Tidssonen-tråden

Gleder meg til å lytte/se denne episoden siden den forrige var så bra!
Samtidig, og siden dette er Tidssonen-tråden, ikke bare TS-podcastråden, må jeg si at jeg er litt ambivalent. Det er litt vel mye interessant og spennende som skjer på TS for tiden: nye, gode og morsomme tråder, svært informativt engasjement fra folk som kan enormt mye og, det som aldri svikter, selveste hverdagskrydderet: litt «out of topic» og mer eller mindre høflig grinebiteri her og der ...
Altså: man har da andre ting å bruke tiden på!
 
Gleder meg til å lytte/se denne episoden siden den forrige var så bra!
Samtidig, og siden dette er Tidssonen-tråden, ikke bare TS-podcastråden, må jeg si at jeg er litt ambivalent. Det er litt vel mye interessant og spennende som skjer på TS for tiden: nye, gode og morsomme tråder, svært informativt engasjement fra folk som kan enormt mye og, det som aldri svikter, selveste hverdagskrydderet: litt «out of topic» og mer eller mindre høflig grinebiteri her og der ...
Altså: man har da andre ting å bruke tiden på!
Litt vel mye interessant? Det er vel strengt tatt å ta i. Det er riktig at det har vært et par bra engasjementer og trådstartere som har ført til både trafikk og morsomme og interessante tråder, samt en liten oppblomstring av unboxinger for eksempel. Men uten å bli oppfattet som en grinebitter så synes jeg faktisk vi har litt å gå på, uten å være den mest kreative i klassen selv. Jeg tror potensialet er der for en et mer aktivt forum med enda mer engasjement og tråder som drar med seg masse morsom lesning og flotte bilder.

La meg presisere at dette ikke er ment som negativ kritikk da jeg er oppriktig glad i TS, men mer som er innspill på at vi har fortsatt litt å gå på for at det ikke bare blir Dagens klokke :)

Poden for øvrig synes jeg er helt knall.
 
Dagens episode var også bra! Virket litt mer "løs og ledig" enn forrige ukes. Syntes den litt uhøytidelige varianten av Jon Henriks Hjørne gjør seg best, og ukas snikksnakk funket også. :)

Gleder meg til neste, og blir spennende med gjest. Da må du instruere gjesten i å også forberede en "ukas snikksnakk". :)

Gratulerer med sponsor. Det er jo glimrende. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og seiltid
Henger meg på @Anders og @GrimReaper, det hadde vært veldig gøy med forum medlemmer som hadde med 2-10 klokker. Prat og refleksjon rundt disse klokkene. Etter å ha hørt siste episode av Podcasten høres det ut som @Jørgen er enig

Siden flere har nevnt dette nå så kan jeg røpe at det er planlagt siden dag 1 å ha en slags variant av Talking Watches :)

Kanskje ikke før Watches & Wonders, men trolig ikke så lenge etter.
 
Nytt spørsmål til hjørnet

Har et par nye klokker i kikkerten, men totalen er alt for stor nå.
Må slanke samlingen, men er glad i alle.
Tips for å svinge øksen?
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Jeg liker ikke å være kritisk siden det er entusiaster som står bak, men jeg tenker også at det er greit med flere perspektiver.

For meg, så blir episoder med bare 1 person i studio litt monotont, så jeg blir ufokusert og soner ut. Episoden med Jørgen var et høydepunkt. Det ble mer dynamisk og engasjerende synes jeg. Mer av den slags settes pris på her i gården :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen og Jon Henrik
Jeg liker ikke å være kritisk siden det er entusiaster som står bak, men jeg tenker også at det er greit med flere perspektiver.

For meg, så blir episoder med bare 1 person i studio litt monotont, så jeg blir ufokusert og soner ut. Episoden med Jørgen var et høydepunkt. Det ble mer dynamisk og engasjerende synes jeg. Mer av den slags settes pris på her i gården :)

Det er en fair tilbakemelding det :)

Du har jo helt klart et godt poeng, og det er nok ikke uten grunn at de fleste podcasts opererer med to i studio.

Jeg har en ambisjon om å gradvis jobbe mot flere gjester, i kanskje opp mot annenhver episode. Og ikke bare "fjern-gjester".

Solo-pod vil nok ikke forsvinne, men jeg er veldig åpen for innspill som kan gjøre det mer lyttbar og interessant.
 
  • Liker
Reaksjoner: esel og seiltid
Det har kanskje lett for å vippe over i monolog/monotont med bare en i studio, ja. …men hvorfor er det sånn. Kanskje fordi at med to som skravler, blir det fort litt fleipete og ofte sklir man ut i et morsomt sidespor. ….og hvis man prøver å fleipe og spore av med bare seg selv blir det kanskje litt rart. :)

Vet ikke om dette var så nyttig. Bare gikk litt på tomgang.

Men det går seg til. Bare tre episoder inn og allerede helt på høyden. Og supert med litt faktisk innsikt i stedet for sånt som skjer i den andre podden, der selgerhatten plutselig kommer på i studio og det deklameres at AISI 904 er renere stål enn AISI 316, og at det er bedre for allergikere. (Sånt sprøyt!) …altså: Korrekte fakta settes pris på.
 
Ja @Dazed
Mer krom, mer nikkel og mer molybden er ikke bedre for huden.

"...og det deklameres at AISI 904 er renere stål enn AISI 316, og at det er bedre for allergikere. (Sånt sprøyt!)".
 
Jeg etterlyser fortsatt gjester fra TS. Det er jo litt av en bukett å ta av så det burde være enkelt å finne kandidater. La de gjerne presentere en samling á la Hodinkee's talking watches f.eks.
Det later til at flere enn meg synes det hadde vært morsomt.

Ellers synes jeg nivået er bra, men monolog kan fort bli litt kjedelig som nevnt.
 
Redigert:
Ja @Dazed
Mer krom, mer nikkel og mer molybden er ikke bedre for huden.

"...og det deklameres at AISI 904 er renere stål enn AISI 316, og at det er bedre for allergikere. (Sånt sprøyt!)".
Nå sjekket ikke jeg komposisjonen før jeg la det ut. :)

At en stållegering skal kunne kalles *renere* enn en annen stållegering synes jeg også blir litt galt all den tid begge er en god blanding av stoffer. Men mer nikkel burde heller være negativt for allergikere. Men det var jo bare selgersvada. Heldigvis er jeg ganske vár for selgersvada, om jeg skal si det selv. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord