Swatch-tråden

Artig at det i stillingsannonsen flere ganger gjentas at interesse for mote er viktig, men ikke skrives noe om at søkere bør ha en interesse for klokker :rolleyes:
Dette har vel omtrent like mye med klokker å gjøre som en mobiltelefon. Så det er vel høyere prioritert at man er hipp.

Klokker er da i aller høyeste grad og mote. Det er jo bare å sette seg ned i en stol med popcorn utenfor Bjerke hver vår, eller egentlig når som helst å se på hylekoret som kommer brasende for å kjøpe og ikle seg Kronen.

En uniform er vel en uniform om den er festet rundt håndleddet eller henger på hoftene?

Takk og pris for Swatch og alt Swatch har gjort for å opprettholde og videreutvikle den sveitsiske mekaniske klokketradisjonen. Jaggu har de inhouseverk og ;)…..

• Liker
Reaksjoner: Henrik C og Bøygen
Klokker er da i aller høyeste grad og mote. Det er jo bare å sette seg ned i en stol med popcorn utenfor Bjerke hver vår, eller egentlig når som helst å se på hylekoret som kommer brasende for å kjøpe og ikle seg Kronen.

En uniform er vel en uniform om den er festet rundt håndleddet eller henger på hoftene?

Takk og pris for Swatch og alt Swatch har gjort for å opprettholde og videreutvikle den sveitsiske mekaniske klokketradisjonen. Jaggu har de inhouseverk og ;)…..
Enig. Klokker er mote og swatch har absolutt sin plass.

——— skille ———

Også skjønner jeg Swatch’ bruk av Omega og Blåpæ sine brands, tipper Swatch aldri før har solgt så mange dyre* klokker på så kort tid. Klokkene ser bra ut, skulle bare mangle tatt deres historiske forarbeider i betraktning.
* ift deres utgangspunkt.

Men, nå som MoonSwatch og Scuba Fifty Fathoms har vært på markedet en stund forstår jeg virkelig ikke strategien. Min persepsjon av Omega og Blåpæ er sterkt nedadgående, pga disse. Samtidig så prøver Omega å gå oppover i merkehierarkiet. Skivebom. IMHO.

Kanskje konsernet klarer å melke mer penger ut av markedet ved volumsalg av Swatch, men jeg tror det er dårlig forvaltning av de tradisjonsrike merkenavnene vi nerdene liker.

Jeg hadde lenge FF OCIII som grail. Det har jeg ikke lengre.

Enig. Klokker er mote og swatch har absolutt sin plass.

——— skille ———

Også skjønner jeg Swatch’ bruk av Omega og Blåpæ sine brands, tipper Swatch aldri før har solgt så mange dyre* klokker på så kort tid. Klokkene ser bra ut, skulle bare mangle tatt deres historiske forarbeider i betraktning.
* ift deres utgangspunkt.

Men, nå som MoonSwatch og Scuba Fifty Fathoms har vært på markedet en stund forstår jeg virkelig ikke strategien. Min persepsjon av Omega og Blåpæ er sterkt nedadgående, pga disse. Samtidig så prøver Omega å gå oppover i merkehierarkiet. Skivebom. IMHO.

Kanskje konsernet klarer å melke mer penger ut av markedet ved volumsalg av Swatch, men jeg tror det er dårlig forvaltning av de tradisjonsrike merkenavnene vi nerdene liker.

Jeg hadde lenge FF OCIII som grail. Det har jeg ikke lengre.
Her summerer du vanvittig godt og jeg kunne ikke vært mer enig.

Selv var jeg begeistret for BP før, ikke nå lenger. Omega har jeg et ambivalent forhold til, men de blir mer og mer irrelevante jo mer de streber etter høyere divisjoner. Og de Swatch-stuntene var sikkert god butikk når hypen var på topp, men tror fallhøyden er stor. Men at de har tjent gode penger på den plastskiten er det ikke tvil om.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Mote eller ikke, jeg synes nå denne kanskje er den fineste så langt. Hiv på en annen reim, så er det fort en kandidat til årets sommerklokke.
sc01_24_BioceramicMoonSwatch_MissionToTheMoonphase_front_daylight-e1710990721212.jpg

Markedet består ikke av entusiaster.

Det var poenget mitt. Når Swatch har klart å øke salget av Omega klokker samtidig som de selger enorme mengder Moonswatch så er det jo helt tydelig at de har gjort noe rett. Så kan man velge å like det eller ikke, men Swatch/Omega har all grunn til å være fornøyd.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Det var poenget mitt. Når Swatch har klart å øke salget av Omega klokker samtidig som de selger enorme mengder Moonswatch så er det jo helt tydelig at de har gjort noe rett. Så kan man velge å like det eller ikke, men Swatch/Omega har all grunn til å være fornøyd.
Absolutt, de har jo tjent millioner på søppel, så hvem ville ikke vært fornøyd med det i disse dager. Så fra et businessperspektiv på kort sikt har det vært en genistrek. Men om det gagner de "originale" merkene på sikt er jeg mer usikker på.
De hippe og poppe med ferske tik-tok millioner vil jo ikke assosieres med billige plastklokker når de endelig har råd til å kjøpe dyrt. Så da velger de et merke som ikke solgte sjela si.

Tror jeg da.

Tror du ikke? Jeg vet ikke om "vanlige folk" lar seg tiltrekke av "dyre" Swatch-klokker i tullefarge.

Hver gang jeg ser en fyr med en Moonswatch, antar jeg at det er en person med en viss interesse for klokker.
Hver gang jeg ser en fyr med Moonswatch så antar jeg at han har oppdaget at klokker er pop de siste 2-3 årene og tror han er hipp.

En entusiast med respekt for seg selv går ikke med sånt søppel. Men det er min høyst subjektive mening. Så kan jo alle andre anta det de ønsker.

Hver gang jeg ser en fyr med Moonswatch så antar jeg at han har oppdaget at klokker er pop de siste 2-3 årene og tror han er hipp.

En entusiast med respekt for seg selv går ikke med sånt søppel. Men det er min høyst subjektive mening. Så kan jo alle andre anta det de ønsker.
Jeg koser meg med min(e) Moonswatch! Men nå har ikke jeg respekt for meg selv da..