Det var det med mer enn 50m WR da
Så jeg har dykket 50m uten å vite at den ikke kan det??? Gosj...Må innrømme at jeg ikke er flink nok til å sjekke WR på klokker, regner alltid med at alle er min. 100m.Det var det med mer enn 50m WR da
Ref. Trådstarter, første post i trådenSå jeg har dykket 50m uten å vite at den ikke kan det??? Gosj...Må innrømme at jeg ikke er flink nok til å sjekke WR på klokker, regner alltid med at alle er min. 100m.
40mm, moderne, robuste og sporty:Noen av oss har genetisk materiale som gjør at 50mm klokker funker dårlig; og uansett hvor mye jern man pumper så er det vanskelig å gjøre så veldig mye med omkretsen på håndleddet.
Vi trives best med mer klassiske klokkemål: 36-40mm diameter er sweetspot, og lug-to-lug-mål er viktig!
Vintage- og dress-klokker finner man jo lett i de størrelsene. Men hva med moderne, robuste og sporty ur? Ikke alltid så lett, selv om moten har svingt litt tilbake i vår favør de siste par åra.
Del dine modellfunn og wrist-shots! Primært under 41mm og med 50m eller mer vanntetthet...
Nabo/bakvendt-tråden til https://www.tidssonen.no/forum/threads/big-boy-watch-club-–-en-tråd-om-store-klokker.67509/)
Fasit?40mm, moderne, robuste og sporty:
Vis vedlegg 359418
Den mest sporty og robuste av dem alle
Hehe premissene i starten av tråden sa bare noe om dimensjonene og vanntetthet, ikke hardhet...Den mest sporty og robuste av dem alle
Men den peneste, det er den!
Var litt kjapp avtrekkeren da jeg så en lekker i stål lenger opp Men hvis man er ukritisk til litt riper i beateren så er den god som gull - pun intendedDen mest sporty og robuste av dem alle
Men den peneste, det er den!
Blancpain Fifty Fathoms Bathyscaphe i 38mm bør passe greit inn i denne kategorien. 10,8mm tykk og 44mm lug to lug.
Vurderte begge naturligvis, men selv landet jeg på sort/grå. Tenker den passer til det mesteDisse er helt kanon. Hva tenker du om blå vs svart?
Vurderte begge naturligvis, men selv landet jeg på sort/grå. Tenker den passer til det meste Vis vedlegg 359901Vis vedlegg 359902