Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Tar de altså fortsatt service på Rolex ? kikket på siden og fant ikke så noe info. om dette, men mulig jeg ikke så godt nok.
De gjør tydeligvis det (sendte min inn for ei god uke siden og fikk pris nå på lørdag)... Men ja, ser ikke info hverken for eller mot Rolex service på Lerviks sider.
 
Lervik Ur har mistet Rolex, og stoppet salget ved nyttårsskiftet. Men de er etter det jeg kjenner til fortsatt autorisert for service.
 
1000018918.jpg
Vinduene hos Rolex forhandler i Firenze.
 
Fikk nå korrekt pris. Kr.7690,- uten polering og evt. kunderabatt.
116610LV, ikke kjøpt hos Bjerke = ikke kundefordel.
Polering / ikke polering påvirker ikke pris.
Ingen deler skiftet utover pakninger som er inkludert i pris.
Bjerke.
IMG_5872.png

Levert 22.des. Ferdig 29.jan.
 
Ja og ja! Som ny.
Jeg har noen ganger tenkt om jeg skulle polert GMT'en min. Den har levd litt på de 6 årene jeg har hatt den. Men jeg blir liksom aldri enig med meg selv om hva som er "riktig." En sub kler jo å se litt herjet ut, men en GMT er jo litt mer formell med pcl osv. Det er jo naturligvis en smakssak.

Før så var det jo kors og hvitløk hvis noe var polert. Kan det virke som at den holdningen har endret seg noe blant publikumet?
 
Jeg har noen ganger tenkt om jeg skulle polert GMT'en min. Den har levd litt på de 6 årene jeg har hatt den. Men jeg blir liksom aldri enig med meg selv om hva som er "riktig." En sub kler jo å se litt herjet ut, men en GMT er jo litt mer formell med pcl osv. Det er jo naturligvis en smakssak.

Før så var det jo kors og hvitløk hvis noe var polert. Kan det virke som at den holdningen har endret seg noe blant publikumet?
Før var det kors og hvitløk for polering fordi polererne ikke kunne polere og fjerna halve luggen og kasseformen. 80-90 tallet.

Nå poleres det med andre maskiner og annen opplæring, iallefall hos Rolex AD som både har kurs og spesialutstyr fra Rolex.

Har hatt klokka i nesten ti år. Hvis den poleres to ganger til med tiårsintervall er jeg så gammel om ytterligere 20 år at jeg får leve med valget, pluss at jeg (i dette tilfellet kona) har levd med en flott klokke i mange mange år.

Men, min upolerte 5513 skal ikke poleres.
 
Før var det kors og hvitløk for polering fordi polererne ikke kunne polere og fjerna halve luggen og kasseformen. 80-90 tallet.

Nå poleres det med andre maskiner og annen opplæring, iallefall hos Rolex AD som både har kurs og spesialutstyr fra Rolex.

Har hatt klokka i nesten ti år. Hvis den poleres to ganger til med tiårsintervall er jeg så gammel om ytterligere 20 år at jeg får leve med valget, pluss at jeg (i dette tilfellet kona) har levd med en flott klokke i mange mange år.

Men, min upolerte 5513 skal ikke poleres.
Joda, det er nye tider og bedre utstyr. Men man fjerner jo litt av sjelen til klokken? Litt av den personlige forbindelsen. Men det er jo selvfølgelig høyst individuelt hva man mener om det. Vil man ha klokka som ny igjen er det jo ikke noe å lure på mener nå jeg. Jeg er bare redd jeg vil angre om jeg gjør det.
 
Joda, det er nye tider og bedre utstyr. Men man fjerner jo litt av sjelen til klokken? Litt av den personlige forbindelsen. Men det er jo selvfølgelig høyst individuelt hva man mener om det. Vil man ha klokka som ny igjen er det jo ikke noe å lure på mener nå jeg. Jeg er bare redd jeg vil angre om jeg gjør det.
Ja, det blir individuelt basert på følelser.
Før kunne du legge fornuft i argumentet også.
For meg er det bare en klokke. Som bare blir penere med litt kjærlighet hvert 10-ende år:)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Ja, det blir individuelt basert på følelser.
Før kunne du legge fornuft i argumentet også.
For meg er det bare en klokke. Som bare blir penere med litt kjærlighet hvert 10-ende år:)
Godt poeng :) jeg lar den være frem til den skal på service om et par år så får man se hva magefølelsen sier da.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg hadde aldri polert denne, da jeg kjenner historien den bærer sammen med deg.
En polering av denne, vil gjøre deg fattigere.
Ja, du vet jo historien bak. Derfor jeg har kvaler med å polere den. Hadde det vært en annen klokke hadde jeg nok ikke hatt så mye i mot å pusse den litt opp. Men som du sier, den bærer en historie.
 
Jeg leverte inn seadwelleren min til servise for ett par år siden å min evne til å skumme gjennom tekst uten å tenke meg om gjorde at den fikk en polering. Fikk den tilbake å den så nesten ny ut, veldig godt arbeid selv om jeg hadde hatt en episode der jeg kjørte ett stemjern i håndleddet å låsen tok mesteparten av det som kunne vært ett ufrivillig selvmord, så nå er det nå kun ett lite hakk som ikke skraper lenger :unsure: noen minner forsvant, jeg hadde klart å skrape inn (ikke med vilje) det som så ut som en dobbel z i kassa som nå er polert vekk... å da linker det litt til bildet over kanskje? Z is dead baby :D