Gullkorn fra Finn.no

Invistors be invistin'!!

 
Invistors be invistin'!!

For kontekst. Dette er en 24 mm kvarts som gikk på auksjon på Klokkeriet for 60k-ish(?) nå nylig.
 
Den gikk for 67,5k og Finnannonsen er en ren blåkopi av Klokkeriet-auksjonen.
1707739405763.png

1707739462819.png
 
For kontekst. Dette er en 24 mm kvarts som gikk på auksjon på Klokkeriet for 60k-ish(?) nå nylig.
Det morsomme er at vraket må sikkert gjennom en overhaling til ca. 150.000, ( standardbytte på armbånd og bezel, ny krone, laserlapping av kassen bl.a.) hos VC for å bli verdsatt til rundt 100/120.000,- ( og fortsatt være en 24mm quartz med et svært begrenset marked).
 
Redigert:
Den gikk for 67,5k og Finnannonsen er en ren blåkopi av Klokkeriet-auksjonen.
Vis vedlegg 360448
Vis vedlegg 360449
Det er vel denne som jeg fikk tilbud om isted dette? Tror ikke dette tilbudet var myntet spesielt på meg. Blir ikke overrasket om han har spammet det til hele finn.no. Setter pris på at han lærer meg om VC, de skal jeg lese meg opp på. Ikke hørt om merket før
IMG_5765.jpeg
 
Det er vel denne som jeg fikk tilbud om isted dette? Tror ikke dette tilbudet var myntet spesielt på meg. Blir ikke overrasket om han har spammet det til hele finn.no. Setter pris på at han lærer meg om VC, de skal jeg lese meg opp på. Ikke hørt om merket før
Vis vedlegg 360583
Sånn han beskriver denne dealen så burde jo klokken solgt seg selv for lenge siden, lenge før man må ty til å pushe klokka i dm’s på finn (som er helt sykt?).

…ikke visste jeg at det gikk an heller. Har han sett at du har en klokkerelatert annonse ute og sendt deg melding via den?
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Det er vel denne som jeg fikk tilbud om isted dette? Tror ikke dette tilbudet var myntet spesielt på meg. Blir ikke overrasket om han har spammet det til hele finn.no. Setter pris på at han lærer meg om VC, de skal jeg lese meg opp på. Ikke hørt om merket før
Vis vedlegg 360583
Er vel bare å minne han på at reell markedsverdi er på budet under 67,5k... :p
 
Rett og slett en forkastelig type, håper du satt ham på plass med et spydig svar…
Bruker ikke tid på slikt kompis :) Men var litt artig å bli opplært i noe nytt
Sånn han beskriver denne dealen så burde jo klokken solgt seg selv for lenge siden, lenge før man må ty til å pushe klokka i dm’s på finn (som er helt sykt?).

…ikke visste jeg at det gikk an heller. Har han sett at du har en klokkerelatert annonse ute og sendt deg melding via den?
Ja ikke sant? Han sendte melding på en klokke jeg selger, tror ikke du kan sende dm direkte til andre på finn uten at de har annonse ute. Da må det i så fall være et firma en følger som en kan kontakte.
Er vel bare å minne han på at reell markedsverdi er på budet under 67,5k... :p
Så aldri denne auksjonen, men en 24mm gullklokke er det vel en del år siden går over gullvekt pris på K/S tross urmakernes alt for høye gjenskaffelsestakster
 
83 gram minus verk, skive og glass : det blir under kr 15.000, i 18K :unsure: :ROFLMAO:
tilstand : vrak
horologisk betydning i denne versjonen : omtrent null
at noen betalte kr 67.500, for dette er vilt og at det var flere i budrunden er for meg helt uforståelig ( men det betyr jo også at den likevel kan bli omsatt igjen for omtrent det samme)
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet
83 gram minus verk, skive og glass : det blir under kr 15.000, i 18K :unsure: :ROFLMAO:
tilstand : vrak
horologisk betydning i denne versjonen : omtrent null
at noen betalte kr 67.500, for dette er vilt og at det var flere i budrunden er for meg helt uforståelig ( men det betyr jo også at den likevel kan bli omsatt igjen for omtrent det samme)
Men GG kommenterte jo at det er sjukehus at den ikke gikk for mer, så da må jo det være kupp?
 
83 gram minus verk, skive og glass : det blir under kr 15.000, i 18K :unsure: :ROFLMAO:
tilstand : vrak
horologisk betydning i denne versjonen : omtrent null
at noen betalte kr 67.500, for dette er vilt og at det var flere i budrunden er for meg helt uforståelig ( men det betyr jo også at den likevel kan bli omsatt igjen for omtrent det samme)
VC 222 Jumbo / 37mm er jo en klassiker av rang, men da i stål. Gullversjonen av den er også ettersøkt av samlere. Det er dog lett å gå på smellen med 24mm og quartz om en ikke har noe kunnskap eller blir blind av merket.
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Genta
Noen som er navneforvirret, eller stavekontroll fra helvete..

«Selges da jeg har andre utgifter og ikke bruker klokka» brenner vel litt, dårlig tid til kvalitetskontroll av annonse da.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pabbe

Det er tydeligvis ikke noe å si på kreativiteten når det gjelder å skru i hop såkalte Seiko mod (fake søppel)
 
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel
Nesten to år gammel Carrera for kr 68 900?

Urverket selger splitter ny for kr 62 199. Riktignok kun lenke, men likevel.
 
  • Liker
Reaksjoner: knb og Grendel