D151B92A.jpeg
    0B291C33-A175-4629-AB8B-2354D151B92A.jpeg
    225,2 KB · Visninger: 0
  • 4B78F709-CD3E-411A-AC00-4ABEF2949685.jpeg
    4B78F709-CD3E-411A-AC00-4ABEF2949685.jpeg
    166,8 KB · Visninger: 0
  • DC5CEDBB-E1F9-49CD-93F9-6243670ECC5A.jpeg
    DC5CEDBB-E1F9-49CD-93F9-6243670ECC5A.jpeg
    222,1 KB · Visninger: 0
Artig at det i stillingsannonsen flere ganger gjentas at interesse for mote er viktig, men ikke skrives noe om at søkere bør ha en interesse for klokker :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Artig at det i stillingsannonsen flere ganger gjentas at interesse for mote er viktig, men ikke skrives noe om at søkere bør ha en interesse for klokker :rolleyes:
Dette har vel omtrent like mye med klokker å gjøre som en mobiltelefon. Så det er vel høyere prioritert at man er hipp.
 
Klokker er da i aller høyeste grad og mote. Det er jo bare å sette seg ned i en stol med popcorn utenfor Bjerke hver vår, eller egentlig når som helst å se på hylekoret som kommer brasende for å kjøpe og ikle seg Kronen.

En uniform er vel en uniform om den er festet rundt håndleddet eller henger på hoftene?

Takk og pris for Swatch og alt Swatch har gjort for å opprettholde og videreutvikle den sveitsiske mekaniske klokketradisjonen. Jaggu har de inhouseverk og ;)…..
 
  • Liker
Reaksjoner: Henrik C og Bøygen
Klokker er da i aller høyeste grad og mote. Det er jo bare å sette seg ned i en stol med popcorn utenfor Bjerke hver vår, eller egentlig når som helst å se på hylekoret som kommer brasende for å kjøpe og ikle seg Kronen.

En uniform er vel en uniform om den er festet rundt håndleddet eller henger på hoftene?

Takk og pris for Swatch og alt Swatch har gjort for å opprettholde og videreutvikle den sveitsiske mekaniske klokketradisjonen. Jaggu har de inhouseverk og ;)…..
Enig. Klokker er mote og swatch har absolutt sin plass.

——— skille ———

Også skjønner jeg Swatch’ bruk av Omega og Blåpæ sine brands, tipper Swatch aldri før har solgt så mange dyre* klokker på så kort tid. Klokkene ser bra ut, skulle bare mangle tatt deres historiske forarbeider i betraktning.
* ift deres utgangspunkt.

Men, nå som MoonSwatch og Scuba Fifty Fathoms har vært på markedet en stund forstår jeg virkelig ikke strategien. Min persepsjon av Omega og Blåpæ er sterkt nedadgående, pga disse. Samtidig så prøver Omega å gå oppover i merkehierarkiet. Skivebom. IMHO.

Kanskje konsernet klarer å melke mer penger ut av markedet ved volumsalg av Swatch, men jeg tror det er dårlig forvaltning av de tradisjonsrike merkenavnene vi nerdene liker.

Jeg hadde lenge FF OCIII som grail. Det har jeg ikke lengre.
 
Enig. Klokker er mote og swatch har absolutt sin plass.

——— skille ———

Også skjønner jeg Swatch’ bruk av Omega og Blåpæ sine brands, tipper Swatch aldri før har solgt så mange dyre* klokker på så kort tid. Klokkene ser bra ut, skulle bare mangle tatt deres historiske forarbeider i betraktning.
* ift deres utgangspunkt.

Men, nå som MoonSwatch og Scuba Fifty Fathoms har vært på markedet en stund forstår jeg virkelig ikke strategien. Min persepsjon av Omega og Blåpæ er sterkt nedadgående, pga disse. Samtidig så prøver Omega å gå oppover i merkehierarkiet. Skivebom. IMHO.

Kanskje konsernet klarer å melke mer penger ut av markedet ved volumsalg av Swatch, men jeg tror det er dårlig forvaltning av de tradisjonsrike merkenavnene vi nerdene liker.

Jeg hadde lenge FF OCIII som grail. Det har jeg ikke lengre.
Her summerer du vanvittig godt og jeg kunne ikke vært mer enig.

Selv var jeg begeistret for BP før, ikke nå lenger. Omega har jeg et ambivalent forhold til, men de blir mer og mer irrelevante jo mer de streber etter høyere divisjoner. Og de Swatch-stuntene var sikkert god butikk når hypen var på topp, men tror fallhøyden er stor. Men at de har tjent gode penger på den plastskiten er det ikke tvil om.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta